Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ur-spår
Läst 1116 ggr
Snurrii
0

Min hund har änglavakt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hände något som är det hemskaste jag någonsin varit med om. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv…

Klockan va väl runt 7 i går kväll och Kiara hade precis fått mat. Sedan va det dags för promenad. När vi precis kommit ut från grinden ut till gångvägen vid tungelstavägen för Kiara för sig att hon absolut vill springa inne i buskarna. Vilket ju inte går då hon har koppel. Då blir hon arg och sätter sig emot och börjar backa. Då backar hon ur kopplet…

I glädje av att fått sin vilja igenom springer hon glatt runt i buskarna. Sedan vänder hon upp och springer över vägen. Hjärtat stannade men jag såg att hon hade klarat sig över på andra sidan. Enda sättet att få in min hund när hon är på rymmen är att locka med godis. Så jag tänkte att bra, då stannar hon på den sidan så hämtar jag godis. Men precis när jag vänder och ska springa och hämta godis…

Hörs en jätte smäll och jag hör ur Kiara fullkomligt gallskriker. NEJ! Är det första jag tänker och utan att titta mig för springer jag i vild panik över vägen. Redan nu gråter jag helt hysteriskt. Där ligger min prinsessa blodig och skriker i diket. Jag har aldrig hört ett djur låta så förut. Det va så himla hemskt. Ren smärta och rädsla.

Bilarna har stannat från båda håll och föraren till bilen som körde på henne står inne vid kanten. När jag närmar mig Kiara reser hon sig och springer i panik på 3 ben, blodig hemåt. Och jag efter helt panikslagen och gråter hysteriskt.

Hon sprang in på tomten och av choken springer hon runt, runt på 3 ben. Vid det här laget har grannarna kommit och står samlade utanför staketet medans jag och pappa lockar med korv och skinka. Men jag va så upprörd att jag knappt kunde stå. Jag grät och skakade så sjukt. Efter mycket om och men får pappa tag i Kiara och jag springer dit och bär upp henne. Nu har även föraren till bilen hunnit fram och står och pratar med mamma.

Så jag bärde fort in henne i huset och mamma ringde djursjukhuset medans pappa hämtade försäkringspapprena. Sedan åkte vi akut in direkt till Bagarmossens djursjukhus. Väl där kom dom och tittade på henne direkt. Och pga att hon inte stödde sig på ena frambenet och att det svullnat upp så åkte hon direkt in på röntgen.

Som tur är hade hon ingen fraktur. Sen kom vi in på undersökning. Där det konstaterades att hon fått en rejäl smäll fram till och att mjukdelarna tagit stryk men ingenting va trasigt. Sedan tvättade dom rent alla hennes sår och lindade båda armbågarna fram på henne. Sedan fick hon antibiotika och en tratt över huvudet.

Veterinärerna ville ha henne kvar över natten för uppsikt. Men jag sa att jag heldre sitter uppe med henne hela natten hemma där hon känner sig trygg. Så jag fick ta med henne hem. Och jag skulle ringa om hon blev sämre för då skulle vi åka in akut igen. Så efter 3 och en halv timmes vistelse på djursjukhuset fick vi åka hem och fick med oss recept på medecin hon ska få.

Hon somnade i min famn när vi kom hem och imorse ar hon väldigt förvirrad och hade ont. Men hon får efter omständigheterna bra. Veterinären sa att jag skulle vara riktigt glad över att få hem min hund levande.
"Hon är en mirakelhund med änglavakt." sade dom.

Och eftersom att hon hade ett koppel som är tillför att man INTE ska kunna backa ur det så undrar jag hur otur jag och hon har egentligen. Chansen är inte stor att detta händer.

Idag är både jag och Kiara tagna efter chocken men just nu är allting lugnt. Vi tar en dag i taget och hoppas att min prinsessa ska bli frisk.

Teja-Bea
0

så läskigt när sånt där händer! Skönt att det löste sig!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Tjiwi]
0

Usch så otäckt. Tur att hon klarade sig i alla fall, hoppas hon snart kryar på sig!

Cara-Mia
0

Vilken tur att det gick bra. Hon får krya på sig.

Tittut
0

vilken historia!

Jag är så glad att det gick så bra, det är ett elände när det händer djuren något.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Hoppas hon kryar på sig fort Enda halsband de garanterat inte kommer ur är stryphahlsband har samma problem med en av mina hundar som halsbanden åker av.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

savrarpstuteri
0

Vilken tur din lilla vovve hade! Hoppas nu hon frisknar till ordentligt!

3 dagar innan jul -07 hade min älskade vovve ingen änglavakt alls. Hon for upp från en slänt o sprang rakt in i ett rullande bildäck o avled omedelbart.
Det är helt otrolig så man kan sakna sin lilla Snoffsie!!!

MagganS-B
0

Lusen hälsar till Kiara och hoppas att hon snart blir av med den dumma tratten…..han blev opererad för 14 dagar sen och kunde inte gå i trappor med tratt, han är tax! Krya på dig!

Jossa
0

Herregud! Vad skönt att det ändå slutade bra, även om det var smärtsamt…

Nathalie_p
0

usch…, vilken tur att hon klarade sig!

Wronca
0

Usch så läskigt, förstår att du blev tokrädd!! Skönt att vovven din klarade sig så bra.

Emma-Andersson
0

Hu! vilken berättelse. Hoppas att hon kryar på sig nu.