Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 803 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-06-24

Godmorgon i landet!

Äntligen varmluft ute! Solsken och blå himmel också!

Igår när jag nästan var klar att åka till jobbet började hästarna i trädgården leva om, och det var våra unghästar som var på rymmen, tillsammans med grannens ettåring. Snällt av dem att gå hem iaf, Sara och jag sopade in dem i stallet, och nu går de med körhästarna och äter hö tills jag kommit på vart jag ska göra av dem. De har gått runt stängslet i sjön… Har de kommit på att man kan göra det är det inte så lätt att ha dem kvar där.

Idag blir det annars butiken, ochhästarna är fortfarande okörda.

MagganS-B
0

God Morgon!

Ännu en solig och vacker dag, hoppas det håller i sig nu…..annars är det synd om alla tusentals turister som kommit hit!

I går var det trav här på Visby. I russloppet segrade Livia med Dar's Foxtrot tvåa och Wilja som trea. Tränare till alla tre är Julia Olofsson! Jag tror inte att nån sen 70-talet, när John-Erik (Goyan, ACL Stuteri) brukade vara här med sina russ, varit tränare till dom tre först placerade…..dessutom är det samma ägare till Livia och Wilja, nämligen Catharina Cronberg, vår jätteduktiga veterinär! Vilka russungdomar vi har!

Ha en bra dag, jag skall jobbe!

CarinaA
0

God morgon !

Först ett grattis till Julia !! Soligt, men som tur är så fläktar det lite !

Idag ska jag till Tomelilla på deras tävlingsdag o träna med "omöjliga" russet Tyke, med det känns som om han har mognat både fysikt o psykiskt(hoppas att korna inte går i sin hageFörvånad), hehe ! Fast först ska jag hämta hem hans lillebror som fått gå på lite välförtjänt bete eftersom hans ryttarinna är på semester !

Ha en solig dag !

[Tjiwi]
0

Sol, sol, sol-härligt!!! Ska ut och ta en lång tur med Njord i det fina vädret. Sedan blir det staden och utföra ärenden innan jobbet!! Ha en bra dag!

karisma
0

Sol ute sol inne Får snart fika besök av Croneld hon är nog nyfiken på Lilla berta Sedan bär det av till besiktningen få se om jag tar bikini på mig Håll tummar och tår för mig det är ju hö-tider så x-et har inte tid för min bil

Ha en bra dag på er alla

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Förmiddag! Solsken och varmt, härligt. Ska åka iväg och kika i travshopen på banan, behöver skor till Garrilina. Boles efterträdare stängde tyvärr för en tid sedan så nu är det lite fattigt på den fronten. Hovslagarinnan kommer i dag.

#4 Lycka till.

Ha en bra dag!

[Grabbarna-A]
0

Idag är jag ledig, väntar på hovis som kommer om en timme. Solen strålar från en klarblå himmel, underbart Glad. Hästarna får vila idag.

Tittut
0

Sitter under en björk vid Röstabadet i Harmånger och försöker se vad som står på skärmen, me det är inte så lätt… Ungarna badar, men jag tänkte jag skulle passa på att arbeta lite medan de har mysigt i poolen.

Jag var och hälsade på Tea igår, och hennes högdräktiga kompis. Jag misstänkte fölning inom 24 timmar, och i morse ringde matte och sade att det blivit ett stoföl! Så Pelles första kull gav fyra stoföl och tre hingstföl!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

hannibal-roll
0

God morgon!

Underbart väder och en eftermiddag och kväll på Tomelilla travbana väntar. Vi ska starta i sista loppet och det är syrran som är kusk så idag kommer jag ha tid att se lite trav också. Skulle ha förberett utrustningen igår men morden i midsommer på tv lockade mer. Så det blir till att fixa det nu på förmiddagen istället. Hästen verkar iaf vara i bra form så vi hoppas på en fin prestation i kväll Glad

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! I dag ska en kompis och jag köra skräp till tippen, eftersom vi hyrt en släpa. Skönt att bli av med det! Mission is completed för grejorna i fråga, och det blir skönt med mer plats här hemma.

Hästarna går i hagen och har det bra. Hjördis är så tjock, så tjock … Hoppas hon smalnar av hemma hos Liselotte om en vecka eller två! Eller åtminstone håller in magen lite när hon ska charma Linus … *s*

Ha en skön dag allesammans! Och kom ihåg att i dag är det bara 6 månader kvar till julafton!!!

[Tjiwi]
0

#9 Nej men usch Anna…..julafton…….!!Obestämd

[Croneld]
0

Då önskar jag mig….nä jag bara skojade!
Nybesiktad transport, tack karisma som tog med sig min efter hennes bil. Vi hade tid med 10 minuters mellanrum, vilket bra sammanträffande. Då jag inte får dra min transport efter den bilen jag har…
Fina och runda russ såg jag idag och en liten go Berta!

Nu ska vi gå och bada, jag har precis varit och köpt mig en ny bikini, då den gamla var sönderbadad!

Ha det!

karisma
0

#11 Det var snällt sagt jag kallar en del fetaFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Chirak-96
0

God eftermiddag, har en dotter med feber och halsont idag. Trist för henne eftrsom hon skulle rida ut idag. Emilia och Poffi tog en tur ensamma istället. Har varit och köpt en greenguard till mina feta små tunnor. Men jag köpte bara en, snålt men de är ju jätte dyra. Köpte även en speciell grimma att fästa den i. Shettisen har nämligen redan slaktat en greenguard. Ska fota och visa den sen. De är tänk att de ska få ha den varannan dag :S undra om det kan hjälpa….