God Morgon 09-06-14
Är jag först? Oj!
Gotland är just nu inte nån snäll turistö! Det stormar och regnar! Visserligen är det inte kallt, ca. 12-13 grader, men riktigt otrevligt i alla fall!
Och vi som släppte Lova och Liven i skogen i går…..säkert står dom under nån stor gran i skogen men i alla fall….. Lite oroligt blev det när dom kom dit, Lova jagade ut stackars Brådis i vattnet, och Ragata fick sig ett par smällar, men ett par timmar senare var det lugnt!
Jag kommer också att ta det lugnt i dag, det blir nog sov- läs- och brasdag!
Ha det bättre!

God morgon 2009-06-14
Morgon fortsatt dåligt väder allt bara bött. Få se vad dagen bjuder på för det skulle bli bättre. Till kvällen får jag middags gäster så jag får nog röja lite och åka och handla lite
Ha en bra söndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Konstigt att det ska vara så olika väder i samma land… här i Brastad (strax utanför Lysekil) strålar solen från en klarblå himmel.
Sitter och dricker kaffe och ska snart ut på en morgonpromenad ner till havet, sen blir det ut till stallet och leta meridianer och punkter och när lektionen är slut i eftermiddag ska jag upp till Strömstad och hämta Giro :) Så det blir väl en låång dag innan man är hemma ikväll/natt…
Ha en skön söndag!

Godmorgon!
Här i Hälsingland spöregnar det och blåser, inte trevligt alls. Jag vill ha sol nu!!
När jag var till stallet skulle jag ha behövt simfötter och snorkel… Hagarna är som sjöar.
Jag har tagit in hästarna så de får komma in och torka upp ett par timmar. Nu hoppas vi på bättre väder!
God förmiddag!
Här skiner solen idag, även om det blåser en del.
Idag händer det inte mycket, ska bege mig ut till betet och se till hästarna nu. Vi var på Jägers igår och startade Kakan som visade sig från sin allra bästa sida och kom i mål som 2:a på nytt rekord 2.22,4. Första gången under 2.25 och hästen var tokpigg! Annars har hon mest agerat uttråkad och inte bjudit framåt alls så vi var så nöjda med henne, äntligen går det åt rätt håll!

God förmiddag! Fortsatt ihållande regn över oss! Tog in alla som är hemma på gården i går kväll och de får stå inne ett tag till. Hundarna som varit med ute när jag fodrade ser ut och luktar som blöta raggsockor. En ev. två av dem ska gå spårprov i em. hoppas det blir bättre väder då. Ska gå ner och se hur Kurant och grabbarna har det på betet i allt vatten.
Ha en bra söndag!
Ja usch här regnar och blåser det oxå. Tänkte åka till Johannesberg och titta på körning men vet inte om jag har lust att gå ut idag… Inget optimalt tävlingsväder, maratonbanan är nog tung idag. Hoppas vädret blir bättre snart.
Ha en bra dag
Jag vaknade kvart i fem i morse, låg och lyssnade på regnet och tyckte VÄLDIGT synd om Hjördis och Silla som var ute.
Eftersom vi hade morgonfodringen åkte vi till stallet tidigt - så då åkte hästarna i alla fall in. Nu står de och torkar, men jag tror Hjördis stått och kurat i hagen i natt, för hon har stenhårda muskler i rygg och rumpa och är klart stel. Dubbla fleecetäcken, värme och att bli riktigt torr, ska väl förhoppningsvis hjälpa.
I övrigt fyller jag år i dag - 27 för 18:e gången! - och det blir stallfest med tårta i em. :)
Hjördis och jag firar också fem år tillsammans, eftersom jag fick henne i 27-årspresent, när jag firade 27 år för 13:e gången …
På bilden är Hjördis 2 år och den är tagen i maj 2004.

Grattis Anna på födelsedagen.
#8 Grattis på födelsedagen
.
Trotsade vädret och åkte till Johannesberg iallafall. Nu är jag glad att jag är hemma igen. Stackars alla kuskar och hästar, blött, blött och åter blött var det och t.o.m dressyrbanan var sönderkörd och tung. Bra kämpat alla ni som var där och tävlade.
# 8 Grattis Anna!
Jag har stått ute halva dagen och dömt häst, och är rätt trött. Alla kusar står inne och äter hö och sover på halm. Tutans hage såg ut som Östersjön…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God kväll!
Trött som få är jag, helgen har varit sjukt hektisk. Nu är Brage som han heter på plats, idag har vi boat in oss i det nya stallet.
Grattis Anna.
Grattis Anna! Hipp Hipp Hurra!
# 14 Den var snygg!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus