Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 695 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-06-12

Godmorgon i landet! Himlen är blå med lätta slöjmoln, solen skiner och luften är varm, känns riktigt trevligt ute just nu!

Idag är det dagen D för sonen, som tar studenten idag. Sedan har vi bara ett barn kvar i skolan!

För hans del skulle det visst vara champagnefrukost i gröngräset innan skolan. Vi andra får nöja oss med vanlig frukost, och det ganska strax.

Wronca
0

God morgon!

I dag ska jag åka & kika på dressyr i stora lass.

I morgon hämtar jag hem russet & hälsa på mitt nydräktiga sto, så det känns som om det blir en bra helg. Kyss

[Croneld]
0

God morgon!
Jag ska väcka sonen och så ska vi åka till skolan/fritids. Jag skriver kunskapsprofiler för fullt och sedan mitt på dagen bär det av till Arlanda för att hämta en av systrarna med familj . Blir både roligt och tråkigt att träffa dem. Då anledningen att de kommer hem är att vi ska ha bodelning och begravning av pappa nästa vecka.

Men de ska bo hos mig över helgen, så kusinerna kan leka och rida lite. Om lilla tvååringen vågar…

# 1 Ska du till mina trakter kanske?

Ha en bra fredag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon Glad

Sitter här med min kaffekopp på skolan i Brastad. Det regnar lite ute och ser ut som det regnat en del inatt med, så vi får väl se vad dagen har att bjuda på för väder. Idag ska vi fortsätta med veterinärmedicin på hund och katt och sedan lite på ko. Men imorgon är det dax för akupunkturen igen TJOHOO Skrattande

Ha en bra dag allesammans!

Pernilla-N
0

God morgon! Här öser regnet ner och har gjort så sedan igår kväll. Typiskt när det är skolavslutning!

Alla russen fick komma in i morse för att sällskapa åt mitt fångdrabbade halvblod. Det kan nog vara skönt för lilla Embla att sova torrt några timmar.

Igårkväll var vi på kliniken med halvblodet och röntgade hovarna. En rotation på 4 grader i höger fram, obetydligt i de övriga. Så nu blev det Fenylbutazon i 10 dagar till och ytterligare boxvila, suck.

Mixie
0

God morgon, idag är jag supertrött! Helt sjukt att begäret efter sömn är så stort! Och inte kan man slappna av heller! Har jobb till 17.00 sen är det stallet för fulla muggar som gäller.. Ha en bra dag! =)

//Mickan

CarinaA
0

Riktigt dåligt väder i Skåne, värsta höstvädret ! Men det känns iallafall inte så trist att tillbringa em o kvällen på jobbet när det är så trist väder !

Ha en skön dag !

PernillaJ
0

God morgon! Grått men uppehåll i Leksand. I nattas vaknade jag 03:58 av att regnet öste ner, men det var nog bara en skur.

#2 Wronca syftar kanske på ponny-SM i dressyr som går av stapeln 12-14 juni i Eskilstuna? Klicka på den här länken för startlistor och resultat. Klockan 11.10 idag startar gotlandsrusset Trido - heja, heja!

hannibal-roll
0

God morgon!

Idag är det höstväder på Österlen. Regnet har öst ner hela kvällen igår, hela natten och det öser ner fortfarande :( Hästarna fick komma in i stallet i natt och sova i torra boxar.

Blev ingen ridtur igår eftersom det regnade. Idag MÅSTE vi iaf ut och röra på oss. Tur att det finns regnkläder! Blir mycket stall-göra idag, hästen ska badas, alla prylar ska putsas och packas till morgondagens tävlingar på Jägersro. Hoppas det är bättre väder då.

Ikväll kommer min syster och sover över, hon ska på studentfest här i byn. Ska bearbeta henne så kanske hon följer med till Jägersro imorgon.

Tittut
0

I natt har jag äntligen sovit bra efter tre nätter med dålig sömn.

Pontus och Elins första dag på sommarlovet! Jag ska jobba på eftermiddagen som vanligt, annars blir det lite av varje.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Cara-Mia
0

Här är det mulet och lite regn. Idag känns allt lite motigt…. Men det blir väll skolabete idag med och sedan stallet och kolla brunster och gosa med föl.

hannabrink
0

God förmiddag!

Regnet öser ner och har precis kommit hem från skolavslutningen. Härlig början på sommarlovet asså! Tänker sitta här och vänta ut ovädret innan jag drar upp till stallet. Glad att man var så smidig och la på ett regntäcke på ponnyn igår! Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon!

I dag ska jag på begravning, och det känns otroligt ledsamt. En god vän, och samtidigt min närmaste granne här i huset, gick bort för snart tre veckor sedan och jag saknar henne så otroligt mycket. Hon fick lungcancer, trots att hon inte ens hunnit fylla 60, och det tog bara några månader så var det över …

Så ta hand om era nära och kära och glöm inte bort att säga hur mycket ni uppskattar och älskar dem - ofta ofta!

garrilina
0

Här har det också varit dagen D med student för vår yngsta. Eftersom hon gått på annan ort så blev det lite åkande. Hon har varit med hem och fikat med oss och nu dragit tillbaka för en helkväll med klassen på Stat innan de skingras. Vi har haft vädret med oss inte ett regnstänk från den grå himmelen. Har lovat sovmorgon i morgon så de fyrbenta står på min lott. Nu återstår fyra dagar på jobbet sedan är dert semester.

Tänker på er som ska ta farväl eller som gjort det.

karisma
0

Go kvälls på er roslagen idag himmla portarna var helt öppna. så det bara vräkte ner. Annars en trevlig fredag presenter med posten (tack igen ) ägaren till min gamla arabhingst ringde och berättade att allt var bra Sedan var det dax för ridlektion men fick byta häst med min instruktör så jag red en häst på ca 175 istället för 125

Ha en bra kväll

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~