Nu har jag gjort det.....
………jo, i går kväll beställde jag en ny vagn till Njord! Behöver en som jag även kan ha på tävling, hemma kör jag ju med min gamla rockard som hängt med i över tjugo år och det funkar men på tävling är det inte något att ha så om jag ska ut enbet ibland så måste jag ju ha något nytt. Även om jag i huvudsak tävlar par så händer det att det kan bli enbet också.
I alla fall blev det en NHS sulky från Lasse Nilsson, den blir klar i april….ska bli jätte spännande.
Här kan ni titta på vagnen www.westerdal.se
Vad kul, de är ju fina och praktiska att ta med.

En jätte fin vagn!
Hoppas att du sedan delar med dig av kör upplevelsen till oss här via fokus.
Lycka till!
Vilken modell dvs stl, däck och färg har du valt?
Det är B ponny sulkyn, med hårdgummidäck. Däcken har jag själv, köpte ett par för hmm fyra och ett halt år sedan för att Ove skulle hjälpa mig att bygga en vagn……
de ligger fint på en hylla nere i verkstaden fortfarande!! Så jag kör upp dom till Lasse så kan han använda dom, på så sätt blir det ngt billigare oxå. Fast jag måste säga att han ligger väldigt bra i pris, denna vagn kostar 13 750 inkl moms och det är faktiskt skitbilligt! De är dessutom snygga och väldigt bra. Sedan känns det bra att gynna våra svenska vagnsmakare. Färg har vi inte diskuterat än men det blir förmodligen blå!!
Har ni ngn bild?
Kan vara roligt att se hur era vagnar ser ut i körningen för en som är helt nollställd när det gäller den sporten 

Fin vagn konstig färg du valde
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vad skoj, den vagnen verkar jättebra, blått är fint. Det jag saknar på den är stänkskärmar. Vi kommer nog oxå beställa en sån framöver men först måste vi nog sälja Tidaholmaren.
#6 Skulle den varit lila tycker du?

Ullis gå in på deras hemsida och kolla, länk ovan!
Jiiipppiiii!!!!!
Lasse Nilsson ringde precis och sa att min vagn är klar….SÅ KUL!! Ska åka upp till E-stuna i em och hämta hem den!
# 10 Så spännande!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#11 Ja, känner mig helt exalterad…..skulle helst åkt på en gång men Njord står där nere och vill ut tillEkenäs och allt är packat och klart för träning så det är bara att ge sig till tåls till em!! Återkommer med bilder då!
Dessa vagnar ser lite mer eligantare ute. Själv är man van att åka i rockard, flakvagn o sulky De skulle bara roligt att få åka med någon gång!

Tillverkas de i Eskilstuna? Är oxå ute efter nått liknande. Är ju inte så långt att hämta för mig då … Tjiwi, du får gärna titta in på en kaffe när du har vägarna häråt :)
Har varit och hämtat den nu….kom hem vid halv nio och jag är såå nöjd med det jag ser och längtar tills i morgon då jag får provköra!
Tog några bilder, dock inte så bra, det hade börjat skymma…ska ta imorgon och visa er när Njord är förspänd.
#15 Ja, de tillverkas utanför Eskilstuna, adressen är Kungsör. Det är parkusken(tävlat i landslaget) Birgitta Nilssons far och sambo som tillverkar dom. Mycket välgjorda med många finesser. Man kan flytta axeln, Flytta sätet och ställa sätet i lutande vinkel så man får en bättre körställning, justerbara skakler, sedan är det lätt att plocka isär den så att man kan ha den inne i transporten bredvid hästen, ja, de säger att den går in i en volvo combi med-om man har en sån! Och du, tack för inbjudan, såg detta lite sent men ska tänka på det en annan gång när jag är i krokarna.
Snygg vagn och hingst!
Fin vagn och jättefin hingst! Väntar och väntar på en lillnjord….
Nu har min kompis också gjort det! Köpt en fin vagn från Westerdal, en röd.
Ska åka och titta på den imorgon, tar med mig Toffifee och vi ska prova hennes fina flakvagn som nu är till salu.