Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1530 ggr
PernillaJ
0

Julita 27 juni 2009

Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till sommarpremiering. Hoppas nån av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering), gärna med bilder?

Julita (Sörmland) , lördagen den 27 juni

Start klockan 10.00, premieringsförrättare Kurt Larsson.

Vägbeskrivning: Julita gård ligger vid sjön Öljaren längs väg 214, cirka 25 km nordväst om Katrineholm. Följ skyltarna "Hästpremieringar"

17. Ghia

-06 e Ilead 501 - Gnistan 3611 e Kurir G 396

18. Felicity 4404

-02 e Trojka Viking 440 - Finess 3624 e Kurir G 396

19. Delta Dar (till salu)

-01 e Darius Roll 491 - Tosca 3680 e Ernst Mascot 435

20. Eragon

-09 e Parat 451 - Delta Dar e Darius Roll 491

21. Fiddeli (struken)

-00 e Trojka Viking 440 - Fuxi 2401 e Barocko 296

[cancan]
0

Åh va kul att Flisan ska visas.. Om någon tar bild får ni gärna lägga upp här..

PernillaJ
0

Någon som var på Julita-premieringen idag och kan berätta hur det gått? Årets allra första sommarpremiering! Nyfiken…

entill
0

Vet bara att Ghia fick diplom på 40 p. och Felicity fick G1 på 41 p.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Snurrii
0

Delta Dar fick 35p och klassades som G2 för hennes travmeriter,

7 7 7 7 7 = 35p

Med kritiken:

"Rastypisk, ej fullt harmonisk. Vackert huvud, bra bog, matt rygg, överbyggt kors. Gracil. Avspänd skritt med normal steglängd. Framtung, energisk, ngt kort trav."

Eragon fick 37p 8 7 7 8 7 = 37p och blev Klass 2 föl.

Med kritiken:

"Högställd av god rastyp. Vackert huvud, välliggande bog, väl ansatt hals, ngt toppigt-överbyggt-sluttande kors. Tåvid v.fram, ngt långa skenor, bra ledgångar. Vägvinnande skritt. Lätt naturlig trav."

Ska kolla igenom bilderna och se vad jag hittar av russen från Julita denna dag!

Snurrii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eragon

Snurrii
0

Delta Dar

Snurrii
0

Fick tyvärr ingen bild på Ghia och tyvärr ingen bra bild på Felicity men här är när Felicity träder in i ringen och med sig hade hon ett ljuvligt stoföl!

zoya
0

Bra jobbat Gia.                                                                     Grattis Tina och Gnisten.                                                            Pappa Ilead är stolt över sitt 6 diplomsto!!

Gunilla

PernillaJ
0

Grattis till alla fina resultat, speciellt grattis förstås till Ghia, årets första diplomsto. Glöm inte att skicka in foto (uppställningsbild) av Ghia till tidningen Gotlandsrusset, för presentationen av alla diplomston.

Nu hoppas jag att ägarna till Ghia och Delta Dar fått info om hur man beter sig för att följa upp visningen med att stambokföra stoet. Alla arrangörer har fått ett infobrev som det är meningen att ska delas ut till ägare av stamboksgilla ston, fast det görs inte alltid. Annars, läs under rubriken Riksstambokföring sto på SvRAFs hemsida (näst sista stycket).

Snurrii
0

#9 Tack för upplysning! Jag fick ingen som helst info så det va kanon snällt att du skrev det!

Så när pengarna betalas in skriver man  bara att det är riksstamboksföring Delta Dar Julita Gård 27/6. Eller något liknande?

Fidelia
0

Inbetalningen av Ghias stamboksföring är nu gjord Glad. Jag fick be om ett papper, vilket var en liten miss från sekretariatet. Men tjejen som stog där var ny och hade fullt upp. Någon skådepenning orkade jag inte ens fråga efter när jag såg hur fullt hon hade det.

Några bilder togs. Hoppas någon av dem håller tidningskvalité.

Vid höjning av värdebokstav. Behöver man göra något då? Eller sker allt med automatik?

PernillaJ
0

#10 Det blir jättebra, då vet kassören vad inbetalningen gäller.

#11 Jag har själv stått i sekretariat, det är mycket att hålla reda på och olika raser har regler man inte känner till. Så jag har sympati för tjejen i Julita. Men hursomhelst är Ghia ju berättigad till sin gratis skådepenning. Kontakta arrangören SH och be dem posta en skådepenning till dig.

"Svenska Russavelsföreningen bekostar liksom tidigare år skådepenningen för ett- till treåriga gotlandsruss ungston vilka tilldelats lägst 35 poäng (klass I eller II) på de platser där ingen annan sponsor redan trätt in."

Du behöver inte göra något vid höjning av avelsvärdebokstav, det noteras i kommande band av stamboken.