Hur ser 08:orna ut nu?

# 0 Hon är lik pappa!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Skriv gärna hur höga dom är också :) Kan vara kul att jämföra
# 2 ja det ar hon, och hur trevlig som helst kan du tro. Bland de artigaste vi haft, och det sager en del. Hon ar verkligen valuppfostrad, fast hon inte ar "uppfostrad" alls! Gar som en angel i koppel och ar glad hela tiden 
#3 Jag vet inte hur hog hon ar, hon var stor nar hon foddes, men nu ar hon val ratt normal, jag skulle tro 1.05 kanske. Caro som haller i henne pa bilden ar 1.70…

#1 Ska kanske tillägga att Milan är e Juventus - Quito. Mankhöjden har jag inte mätt.
Ser fram emot fler 08:or som vill visa upp sig här.

En bild till på honom han är som sagt inte den som vill ställa upp sig alltid i hagen *S*
Han är i allfall bland de renaste i hagen , ena shettis fölet undrar jag verkligen om inte hon har tagit sig ett rejält gjyttjebad idag hela hon var helt lerinpackad och hon såg mest ut som en dränkt katt :-)

7 månader blev han ju igår…

Isilon Alassë född de 26 maj, han är eTejas Monljus 540 uJubla II 4268 ueFilur 331
Lasse som han kallas här hemma är en väldigt lugn individ, kan dock vara lite skygg, precis som sin mor. Håller på att avänjas då han är såld till Norge.
Han är ca 115 i mankhöjd
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 16 WoW! Ett barnbarn! Jättesöt!

Björksta Issilmë är född den 28 augusti och är därmed ett av de alra senaste russfölen i år. Isse är en oerhört sosjal grabb som nästan är omöjlig att fota, han skall hela tiden in i kameran.
Björksta Isilmë är eTejas Monljus 540 uJosephine4162 ueGranit och han är ca 1 meter i mankhöjd
Jerker Klang,

Jag har inte mätt Edwin men han är inte så där jättehög ..

#22 en riktig Gumino typ:)

#15 #16 Födda juni-juli är väl inte så sent? Då föds det ju väldigt många russ under just de månaderna. Är de födda i september kan man väl börja snacka om sent tycker jag.

Såhär ser våra damer ut! =)
Till vänster. Ljusbruna Tejas Mon Ami e.Micklas u.Tejas Monique
Till höger. Bruna Tejas Mirita e.Micklas u.Hults Pirita (som står i bakgrunden)
Båda flickorna är till salu
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#30 Åååh så fin han är! Du får krama om honom (och alla hans släktingar) jäääättemycket från oss! Ge dem God Jul pussar också!
Kramiz
Gammelmatte med familj

Fångade en bild på våra två tjejer idag. tv Tejas Mon Ami th Tejas Mirita
(se #29)

Här är MILAN igen med hos den nya ägarens. Kompisen är knabstrupper.

Oj, vad hans man och lugg har vuxit! Han ser ut att trivars, fortsatt lycka till med honom!
Vad gulliga de är allihopa!

#27 och # 48 Det synns att de har samma pappa. Nu ser man inte Lill Tok framifrån men jag vet ju hur han ser ut och så har även han en liten stjärn!

#53 Riktigt söt!!

Lekte lite med bländare och kontraster i snön idag, denna bild är av Isilon Alassë tillsammans med Tejas Monljus 540. Alassë är född 26 Maj så han är 8 månader nu…..
Jerker Klang,

#57 Jo, rejäl kagge har han fått i vinter, men nu är träningen i full gång så nu skall den snart bli normal igen…..
Jerker Klang,

En bild på Mon Ami (tv) och Mirita (th) tagen för bara några dagar sen. Syrrorna håller ihop i vått och torrt!

Hur höga e era 08 or? :)

Mina mättes i januari och då var Mon Ami 109cm och Mirita 110cm

Jag mätte Minton idag och han är nu 111,5cm, 10 månader gammal =)

Jag mätte min till 112 vid årsskiftet, lite drygt 6 månader gammal.
Har inte mätt honom sen dess, men skulle tro att han växt någon centimeter till.

putt :)
nu börjar de snart närma sig 1år :)
Hur ser dom ut nu?

vägrar fota mina just nu, ser hemska ut i pällsfällningstider…….
Jerker Klang,

#72 Håller med. Hauk är inte vacker nånstans just nu, bara busig…
Ja våren som ettåring är inte den vackraste tidpunkt….Vidalin är jättehög baktil just nu och ser allmänt konstig ut
Men vänta och se om några månader, efter att de har ätit upp sig lite på betet, då blir det bättre!
Milan mäter 116,5 cm i manken och väger 217 kg enligt måttbandet. Han fyller ett år den 25 maj.
Här är han första dagen på betet!

Här kommer senaste bilden på Mon Ami. Pälssläppet är väl inte allt för charmigt, men ljusbrun blir hon =)
Mimmi mäter 113cm i manken och 114,5 över korset! hihi

#77 Vilket vackert huvud!!

# 84 Där fanns det massor av Munter…..

#89 Synd att vi inte har någon som liknar Zizzel annars kanske vi av en händelse skickat hem fel häst i höst…
Hon går inte av för hackor den tjejen… Hoppas dom får det riktigt roligt på sitt sommarlov.
# 86 Tack, det ska bli spännande och se vad det blir utav henne.

95 vilken underbar bild!

Skullagårds Lill Tok
e: Tokajer M.L u: Lill Nina

#102 Så fin han är
, han ser ut att bli riktigt hårfager! Han har att brås på både från mamma och pappa. Lycka till på utställningen!