Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 1100 ggr
minbalette
2009-04-23 21:02
0

Bilder

Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna dela med sig utav bilder till internetstallet "stallet.se"? Det är nämligen INGEN nu för tiden som ger ut bildtillstånd. Jag förstår i och för sig varför.. Men jag skulle verkligen behöva låna dessa bilder. Helst bilder på ponnyer, men fungerar även med hästbilder. Jag kommer att skriva tydligt att du är fotografen och kanske till och med din fotohemsidas adress. På så sett kan jag ju göra reklam för dig! Ifall du skulle kunna tänka dig att låna mig lite bilder så kan jag nås på; Storae@hotmail.com (Det behöver inte vara PROFFSbilder, utan går bra med gamla, mindre bra, bilder också)

MagganS-B
2009-04-24 00:18
0

Jag kan förstå att det är svårt att få tag på bilder eftersom det har stulits bilder både här och där på hemsidorna. Hur det är nu vet jag inte, men en gång hittade jag foto på Vagabond som varit på min hemsida. Han hade helt plötsligt blivit ett sto som hette Pluttinuttan eller nåt sånt, och då blir man inte glad! Tyvärr får du inga bilder från mig…..

Tittut
2009-04-24 09:46
0

Vi hade uppe på en avelskonferens för ett antal år sedan att göra en bildbank på hemsidan just för sådana här sidor.

Har du en aning om hur mycket bilder ni skulle behöva?

Är det 10, 50 eller 100?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

minbalette
2009-04-25 00:09
0

# 1 - Usch! Nej.. Vad tråkigt med folk som bryter mot Copyrightlagen :/

# 2 - Jag behöver nog inte mer än tjugo i alla fall.. Det beror ju på om hästarna blir så pass poppis på hemsidan att hingstarna t.ex. går till avel och det behövs komma in fler fölbilder osv. Främst är det ju utställnings och porträttbilder jag söker :)

Teja-Bea
2009-04-25 12:32
0

#0 synd att du är annonym och inte aktiverat din sajt så men vet vem det är som frågar….

/Fotograf

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

minbalette
2009-04-25 17:51
0

Putt! (Storae@hotmail.com)

#4 - Jag vill gärna ta sådant över mejl istället :) Om du är intresserad så la jag in epostadressen ovanför.

JuliaS
2009-04-26 00:55
0

Att det inte skulle vara någon som ger tillstånd att använda bilderna verkar inte riktigt stämma. Särskilt inte hingstägarna/hästfotograferna som verkar vara generösa med diverse bilder, eller?. Efter 5 minuter på sidan hittar jag bilder på hingstarna Silverboy, Allgunnens Yes, Parat, Emanuel, Willnius…. Endel med copyrighttexten kvar…?

Spange
2009-06-29 00:31
0

Minbalette

En av väldens bästa hästfotografer Bob Langrish "lånar" ut sina bilder till barnspel och liknande som typ: Stallet.se.

Bob Langrish

Lycka till!

/Mia 

En som vågar låna ut bilder till stallet.se