Godmorgon 09-06-15
Godmorgon i landet! Här är det alldeles soligt nu, men det har hällt ner regn hela natten. Igår regnade det helad agen också, men just när vi fo rut med alla hästar så var det nästan uppehåll. Trixi frös när vi tog in dem, så hon fick på sig ett regntäcke när vi släppte ut dem igen. Idag är första sommarlovsdagen för Sara, sonen har åkt iväg på sin första jobbdag och själv ska jag hasa ut och mata hästarna, eller göra frukost. Det blir butiken för min del, och ivkäll lär jag handla och göra middag, och sedan är det sovdags.

Godmorgon!
Här börjar det spricka upp efter regnandet inatt och solen har börjat lysa, så hoppas det håller i sig. Igår fick Maninas dotter Nikita ett litet hingstföl och han är verkligen liten, kan gå under magen på henne… Vi trodde att hon skulle föla natten som va nu men så länge ville hon inte vänta tydligen så det blev igår vid 19-tiden. Jag har inte sett det lilla underverket än, men ska åka och kolla efter jobbet idag :)
Nu ska jag snart åka upp till stallet och släppa ut Giro som jag hämtade hem igår. Kom hem så sent igår så släppte inte ihop dem då utan han har fått stå inne i stallet inatt…
Idag har vi planeringsdag på jobbet… TRÅK!!
Ha det gott!!
Hejsan!
Idag ska vi ha en planerings- och utvärderingsdag på en fin konferensanläggning här i trakterna. God mat brukar det bli och jag tar min dator med mig, så kan man skriva in allt direkt där det ska vara.
Ha det bra!
God Morgon!
Här stormar det så blommor och blader flyger! Solen syns dock stundvis!
Jobbet väntar, sen skall det väl hämtas stolar i Stånga…..
God morgon!
Här regnar det, vilket det gjort oavbrutet sedan torsdag eftermiddag. Igår räknade mamma ut att det kommit runt 100 mm sista dagarna.
Hästarna står inne än, men jag måste släppa ut dem idag, så får de väl komma in igen i kväll om det här fortsätter.
Jobb på förmiddagen och jobb på eftermiddagen dessutom.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hörde på radion i morse att det regnat mer på två dagar än vad det normalt gör under hela juni! Usch vad jag är less på det här! Sitter på jobbet och väntar på att posten ska komma så jag kan börja med den, ont som tusan i ena ögat så jag sitter här osminkad och snyggare än aldrig förr med ett rött öga! =(( Hoppas att det är uppehåll ikväll när jag ska ut till stallet och fodra, ha en bra dag!!
//Mickan
God morgon
Ja inte blir man piggare av detta regnande.
Idag är man lite sliten efter att ha kört bil hela dagen igår och åkt runt o tittat på shettisar till syster dottern. Så lite öm i baken och ryggen e man allt.
Sen skulle man hinna med att köra Winnica med ryttare igårkväll som ska på träningsläger hela veckan. Kankse hon blir av med lite mage :-))
Idag blir det att skura boxar för att vi ska kunna måla stallet. Inget man ser fram emot med en öm kropp 
Go Morgon!
De regnar här än o de har de nu gjort i några dagar.Men nu ser det ut som uppehåll! Tråkit tråkit!
Hästarna var så frusna igår när jag tog in dom av allt regn. I dag ska jag ta mig en snabbtur till Mora måste handla sånt som vi inte få tag på i Malung. Så är de när man bor i en lite by. sedan ska jag titta över lite mera hage o vara ledig i dag!
Nu jobbar man bara 3 pass till sedan går man på semeter v.26!
Ha de bra! ALla!

Morgon nyss hemkommen från hästrundan, men det var tveksamt om jag vågade ta av flytvästarn Funderar på att ställa ut en eka i varje hage så de ro sig i land om det blir för blött Bara det torkar upp innan fölning vore jag glad vill inte ha märrarna inne vid fölning.
Ha en bra dag gå ut och träna för simborgarmärket
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon här är det lite blåsigt och molningt men inget regn.
I helgen har vi varit i stugan soom vi har i Bohuslän och haft en underbar helg, bara latat och gottat oss :-)
Idag är det jobb och jag har ju jobb i 4 dagar till sen tillhör jag de arbetslösa igen.

Här i Blekinge har vi klarat oss undan en del av regnet. Både lördagen och söndagen har bjudit på en hel del sol och ungarna har varit i sjön och badat, men det var visst inte så varmt i vattnet…
Idag skiner solen men det blåser. Igårkväll fick Idunn ett litet dressyrpass i tömkörning mest skritt och lite trav, det första sen i höstas. Hon fungerade över förväntan, gick i form och mindes både skänkelvikning och öppna. Hon måste börja motionera lite nu om vi ska göra ridprovet på premieringen, hon har om vi säger några kilos övervikt och usel kondis! Embla fick springa med lös i paddocken men hon bryr sig inte nämnvärt om vad mamma gör.
God morgon (eller förmiddag kanske?)
Idag lyser solen! men, detta eviga men, det blåser rätt mycket.
Idag händer det som vanligt inte mycket (skönt med sommarlov). Funderar på att åka en sväng in till Ystad och springa några ärenden. Har anmält Milis och Kakan till tävlingar på Tomelilla idag också. Först ska jag som vanligt ner till betet och se till pållarna, så fort min stora temugg är tom. Dax att dra snabeldraken ett varv runt här hemma i lägenheten också.
Ha en bra dag 

God kväll. Har avverkat den första av våra 4 studiedagar så nu närmar sig ledigheten. Uppehåll idag med rejäl vind, solen kom fram på em. Så idag blev det att sova ute för de fyrbenta igen. Fick rapport idag om att Kurants betäckning från i fjol resulterat i ett hingstföl. En mycket trevlig individ enligt Erika.
Ha en bra kväll.
#12 Grattis till fölis!!
Jag har inatt kommit hem med båten från Nynäs då jag tillbringat lördagen på Solvalla och söndagen i Johannesberg på körtävling i hällregn!! Helt sjukt vad det kan regna!! Första gången jag packat med mig för lite kläder när man rest iväg!! Allt var vått och fullt av lera så ikväll har det varit o tvättat allting såsom hästvagn,transport inuti, selar,kläder, skor m.m!!
Usch, blev nog första och sista gången jag tävlade i Johannesberg
.
Men bra tävling annars och det är säkert fint o köra där när det är solsken!!
När man körde av båten i Visby inatt var det uppehåll men blåsigt, och idag strålande solsken! Jag höll på att ge upp igår kändes det som..undrar hur många som inte kom loss från parkeringen där i lervällingen..jag hade inga problem med det iaf efter klok parkering nära vägen och 4ww.
# 12 Grattis till fölet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus