God morgon 2009-06-19 Midsommarafton
Har betalat räkningar och ska snart fara till Lönnånger och fira midsommar.
Vill bara passa på att önska en trevlig midsommarafton igen. Hoppas ni slipper regnet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här är det just nu lite växlande molnighet och solen tittar just nu fram från en himmel som är någorlunda blå för tillfället. Antar att det blir "vanligt" midsommarväder även i år, dvs växlande sol och moln, någon regnskur/regnskurar och ca 15 grader. Men va sjutton det är ju så svensk sommar är i juni :)
Idag blir det först en sväng till stallet och sedan bär det av för midsommarfirande på loge med långbord, sill och potatis, jordgubbar, dans kring midsommarstång mm… Ska bli skoj :)
Glad Midsommar allesammans 
God Morgon!
Här blåser lite, men annars riktigt skapligt! Skall i.o.f.s. vara inomhus i vår lövade lada i kväll, men man kanske vill vara ute lite också!
Mattias på väg hem med Nynäsbåten som han höll på att missa……
Brådis "på hugget" har två märrar som brunstar! Han funkar utmärkt på fribetäckning trots alla "profetior"……
Själva har vi bröllopsdag, vet inte riktigt hur många……
Ha en underbar midsommar!
God morgon!
Här har det regnat och blåst ordentligt så det smattrade rejält på taket. Sonen (den yngre) vaknade och undrade vad det var.
Jag har sovit på soffan halvt sittandes för jag har en sådan hemsk hosta. Nu ska jag en sväng till affären för att handla lite. Kör bakvägen så slipper jag stora vägen.
Det blir en sväng till ngt firande i närheten, till kvällen ska vi grilla.
Ha det så trevligt!
God morgon !
Verkar som om vi har ungefär samma väder runt om i Sverige ! Jag ska köra ett russin innan jag börjar mitt midsommarfirande !
Ha en riktigt bra midsommar Allihopa !!
PS ! Maggan, va lite extra snäll mot Kjell idag………………..
!
Godmorgon och glad midsommar på er allesammans!
Skapligt midsommarväder här på Österlen iaf, strålande sol stundvis men lite moln ändå. Ska iväg till hästarna nu och rida en sväng med Kakan. Sen bär det iväg på fest till mina föräldrar. Det är knytkalas och jag ska stå för salladen. tur att jag fick något hyfsat enkelt med tanke på mina inte alltför framstående talanger i köket.

Godmorgon i landet!
Prästkragarna har idag slagit ut, passar ju fint! Mitt trädgårdsland består i år av midsommarblomster, prästkragar och de förb… smörblommorna. Ingen har haft tid att fräsa det, så det får väl vila i år då.
Säkert tio plus ute, men solen skiner och det är bara nnågra lätta moln på himlen. Idag måste vi in till stan, och hämta smådjursfoder som jag glömde ta med mig igår, och handla litet mat. Vi firar väl midsommar med grannarna mittemot som vanligt(svågern med familj) Hästarna hinner vi nog ut med kanske också.

God morgon!
Vi får nog ganska skapligt midsommarväder och med det menar jag uppehåll. Hoppas vi kan spela brännboll och fotboll med barnen. Det blir alltd lite roligare om det inte hällregnar. Vi får göra det bästa vi kan, roligt ska vi ha!
Glad midsommar på er allihop!

Go förmiddag!
Här blir det nog en lugn o trevlig midsommar! Vi börjar med att åka traktor o vagn ut i ett änge för att binda midsommar-stången o blomm-kransar till ungdomarna/barnen och där umgås vi o äter medhavd fika-korg. Vi brukar avsluta med en åktur tur o retur till kiosken i Havdhem för mjukglass, innan traktotn stannar för dagen. Sedan åker Magnus, Jessica o John vidare till kompisar i Fardhem o fortsätter att äta o mysa medan jag åker o arbetar i kväll ( åker sedan direkt dit efter jobbet och så tittar jag till hästarna på vägen).
Solen har börjat lovande här i Alva! Ha en riktigt bra dag!

God morgon
Lite molnigt och lite vind här.
Ska nog köra lite ungdjur till bete på förmiddagen sen blir de sill o potais. I kväll ska jag iväg till några och grilla.
Ha en bra dag!
Här har vi inte midsommar föränn på tisdag när vi firar Skt. Hans med brasa och sång. Idag blir det lite jobb som vanligt och sedan läsning hemma.
Hästarna njuter av ny hage, det är roligt att se fölen när de vilar i det höga gräset och bara två små öron tittar upp 
Ni får ha en trevlig midsommardag!

God middag ja här är det bara grått. Har gått i strejk pga. av vädret så jag vet inte hur jag ska fira dagen
Ha en bra midsommar på er alla där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här kommer en hälsning från ett kallt och blåsigt Skåne, med mörka moln vid horisonten om man tittar ut åt fel håll. Tittar man åt rätt håll ser man min mammas hästar i stället, det är mycket trevligare!
I dag ska vi fira yngste sonen som ju fyller 15. Vi har redan uppvaktat med sång, paket och varm choklad med vispgrädde på morgonen, som traditionen bjuder i år familj.
Ha det gott allesammans!!!
# 10 Vår "gamla" midsommar här i Sverige var detsamma som er, och orchidén nattviol heter på gotländska "St. Hans Nycklar"!
Regnet har slutat o solen tittar fram lite. Vilken start på min semeters.
De blir väl lungt o vara hemma i dag. Kanske grilla hos någon men nå långt bort kan man inte åka som jag inte har någon häst hjälp!
ha de bra O trevlig Midsommar på er!

God eftermiddag och Trevlig midsommar på er alla .
Här är det blåsigt men vi har klarat oss helt från regn ännu så länge , vet att det i Laholm tex har kommit skurar. Ikväll ska vi hem till min äldsta syter och äta gott :-)
#3 Krya på dig .

God kväll! Tittut gjorde nog rätt i att dra till Hälsingland, inget regn, rätt varmt och sol halva dagen.
Här har vi bara tagit det lugnt, det är vi gammlingar som har djurpassningen i helgen. Tog en tur till Stocka och köpte på oss lite pepparlax m.m. till middagen. Har plockat lite blommor och tagit in. Fick begrava vår ena katt. Han har varit borta några dagar och hittade honom på gränsen till grannen ihjälbiten. Tyvärr har nog hennes hund varit framme.
Ha en bra avslutning på midsommarafton.