Go morgon 090628
Go morgon/ go natt!
Solen tittar fram o jag har inte kommit i sängs än!
Larz-Kristerz spelade på bromen i Öje (Malungs-sälens kommun) Har varit chafför åt ett gäng ungkarl och hamnade natuligvis på efterfest till kl 05.30 nu morse!
Hästarna har fått frukost så de klara sig fram tills jag kommer igen! Men nu är de sängen som gäller i några timmar iallafall. Idag kommer de att bli en kul dag med trötthet! Kul hade jag iallafall..
Ha de bra!
Godmorgon !
Idag ska jag in till Jägersro o träna med "omöjliga" russet Tyke
, sen ska jag ju jobba förstås……………………tur att jag har min snälla sambo som kör hem med hästen så att jag kan åka direkt till jobbet !
Maggan !! pussa Brådis från mig !!
Ha det gott !!
Godmorgon
Sol, sol och varmt! Ska åka iväg nu med Njord och träna, tänkte att göra det innan det blev för varmt men det är redan varmt så det får gå ändå!
Ha en skön söndag!

Godmorgon i landet!
Gårdagen var inte alls rolig, när vi skulle åka iväg till jobbet upptäcktes att Yazzå var helt konstig, vi ställde in henne i stallet, och jag ringde veterinären medan Peter skjutsade mig till butiken. Peter for hem, och han och veterinären grejade på med Yazzå, som hade helstopp i magen. När jag kom hem från butiken såg hon högdräktig ut.. Vi skulle pormenera med henne, så det vi gjorde, men det blev ingen ändring, snarare tvärtom. Peter gjorde om till box i stallet och vi ställde in henne, och hon mådde verkligen inte bra. Ringde vetrinären igen, men innan vetrinären hann komma för att ta bort henne hade hon ordnat det helt själv.
Idag är det dystert här hemma, men vi ska väl ut med de andra hästarna och köra idag i solen.
# 4 Beklagar så mycket, vad tråkigt för er att förlora en kär vän.
Lägger in en "dubbel" från den andra tråden då det var flest inlägg i den här, som Anneli-Huskvarna hade skrivit:
Godmorgon där ute i landet!
Ännu en dag med strålande solsken har tagit sin början, verkligen helt underbart. Sitter här och dricker kaffe och tänkte se till att rida nu på morgonen innan det blir så varmt, sen blir det nog en dag med plugg i skuggan idag igen. Huden har fått vila lite från solen i helgen, då den fått rejält av den varan i veckan som var och mer lär det ju bli i veckan som kommer. Lagom är bäst som man brukar säga :)

God förmiddag i värmen!
En händelserik helg det här, tävlingar på sundbyholm i fredags, v75 på Gävle igår och nu ska vi in och träna på banan med 3 åringarna. Och hela tiden så lyser solen klart och det är jättevarmt och skönt! Tyvärr så kommer ju alla bromsar och otyg med det varma vädret, och inte blåser det något heller så de är lätt för dem just nu…
På bilden: Kung Sune som tog hem en seger även i år som 16åring, riktigt än vill han inte bli pensionär
#4 Det var väldigt tråkigt att höra..
Tröstkram till er!

#4 Beklagar förlusten.
Något enstaka moln var det i morse men de är nu borta, lika varmt idag också. Har precis varit och hämtat dottern från bussen, nu blir det lite fix i stallet och sedan en snabb dusch. Vi ska åka iväg och gratta svärfar som fyllde jämt igår. Det hade vi helt glömt bort…
han ringde vid 21 tiden och undrade vart vi var. Så det får bli en tur till Bollnäs i dag istället. Ska passa på att besöka Mobackes och köpa på mig ytterligare några orkidér, de säljer ut de som blommat ut alltid spännande att se vad de är för färg när de blommar om.
#6 Grattis till Sunes vinst!
Ha en bra fortsättning på dagen i solen.

#4 Beklagar verkligen eran sorg.
God middag . Här är det strålande sol och jättevarmt. Idag är det tävlingar nere på Jägersro och Amanda och Ijor ska starta där idag , men jag är inte med då jag inte hinner med det utan hon har åkt med sin snälla kusin Johanna och Mikaela från stockholm :-) .
Ska komma hit någon och titta på några av våra shettis valacker nu vid middagstid och ibland får annat gå före tävlandet , skönt ändå när man vet att de kan klara sig själva .
Varmt varmt varmt! Tänk om man skulle hinna med en tur till stranden senare, och ta årets första dopp! Det vore väl på tiden i så fall, nu det är nästan juli! 

God eftermiddag. Håller på att packa ihop saker som ska med till mitt och Poffis körläger i morgon. Ska bli jättekul!!! Släpar med 2 vagnar och 2 selar men bara en häst. Jag och Poffi kommer att blogga under veckan så är ni nyfikna på vad som händer på Jajjas russläger får ni gärna titta in på min sida i veckan.
Ha det gott i värmen, drick mycket vatten!!!