Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 1609 ggr
bubbe
0

Körtävling Johannesberg 14 juni

Dressyr och maraton med lagseriens andra omgång på Johannesberg på söndag. Full tävlingsdag med första start kl 8 och sista kl 17:50. Startlistor finns på http://drive.to/johannesbergskuskarna.

Startande russ är:

Montecillo
Nibbles Gilda
Norrvedas Kanon
Pärlemo
Trofé
(och så mina 75%-are förstås)

Välkomna som tävlande, publik eller funktionärer!

[Grabbarna-A]
0

Ja det blir ju ingen utställning på söndag så man kanske ska åka och titta… Det är ju en exmoor som ska vara med oxå…

Malu
0

Trofe är tyvärr struken o jag kommer att köra min shettis istället på Trofes starttider.
Är det någon som vill grooma så får ni gärna  det med mig!! Jag söker med ljus o lykta då det blev sent påkommet att jag skulle tävla..

Jag åker till Sthlm redan imorgonkväll så hinner ej läsa här mera så ring gärna  mig på mobilen 0707413423.

Saiop
0

#2 vad synd, jag hade verkligen sett fram emot att se Trofé då han är far till min tre åring. Varför är han struken?

johannaolofsson
0

#3 Han har blivit sparkad av ett sto och är halt tyvärr

[bsmx]
0

Vi ska komma o titta  på russen

LouiseS
0

Resultat?

Norrveda
0

Det blev en riktigt blöt tillställning idag då regnet vräkt ner oavbrutet i 2 dygn. Banan liknade nästan en leråker och det var bitvis ganska djup lera att ta sig igenom och då startade vi ganska tidigt ändå.

För våran del blev det många priser med hem då Therese styrde Corint & Corect till 3:e plats i dressyr och 4:e plats i maraton individuellt samt att laget vann, detta trots att hästarna inte gick som de kan i dressyren pga regnet. I maraton lyckades hon få hästarna på var sida om en stolpe i första hindret Obestämd men det hela redde ut sig genom snabb backning av båda hästarna.
Lagsegern gick denna gång till Johannesberg som i och med detta ligger på samma poäng som laget från Gotland inför sista omgången.

I Johannesbergs lag ingick förutom Corint & Corect även russet Nibbles Gilda samt ett halvblod. Norrvedas Kanon skulle även ha ingått i laget men fick strykas då Linnea blev sjuk och låg hemma med feber.

Har inte koll på övriga russresultat förutom att Pärlemo vann dressyren och även maraton tror jag.

Har nu tagit hand om de mesta av dagens utrustning och hängt upp allt blött. I morgon behöver alla selar få sig en ordentlig genomgång och vagnen spolas av från lera.

Nästa omgång av lagserien på Johannesberg går i augusti och då förväntar vi oss en stor russhejarklack i maraton för alla russekipage! I dag var Steffan och Veronica tappra nog att heja på i regnet Skrattande, tack för det!

[bsmx]
0

Grattis!

[Croneld]
0

Grattis vad kul!Glad

[Grabbarna-A]
0

#7 Grattis Glad.

Ja blött kan man minst sagt säga att det var Tungan ute, men kul att vara där iallafall och titta, men det var skönt att komma hem…

Tittut
0

Bra jobbat alla russkuskar!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

bubbe
0

Ja, blött var det verkligen. Konstigt att det inte var några fotografer där Förvånad, det hade varit hur kul som helst att ha bilder från ett blött maraton där alla körde i regnkläder. Saiop groomade ju själv, och ni andra som brukar ta bilder är nog för rädda om era kameror (=förståeligt).

Nu laddar vi om för en tvådagarstävling i augusti, med dressyr och precision på lördagen den 22/8 och maraton på söndagen den 23/8. Tävlingsledaren lovade bättre väder då, och jag tvivlar på att hon bjuder på sämre väder. Då är det även DM för Stockholm och Uppland samt lagseriefinal (inte riksfinal) för samma distrikt.

Resultaten från gårdagens tävling kommer att finnas på http://drive.to/johannesbergskuskarna (så fort pappren har torkat så att de går att läsa.)

För alla körsugna och publik kan jag tipsa om att Salaortens Ryttarförening bjuder på körtävling i dressyr och precision lätt klass lördagen den 1 augusti. Jag har redan anmält mig, och tar med mig syrran och paret.

Malu
0

Hemma igen efter en sannerligen BLÖT tävlingshelg!! Här på ön strålar solen vilken man längtade efter igår…

Kom alla bilar därifrån måntro?
Strongt att det gick att genomföra ändå,men synd om hästarna och markerna där som nog inte ser allt för fina ut nu kan jag tro efter alla häst o vagnspår.
Har packat upp allt vått o lerigt ikväll..selen fick jag skura med diskborste för att få ren!!

Tack för en trevlig tävling trots regn ändå..

bubbe
0

Jag tycker att alla funktionärer och publik ska ha en eloge för att de trotsade regnet och blåsten, men även kuskarna ska ha en jätteeloge som körde med vett. Inga missöden eller olyckor trots halt underlag, och när jag pratade med banbyggaren efteråt var han också nöjd med hur alla kört.

bubbe
0

Nu finns alla resultat ute på Johannesbergskuskarnas hemsida, http://drive.to/johannesbergskuskarna

QuickStep
0

inga bilder?

bubbe
0

Som jag skrev ovan, det fanns nog ingen som ville ta upp kameran i regnvädret, med risk för att förstöra kameran. Själv tog jag inte ens med mig min. Det brukar annars vara ganska många som fotograferar maraton, men jag såg inte en enda kamera.

florence-S
0

Marika har 2 st bilder på sin hemsida info@levidegard.se. Man får iaf uppfattning om det "härliga" vädret och underlaget.

florence-S
0

www.levidegard.se ska det naturligtvis vara.

florence-S
0

GRATTIS Marika, som har blivit månadens kusk. Läste ett fint reportage om henne på Kuskringen. Gå in på Johannesbergskuskarnas hemsida och klicka på kuskringen.