Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 798 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-06-23

Godmorgon i landet!

Här är himlen mulen, men det är ändå varmt, skönt. Vet däremot inte hur det blir med att äta frukost ute, så varmt är det nog inte Skrattande

Idag blir det butiken, och sedan får man se vad man orkar med. Hästarna känns ju vältrande…

Gnistra
0

Go morron!

Solen skiner över södra o hela Gotland, höet ligger på slag och ´ska torka någon dag till, hoppas att vädret håller i sig. Jag ska i väg o jobba till kl.15.00. Hade kiropaktor Håkan Lundell här i går och tittade på Soja o han sa det är bara att träna på med en del  tempo jobb med henne, så nu är den lugna tiden förbi..skönt!

Ha en bra dag runt om!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Här är det soligt med en svag morgonbris, härligt. Alla sover ännu. Igår kväll var det så ett härligt ljus ute och killarna fick lite nytt bete, här står Arrak spanar.
- Var är brudarna?

Ha en bra dag från mig med!

PernillaJ
0

God morgon! Soligt och fint i Leksand, +14,2 så här långt, blir nog en varm dag. Jag ska jobba några timmar på förmiddagen, ska sedan åka till Äppelbo och chipa ett föl. Har ett lass fjolårshö i transporten som behöver lastas ur, kanske får det gjort i kväll - vi får se. Ingen brådska.

#1 Visst är Håkan L duktig. Jag använde honom till Lova för fyra år sedan när hon hade låsningar i korsleden, han hjälpte henne verkligen.

CarinaA
0

Godmorgon !  Klarblå himmel, +15,7………..kan nog bli en varm dag !

Ska köra "omöjliga" russet Tyke så snabbt som möjligt, han har nämligen flugfobi OCKSÅ !! O han förstår inte varför vagnen är i vägen när man ska sparka iväg flugor…………..Förvånad !

Ha en bra dag !

[Tjiwi]
0

Morron, varmt och sol, härligt!! I går körde Ove hösilage av vändtegen, blev massor!! Nu slår han resten för hö……så framår helgen är det bara att köra in det hoppas vi!! Skönt att få det gjort då han inte kan slappna av innan allt är färdigt…….

StuteriSolo
0

#4 Verkar vara en intressant ponny det där Skrattande Ogillar han brevlådor och soptunnor också?

MagganS-B
0

God Morgon…..

Ja inte precis morgon, men man skall ju ha tid för att skriva också! Här är lika fint väder som på södra Gotland! Grannen kör sväm på vallarna, så det blir en illaluktande dag! Själva skall vi antagligen slå vårt hö i dag. Det ser verkligen fint ut, kommer att räcka mer än väl till dom pållar som blir kvar över vinten!

Nu skall jag jobba till 14.15!

Ha en bra dag!

murkla
0

Soligt o varmt i Malung i dag!. Så skönt!

Nu är de dax att lägga i båten. tur att vi inte gjorde de förut som de har regnat så mycket!

Får väl se vad som händer under dagen!

Ha en skön dag!

[Tjiwi]
0

Var nere nu och tog kort på Ove när han slår vallen…..det ser jättefint ut och massor är det!! Härligt!

hannibal-roll
0

God morgon!

Idag är det underbart sommarväder! Är ju hemma igen efter en liten weekend-semester. Ska fixa en del i stallet idag, det är tävling imorgon på Tomelilla så all utrustning måste putsas och packas. Måste gå en runda på betet också och kolla staket och mocka ratorna. Även jag väntar på att få bärga hö, har inte hört nåt från vallägaren ännu.

Anna-Uppsala
0

God dag!

Hoppas ni har det varmt och skönt. Här skiner solen bakom ett och annat moln.

Hemma hos oss är det lugnt och tyst för tillfället. Jätteskönt att vara ensam hemma, faktiskt! Äldste sonen har åkt till New York för att hälsa på sin pappa, och yngste sonen är hos en kompis och spelar dataspel. Själv ska jag packa in mig och hundarna i bilen och bege mig till stallet snart, tror jag. Eller borde man kanske skriva lite först? Eller städa?

Härligt att ha valmöjligheter så här mitt i veckan, i stället för att jobba!

Ha en fortsatt bra dag allesammans! :)

karisma
0

God middag har tillbringat morgonen mest i hagen då Lilla Anna fölade 6,10 Det är lika häftigt varje gång Nu får jag ta mig i kragen och damsuga sedan tvätta och städa bil ska besikta i morgon. På något sätt måste jag avleda besiktnigskillen för jag har alldeles för stora däck Kanske gammal kärring i bikiniObestämdeller ta med Glitter (hund)

Ha en bra fortsatt dag kolla fölgallerietCool

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Grattis Malin…….pussa ungen från mig!

Kärring i bikini kan nog gå hem………Flört

garrilina
0

Hos oss har solen gått i moln, ser ut att kunna bli någon åskskur idag också. Är över 20 grader i skuggan så det gör inget att det blev molnigt.

#12 Grattis Malin till fölungen, prova bikini du det går säkert bra. Själv har jag provat baby… som jag började med att lyfta ur med dåtidens babystol för bil. Har aldrig gått så fort…… men nu har man ju paserat bäst före datum så det blir att prova annat även här.

Ha en bra dag!

Tittut
0

God dag är det väl läge att säga här.

Barnen har hunnit med att bada en sväng, och tjatar nu att vi ska åka till Harmånger och bada i poolen, men det har kommit en regnskur till, så vi får se…

Annars är det inte mycket på schemat mer än njuta av havet och semester.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

CarinaA
0

#6- Allt som han tror kan komma i nærheten av hans enormt kittliga kropp ær ett irritationsmoment ! Skrikandes

Soptunnorna ær væl okej, men fartgupp……………….ojojoj, tænk om de killar han på magenObestämd !