Godmorgon 09-06-25
Godmorgon i landet!
Sol och värme idag också, härligt!! Förra sommaren väntade och väntade vi på värmen, men det enda som hände var att det regnade. Nu får vi niuta av värmen sålänge den håller i sig!
Idag blir det butiken och inskrivningen på Bodentravet, mina barn får sköta affären de sista timmarna, tur de är stora!

Guten Morgen!
Här strålar solen från en klarblå himmel, UNDERBART 
Men att man jobbar trots kanonvädret känns inte så jobbigt när man är förskollärare och kan vara ute. Vi har varit på vätterstranden med barnen hela veckan och igår premiärbadade jag i vättern och det var riktigt skönt. Men idag hoppar vi vätterstranden och tar bussen för en heldag på Brunstorp (badställe men utebassänger). Tänk att man kan ha betalt för sånt här… :D
Sen efter jobbet måste jag fixa det sista inför min kusins möhippa imorgon och därefter får det bli en ridtur :)
Ha en bra dag!

Morgon varmt och skönt ute. Blandad kompott att syssla med idag få se vad jag börjar med. Qurry får vila några dagar har antagligen fått en lårkaka så det blir lite unghästar idag Väntar åxå på hovsagaren endera dagen men han är bonde och kommer när det finns en lucka i hö hanteringen.
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är också varmt och skönt fast som vanligt så blåser det…..
Blir ingen sovmorgon i dag, bilen skall på verkstad, det är nåt fel på lyset, sen kommer en "byggare" som skall lämna anbud på nytt badrum….det gäller att utnyttja ROT-avdraget!
Simma lugnt, ni som skall bada!
God morgon!
Igår kväll fixade jag till bilen med skumtvätt och putsmedel, precis som den skulle vara redo för en utställning! Nej, så är det inte, vi ska försöka bytta in den och skaffa oss en annan modell, få se vad det kan bli.
Idag blir det nog standen igen, eventuellt en tripp till Stockholm på kvällskvisten. Lite "måstengöra" finns det där.
Kusarna går i sommarhagen och verkar trivas med livet!
Ha en bra dag!
God morgon !
Igårkväll var det miljöträning på tomelillas tävlingar för "omöjliga" russet Tyke, o det gick över förväntan !! Skötte sig bra både på banan o utanför banan, så nu ska vi köra lite snabbjobb , vi kanske t.o.m hinner kvala i år
!!
Jobbet väntar som vanligt idag !
Grattis Maggan till en uppfödarseger med debuterande Lissi Ess igår !!
Ha det gott !
Strålande solsken idag med, härligt…vi ska börja ta in höt idag….jag fick inte ledigt, personalbrist!!! Så jag får köra på så länge jag kan och sedan lämna de andra…känns inte bra!! Ska köra Njord nu och så väntar jag på att veterinären ska höra av sig för en besiktning av Tjibus!
# 5 Tack Carina! Hon ser verkligen fin ut…..
Soligt o varmt i Malung oxå. Himmelen är aldels blå, blåser lite.
Igår var jag o red en lektion på ridklubben´här. de var skoj men varmt. Sedan tog vi e´n båttur o de var avkopplande de allt men ingen fisk..
Idag vet jag inte vad … Än.
Ha de skönt i värmen
God morgon!
Lite trött idag, blev sent på Tomelilla igår. Men det var en kanon rolig travdag med massor av fina prestationer! Min egen gjorde en fin insats och slutade tvåa, igen. 3 starter i år har resulterat i 3 stycken 2:a platser :) Kusken var nöjd och glad för det var pokaler som hederspris. Idag ska vi ha lite grillkväll här hemma så vi måste fara iväg till Ystad och handla lite. Sambon är ledig idag för första gången på 5 dagar.
Ha det gott i värmen!

God förmiddag! Har precis avnjutit frukost på altanen, härligt att det går att sitta ute. På dagens agenda står det klippning av den del av gräsmattan som inte jag tog igår. måste plocka hundbajs först bara…… Challe en av våra numera stora valpar ska åka till sin nya ägare idag, han hamnar inom komungränsen så där kan vi följa honom på närmare håll. Vi har börjat fundera och planera om vi ska åka till Östersund dubbeltravshelgen är en del som ska stämma innan vi kan åka.
Ha en bra dag i värmen!
Här är det just nu sen eftermiddag och jag ska strax till stallet.
Det är lite deppigt i dag, för HJ fick fångkänningar i går och står inne. Som tur är är hon mycket bättre i dag, men fång är ju inte precis någon rolig sjukdom …
Så nu är det slut på att njuta av sommarens gröna gräs - nu blir det späk och diet för den tjocka lilla damen i stället!
I övrigt är det härligt med semester, men det känns plötsligt som om det är VÄLDIGT kort tid kvar tills jag ska börja jobba igen, nu när hälften av den redan är slut! Bäst at ge sig ut i solen och njuta i stället för att sitta här, alltså!
:)
Här solar det för fullt! Ungarna har legat på stranden medan jag var och hälsade på Pelle Russ sistfödda dotter, en långbent och fin fröken!
Snart är det kväll igen, ruskigt var tiden går.
Ha en bra torsdagkväll!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Här blev det frukost på stranden, bad och värme. Mitt i badandet smet jag iväg och hämtade vår gröna bil på verkstaden som ska in på årlig koll på lördag. Kvällsdopp efte middagen hann vi också med. Vår röda bil ska in på måndag. Mycket att städa och biltvätt blir det.
Dottern är just nu och fiskar och jag har precis läst en gammal favorit, "Nalle Puh", för minstingen.

Solen lyser för fullt fortfarande,
shorts och linne är det enda som behövs. Har en nacke som fått lite för mycket av sol idag, har inte mycket pigment så det är rött i nacken just nu. Har precis skottat ut en rundbal för torkning grannen glömde snören på den sista balen och då tycker han att jag kan jobba lite….
Jag har nyss kommit in. Barnen och jag har tagit ett kvällsdopp i havet efter att först gått en lång promenad i området. Det är verkligen en lisa för själen!
Nu är det dags att knyta sig, godnatt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus