God morgon 2009-06-18
Nu är hjärnkontoret igång igen. Det låter bättre än det är, och är säkert en sanning med modifikation, men jag har vaknat tidigt sista veckan med en massa saker i huvudet som måste ut.
Bäst jag grundar med en skvätt te och en macka innan jag sätter igång…
Ha en bra torsdag så här före midsommar.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Blå himmel, solsken och flera plusgrader. Om man får vara gnällig så vore litet värme inte helt fel. Nästan nollgradigt på nätterna och tolv-fjorton grader på dagarna känns verkligen inte så somrigt, och gräset växer långsamt i beteshagen.
Hästarna har vi inte hunnit ut med heller sedan i söndags, få se om det blir något av det idag. Butiken står på schemat, och försöka få iväg några vagnar som jag fick hem igår. Peter kommer hem ikväll, och imorgon får vi väl handla för midsommar, finns ju ingen annan tid.

God morgon!
Min första semesterdag! Jippi, Igår var jag på banan med Yramis och det gick jättebra. Han är lite vinglig och vill bryta ibland men det går bättre och bättre.
I eftermiddag ska vi upp till hembygdsgården och klä stången så barnen och jag måste ut och plocka blommor idag.
Há en bra dag!
Här i Roslagen har vi det lite molningt och regnet hänger i luften. Det är min första semesterdag och idag ska vi ha begravning för min far och vi ska göra oss i ordning och åka ned till Stockholm.
Hallå i stugorna!
Här blåser kalla vindar och molnen hopar sig…..ser inte bra ut inför morgondagen! I gårkväll var det så jättefint, men nu…..usch, blir väl regn igen!
Jag skall jobba, det blir väl invasion i dag antar jag, alla firare som skall ha Treo och Alvedon, och alla "nytankade"pensionärer som skall hämta ut sina recept…..
Ha en bra dag trots allt!
Morron…..här är det sol och moln men de lovar regn-snällt!! Ska köra Njord och Tjibus senare, hoppas bara att regnet håller sig borta.

Morgon grått ute men vad gör det bara det inte regnar. Har alla grannar ute som ska fira midsommar med barn och barbarn släktoch dylikt Så det är bara att hålla sig i skinnet tills nio på morgonen men nu ska jag gå ut och klippa gräsmattan
ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go Morgon!
Här är de uppehåll än så länge men vad ed blir sedan . Regn eller sol! Igår kväll var den en toppen fin dag o kvällen innan de oxå då var jag i yttermalung o hälsade på Fam. Wikströms alla hästar.
Man har varit där som barn o tagit hand om hästarna så de var kul att se dom igen!. Den älsta shettisen dom har är som mig blir 29 år i år!.
Annars i dag blir de mest lungt!
Ha en bra dag!

God morgon här regnar det idag och det är väl bättre det kommer idag än i morgon.
Idag är det min sista dag på jobbet sen är jag arbetslös igen, det känns lite vemodigt då jag verkligen har trivts på mitt jobb , med härliga arbetskamrater :-)
Godmorgon ! I Skåne har det regnat lite på förmiddagen , men det ser ut som om det ska ljusna lite nu ! Ska köra "omöjliga" russet Tyke, sen ska jag in o jobba………..tar emot lite när man egentligen skulle vara ledig ! MEN imorgon är jag ledig……..
!
Ha det gott !
Godmorgon!
Idag regnar det…. Förhoppningsvis är det bara en skur.
Ska åka en sväng till Ystad idag och handla till midsommar och springa en del ärenden. Vi ska på knytkalas till mina föräldrar imorgon. På nånot vänster har jag även blivit utsedd till midsommarstångs-fixare, så det får jag klura på idag också. Ska ut och köra Kakan en sväng också.
Godmorgon från södern! Här regnar det och mammas halvblod är blöta där de står i hagen och äter gräs. Vi ska snart åka in till Ystad och handla födelsedagspresent till yngste sonen som fyller 15 år i morgon.
Det känns oerhört coolt att ha så gamla barn, hur har det gått till??? 
I övrigt har jag börjat fundera på att lära Hjördis konster och skola om henne till cirkusponny! Hon älskar ju att uppträda och har lätt för att lära sig! Vem vet? Vi kanske slutar som huvudnummer på någon käck cirkus som åker Sverige runt hela somrarna!