God morgon 2009-06-17
Moprgon där ute strålande sol men inte så varmt. Fortfarande ser tomten ut som en pool det fattas bara lite sjöfågel, så undra om det går att klippa gräsmattan innan midsommar eller om det ska bli djungelmiljö Istället för fåglar så har vi mygg som är stora som bin.
Ha det där ute
Idag firar jag ett år med denna goding
Foto (c) Marita Havdell
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är himlen blå och solen skiner, det är ganksa blåsigt och man kan ju hoppas på litet värme.
Idag är det butiken och ett eventuellt möte ikväll, sedan hinner jag inte mer.

God morgon, sol idag oxå! Jobbar 4 timmar. Sen måste jag åka och handla lite midsommarmat i Sundbyholm så då tänkte jag passa på att tjuvkika lite på Jajjas shettisläger. Ha det gott.
Idag är det Arraks födelsedag!
Han blir två år och det slår mig att tiden verkligen flyger iväg. Det är sista dagen på jobbet idag och jag ska nu ta tag i alla pappershögar.
Ha en bra dag!
God Morgon!
Här skiner solen i dag också! Vattnet har sjunkit undan från åkrarna och grannen slog hö i gårkväll. Sjöfåglar har vi även utan regn här eftersom vi bor med ett viltvatten på ena sidan och åtta kräftdammar på den andra…..här finns gäss, änder, sothöns, rödbenor och strandskator i mängd, ibland tror man att man har sjötomt…..
I dag blir det jobb för hela slanten…..i kväll grillning med sonen Micke som gör snabbvisit på Gotland!
Ha en fin dag!
Morrn!
Ingen sjötomt här, men myggen slipper vi inte från. Var och kollade in vårt sista lamm i går kväll, och den lille stackaren var invaderad av myggor. Nu är det färdiglammat, och det var ett trist år med en död tacka och ett dött lamm. För övrigt många bagglamm.
Dubbeljobb idag också. I morgon eller i natt måste jag börja sanera huset om vi ska iväg över midsommar. Jag vägrar att komma hem till ett kaos, så det vill nog till att det städas lite innan vi far.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Idag tänker jag göra sista dagen på jobbet på ett tag, har komp att ta ut i morgon. Solen skiner över oss i dag också så det börjar torka upp rätt bra. I kväll blir det utökning av betet för de yngsta hingstarna, ska öpnna upp en ny hage och stänga igen en del av den gamla så det får växa upp igen. Hade tänkt göra det helgen som var men hade ingen lust i regnet och mat har de fortfarande så det var inte panik. Nej nu får jag nog sätta igång här på jobbet.
Ha en bra dag!

Go morgon
Sol här, ska iväg och rida en av våra hästar som är hos en kompis och se kommer hovslagarn i eftermiddag.
Ha en bra dag
Godmorgon från en annan horisont! Är i Skåne på semester och det är skönt att komma hemifrån en stund, även om jag saknar min egen säng och min egen kudde - som alltid när jag är borta någonstans!
Tack för svaren i tråden om Jedda - intressant läsning! Hoppas det är fler som vill bidra.
Jag vet nån som faktiskt blivit lite russintresserad på gamla dar - finns ju ingen chans till något annat efter att ha haft både vackra Gerda och en häst från Klintebys det senaste året! 

God Morgon
Eftersom livet har tagit en snabb vändning och planeringar inte längre gäller så har jag hamnat här framför datorn i detta vackra väder.
Jag ska nog ta ut Fatima på en ridtur, och ikväll är det thaiboxning… Funderar på om jag ska hälsa på hos en kompis också för att låta livet hemma gå en förbi ett tag. Även om det egentligen har varit så, eller så får jag vara hemma och umgås med pappa. Kan nog behövas det med.
Annars idag funderar jag på om det ska uppdateras lite bilder på olika väsen och djur.
Tiden fortsätter även om man själv inte alltid är medveten om det.