Godmorgon 2009-06-29
Morrn morrn i landet lagom!
Sitter här med min kaffekopp och ska snart dra upp till stallet för att rida innan jobbet och värmen :)
Sen blir det jobbet, där vi väl tar en tur tilll stranden för sol och bad 
Ha en skön måndag!!

Godmorgon i landet!
Tillfälligt mulet här, men varmt ändå. Vi var ut och körde med Mysli och Trixi igår, Trixi verkar inte vara van vid bakcar… Lite knepigt att spänna för och från, så man måste vara två när man kör henne.
Annarsägnades sndagen åt rengöring av kaninburar ute, och utstädning av marsvin och kaniner. Äntligen är det nog varmt för att man ska kunna sätta ut dem, ska sätta ut resten av marsvinshonorna i hägnet idag.
Ananrs blir det butiken och vad vi sedan hinner med,
God morgon!
Ovanligt tidigt för att vara jag…..men strax kommer grävmaskin och gruslass till vår gårdsplan och väg. Det skall bli en liten uppfräschning! I em. kommer ett sto, och jag skall jobba…..får åka minst en halvtimme tidigare än vanligt för att få parkering…..
Ha en bra dag ni andra…….

God morgon!
Ska strax köra dottern till simskolan eller märkestagnings om hon säger.
I dag är det ridning för barnen som gäller, Yramis och jag var ute på en tur igår som slutade bra. Han var inte med på noterna och var otroligt trottsig. Vi "flög" in i skogen där jag tippades ur vagnen. Hrmpf, lite stött blev jag allt och vi hade en liten dust men så var vi på vägen igen och så skötte han sig exemplariskt.
Ha en skön dag, alla!

Morgon där ute Tänk vad lite som gör en glad. en kompis ringde igår och bara fråga hur mår du och så prata vi lite russ sånt värmer.
Så är det nu bestämt att Karisma's Miss Universum blir kvar hos mig några år till Jag ska göra min traktor och vagnar helt klara för jobb i morgon med hö föst ska jag bara harva vinterhagarna en gång till Om Qurry är bra idag så ska jag börja skritta henne men väntar till kvällen då det är lite svalare Tänk att det inte är några problem med jobb när man har di små
Ha en bra dag där ute
Bröderna bus 2-åriga Gert & Tim
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag har jag tid att skriva på fm… Ska få nya arbetsuppgifter och nya tider från idag så jag börjar kl 15. Innan dess ska jag åka en sväng och handla. Pållarna får vara lediga idag då vi var iväg och badade med dom igår, det är en bit bort badet.
Det ser ut att bli lika varmt och soligt idag.
Ha en bra dag 
Godmorgon!
Nu är det Hö-körning som gäller,förra veckan och denna veckan, det tar hårt på en i värmen (34grader i skuggan)
Grattis Maggan till fina framgångar för din uppfödning på Sundbyholm i Helgen
God morgon!
Idag är det mulet och blåsigt utanför fönstret, trist. Betyder väl att det inte blir nån hökörning idag. Jag måste iaf städa höskullen och organisera lite så att allt hamnar på rätt plats när det väl är inne. Ska ta en träningstur med Kakan också. Hoppas att solen tittar fram snart, det mesta går mycket lättare då :)
Strålande sol ute men tårarna trillar utför kinderna idag……i morse åkte Tjibus med sin ryttare på ridläger de blivit lovade tidigare att åka på….de kommer hem på fredag och då är jag i Götene och tävlar…sedan hämtas han på lördag av sin nya familj….känns mer än jag trodde. Var nära att ringa och avstyra köpet igår…..jag kunde inte gå ner i morse ens och säga hej då…..
Vicki Vind som är hos Njord är nu betäckt i alla fall, alltid något……

Här skiner solen fortfarande för fullt och grannens höfläckt dånar….. är så skönt när daggen börjar komma om någon timme för då blir det tyst. Rensat en rabatt och varit en sväng till stan idag. Inne på andra semesterveckan nu.
Såg att det nästan blir 30 russ till utställningen i Hudik, kul att det blev så pass.
#10 Skickar kramar härifrån, det blir nog bra när du fått lite distans.
Hej!
Jag var inne i morse, men skrev tydligen inget, det verkar som jag fått solsting för mycket utomhus blir det här hos oss.
Idag har vi varit på stranden hela dagen, vi hade en rejäl matsäck med oss, favorit idag varrevbenspjäll att knapra på och jordgubbar så klart.
Nu på kvällen har jag och minstingen varit och rott på sjön och tittat på de vita näckrosorna och alla fina trollsländor.
Jag har också varit duktig och rengjort allt läder i stallet, ett litet infall jag fick när jag skulle fylla på vattten till hästarna.
Go´kväll!
#11 Tack……..