Godmorgon 09-07-01
Godmorgon i landet!
Här är himlen till hälften grå, men det ska visst klarna upp och bli varmt sedan. Igår var det 30 grader till framemot nio.. Skönt att vi hann ut med häsatrna på morgonen!
Idag fyller Sara 14 år, inte klokt vad barnen blir stora fort!!!
Det är butiken idag med, vi ska ut med två hästar innan jobbet så det är bäst att sätta fart nu!

Morgon där ute Lite svalare idag ska kasta mig iväg till djuren så att jag kommer ut med traktorn medans det inte är så varmt Till kvällen kommer Pia ock ger Qurry ultraljud sedan till Lohärad med hund Så idag är det schemat fullt
Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Mulet, svalt och skönt, hoppas på regn nu när höet ligger på loftet…..antar att det redan regnar på södra Gotland för det är alldeles svart i sydväst…..
I dag tar vi semester!
Ha en bra dag!

Godmorgon,
Idag kommer dom och pressar höt, tyvärr har det kommit lite regn i natt på det liggande höt, men håller värmen i sig under dagen så skall det nog klara sig då dom inte kommer förrän vid 14 tiden. Men sedan gäller det att ligga i för att få in alltihopa för det är utlovat regn till kl 3 i natt…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Morron!!
Sol igen efter lite regn i natt! Ska förstås gå ut och pussa på min gamla gubbe som fyller 30 idag…..tänk, det kunde jag väl aldrig ana när jag köpte honom 85 att vi skulle hänga ihop så här länge, härligt är det i alla fall, ha en bra dag!!

Godmorgon!
Redan 27, 28 grader här. Hade tänkt kört två hästar på morgonen men toden räckte inte till då köttdjuren skulle skötas o mockas åt. Så jag får ta att pallra mig ut med Juliett & Pumba ikväll när det är svalare. Usch, inte roligt när det är så här varmt att man måste vänta på att kunna köra på kvällarna.
Nu hoppas jag på en gnutta regn. Skulle behövas här i Gävle. Torrt överallt.
Ha en riktig toppendag allihopa ! (:
Go Morgon !
Här finns de inget tillskymmelse av regn. Men mot slutet av veckan skulle de nog komma! Tycker att de ska bli skönt!
Har varit på massag i dag de var väl behöft. Sedan ska man vara barnpigao syrran pojk. Sedan måste jag fixa med hagarna, har drigt på de så läng så nu måste jag! Så jag kan flytta på dom.
O sedan bara njuta!
Ha de brA !

God morgon . Här är det varmt och skönt , tvätten torkar hur snabbt som helst ute , mycket bättre än torktumlarn och billigare med ;-)
Här är det bara bra med hästarna , måste bara komma iväg och ultra Wilma , hon har i allafall inte brunstat sen hon betäcktes vilket hon gjorde mellan den 6-9 maj så jag hoppas ju att hon är dräktig.
Funderar på om jag ska ta och tvätta henne idag så kanske den där sista vinter pälsen ramlar av , hon är lite seg på att släppa de där sista stråna.
Idag ska jag inte göra så mycket mer än att skicka hem ett sto som varit här på betäckning och fixa här hemma .

God morgon. Har lånat Jajjas dator på lägret. Sitter just nu och väntar på lite lunch. Är tokvarmt så här skulle vi gärna önska lite regn. Kunde önska att vi skulle åka och bada idag. Men vi ska nog plåga hästarna på banan först ;)
#0 Gratulera Sara på 14 års dagen.
Ha en bra dag.

29,5 i skuggan, i huvudet är det lika varmt tror jag. Har varit in till stan i dag igen, vår fax ville inte fungera och det skulle skickas papper till treårspremiering på shettisen Sara´s Galadriel. Ute i sista minuten som vanligt. Blir lite pyssel ute nu, ska hänga tvätt har övergott till vår egen, det som är kvar av hästarnas får vänta ett tag.
Ha en bra dag i värmen!