Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 855 ggr
karisma
0

God morgon 2009-06-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute, halvklart väder men inte så varmt +8. Inte blev det några blommor plóckade igår och lagda under kudden. Men jag fick höra grannarna festa till kl fyra så lite trött är man så nu får det bli lite kaffe så att huvudet klarnar

Ha en fortsatt bra helg

foto (c) M. Havdell Brickan 3653

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PROS
0

Godmorgon! Här är det 8-9+ och disigt,lite kallt för de som sover itält kan jag tänka, Här ikrokarna har det också festats till långt fram på morgontimmarna, Leksand invaderas av ca 50 000 midsommarfirare denna helgen så det är folk överallt.

Själv åkte jag igår morse till Hudiksvall för att start med 2st ponnyer,

i hagmyren fans det ochså en massa midsommarfirare,

fullt med folk på travet där det hade fixats en massa kativiteter  för både stora och små om man inte orkade titta på trav helatiden. Det var en trevlig stämning och inte att förglömma

solen sken i Hudiksvall!

Nu ska jag börja göra iordning  lite Janssonsfrestelse som ska avsmakas på fm av trötta midsommarfirare.

Glad midsommar på er alla!

[Croneld]
0

# 0 Men var är fölet? Nu vill jag se en bild på underverket.Flört

Igår så åkte jag en sväng till affären på morgonen och var välgörare, för jag pantade massor av PET-flaskor och glömde kvittot. Så någon tog det på några minuter bara, men jag kan väl trösta mig med att personen säkert behövde pengarna.
Min sommarstalltjej kommer idag och undrar om jag vill ha hjälp men ngt, jag tänkte att vi kunde borsta igenom alla, kolla hovar och promenera ungstona.
Få se om det blir en ridtur med.

Ha en fortsatt trevlig midsommar

Kajhugo
0

God Morgon, halvklart väder, hästarna är ute och stallet är färdigskottat, skönt med en lugn dag och inget jobbande. Ha en fortsatt trevlig midsommar.

Alongfortheride
0

Godmorgon.

Här blev det inte heller några blommor under kudden igår, jag gjorde ett försök, men ponny min tyckte att de såg ut som mat..

Det är ingen direkt värme här heller, har inte varit det på hela sommaren, men man kan ju trösta sig med att det iallafall inte blir för varmt för att rida, ens mitt på dagen.

Ha en trevlig midsommar!

/ Sofia som just hittat hit.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Vädret var ganska OK i går, några regnstänk men många var de ej! I  dag ska vi pyssla med våra 4-benta vänner och ev åka en sväng med bilen.. Även i dag är vädret fint och jag har en ledig helg fram för mig. Ha det bra runt om i vårt sommar Sverige!

Bilden kusinerna Havdell med blommor i håret, från midsommar afton 09.

MagganS-B
0

God Förmiddag…..

Känns lite segt efter nattens övningar! Vi satt och gaggade till kl. 2 när det började ljusna igen. Trevligt hade vi i alla fall, men usch så man känner sig dagen efter, blev väl lite för mycket gotlandsdricke!

Solen skiner stundtals och jag har inte tittat på termometern, men det känns inte kallt…..nu skall jag ta en midsommardagspromenad till pållarna!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Sol och moln blandat på himlen idag, värmen låter vänta på sig så det blir inte frukost ute idag heller. Vi satt ute och åt igår kväll, men gav upp framåt niotiden då det bara var tolv grader. Efterätten avnjöts inne.

Idag har vit agit sovmorgon, och tänkte väl inte göra så mycket vettigt idag.

garrilina
0

God förmiddag! Haft lite sovmorgon, var ut med valparna vid sextiden och kröp i säng en stund igen, skönt. Blev inte så sent här i går, var och hämtade dottern vid 22 tiden när hon kom i land med båten. Hon har åkt på en dunderförkylning med massor av vätska i öronen. Efter det rundade jag av midsommaraftonen.

#1 Grattis till vinsten för Minolta på Hagmyren. Travbanan i Hudk är den mest besökta platsen på midsommarafton en stor del av dem som är där åker aldrig på trav annars.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Här håller det på att molna på….typiskt! Vi var hos grannarna igår kväll, där var det full fart….trevligt med lekar i början….allt eftersom tiden gick blev de flesta ngt bladiga….själv var jag nykter, smakade bara på den goda bålen. Vid tiotiden fick jag nog av att titta på…….skyllde på att jag skulle åka och ta in fölet, det gjorde jag iof men jag stannade hemma och gick och lade mig….skönt! Gubben kom hemknallandes vid halv tre…….

Ha en skön helg!

Anna-Uppsala
0

Nu är det snart lunch. Vi är fortfarande kvar i Skåne och i em kommer min ena syster hit med sin gubbe. Vi ska fira lite mer födelsedag och spela kubb. Börjar längta hem till alla mina djur och vännerna - borta bra men hemma BÄST! Skrattande

Och så undrar jag hur det ska bli med höet som jag och en kompis ska ta in till hennes hästar i nästa vecka. Blir det sjögräs, månne?