Godmorgon 09-06-13
Godmorgon i landet!
Mulet men uppehåll, känns riktigt varmt ute. Har gett hästarna frukost och tagit in Yazzå som skaiväg på westerntävling med Sara idag. De övriga tyckte det var höjden av orättvisa att Yazzå fick komm in och inte de!
Idag står alltså westerntävling på Grans på schemat, sedan ska jag iväg till butiken och PEter ska iväg till caféet på hembygdsföreningen, så Sara får klara sig själv tills jag kommer och hämtar henne. Kanske går dte att grilla ikväll, vi får se. Vår student kom hem någon gång på morgonsidan, få sehur han mår när han vaknar!

Morrn morrn…
Här är det oxå fortsatt mulet efter gårdagens konstanta regnande. Men idag har smhi lovat sol, så det hoppas jag verkligen att det blir!
Idag kör vi igång med akupunkturen igen, å det ska bli sååå kul :)
Men nu blir det först lite kaffe och en morgonpromenad innan det är dax att sätta sig i lektionssalen…
Ha en bra dag och hoppas vi alla får en dag med mkt sol 
God morgon!
Jag vaknade tidigt trots att det blev sent igår. Barnen lekte med lillkusinen hela kvällen, som i sin tur sprang omkring och ropade på "Tingesten" hela tiden, tydligen något från ett barnprogram.
Syster Camilla gosade med sin gamla Dorina och fick se dotterdottern för första gången, som båda i sommarskruden har en svag ål i sin bruna päls. Fast Susamarula är riktigt ljusbrun.
Skulle behöva id-kolla om henne så hennes vita på ballarna fram kommer in i passet. Norrveda får väl anropas för jag har en chippning som ska göras också.
Lycka till idag med tävlingar och annat!
Här är det regn i luften igen. Ska snart åka iväg och titta på Pontus som ska köra cross i Uppsala. Bäst att sätta fart!
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Lova och fölisen utsläppta, tyckte det var bäst att dom stod inne i går i ösregnet som var…..Själv har jag gått en runda i trädgården och konstaterat att ogräset snart är lika högt som blommorna i rabatterna. Lite mycket regnande här på slutet! Ingen Mattias kom i natt heller, ensileringen i Uppland har också stått stilla p.g.a. regnet! Nu bär det strax iväg till jobbet!
Ha en bra dag ni som skall på olika evenemang + Åsa som skall köra mina stolar till Solvalla!
Go morgon här!
I dag regnar de och de gjorde de igår oxå. Tycker inte om regn just nu! Ska alldels snart till pollarna för frukost, kanske träna efter de. Sedan jobbet vid 14 tiden. Om de ska regna hela dagen så ska jag nog ta in pollarna innan jag sluta vid 21 i kväll.
Ha en bra dag i allafall!
Morrn !
Vaknar upp till hällande regn idag OXÅ !!
Mina russin skakade igårmiddags när jag tog in dem, stackare ! Sen när de kom in så blev de irriterade för att höet tog snabbt slut, tyckte att det var bättre att dela upp det i mindre delar så att de inte skulle stå o ha tråkigt hela tiden !
Halva travbanan ligger under vatten o "omöjliga" russet Tyke har vattenfobi OXÅ………….suck !
Ha en bra dag !
Godmorgon på er!!!
Ja, nu har man tagit studenten (igår) och idag så står balen högst upp på schemat idag :) jag hoppas att det spricker upp senare ikväll så vi slipper alla dessa tråkiga moln som är framme just nu så vi får lite sol :)
kl13 så bär det iväg till hårfrissan och försöka göra i ordning balfrisyren och sedan kl 14 så ska jag till en sminkös och bli sminkad!! Hade så gott allesammans!
Middag får väl jag säga då………grått, grått, grått!!
Tidningen lovar bättre väder framåt kvällen i alla fall, får hoppas på det….Ove har bjudit hem fem gamla skol och ungdoms kompisar och jag ska väl då försöka var den perfekta värdinnan…..lusten har dalat med vädret kan jag säga….vi har tänkt att bjuda på grillat så det vore skönt att kunna sitta ute oxå……

Go middag regn och grått så långt ögat ser. Idag har jag ingen lust att vara flitig fast jag borde Det är så skönt i brasvärmen med filten på mig nerkurrad i soffan och slö titta på tv hundar och katter sover. Nej nu återgår jag till soffan
ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#7 Gratulerar!
Här skiner solen äntligen efter två dygns hällregn! Jag jobbar, men gläder mig ändå över att se solen 

#7 Grattis
Grått här och blåst men enbart några stänk under dagen, däremot kom det en hel del vatten i natt. Är jättetrött och funderar om man kan gå och lägga sig redan kl. sju…. om man har passerat 50 och inte är sjuk. Vid halv elva i går kväll när jag precis somnat ringde grannen till där våra unghingstar går på bete och meddelade att han hade 5 st. hästar på gräsmattan. Det blev på med kläder och sambon och jag tog bilen. Hittade spår efter dem men inga fyrbenta. Älg hade gått igenom hagen på ett ställe så stolp och tråd låg en bra bit in och då hade de flytt igenom mot grannen. Vi gav upp till slut och åkte hem igen, vid halv två ringde en annan granne och meddelade att de var instängda i en box hos dem. De hade blivit uppringda av dem som de hamnat hos. Då var de halvvägs in till stan. Undrar om de skulle på studentfest….Efter lagning av hagen i morse så var jag upp och hämtade dem, de var jätteglada av att bli utsläppta igen. Vi har firat vår student i dag också med att fika med mina föräldrar och nu firar hon med kompisar hos pojkvännen, kommer nog vara mör på måndag tur att hon är ledig då.
Ha en bra kväll
# 7 Grattis till studenten!