God morgon 2009-06-10
Skolavslutning!
Idag ska det sjungas "Den blomstertid nu kommer" och andra somriga visor, flaggor ska viftas med och barnen är finklädda. Syrenen blommar och vägkanterna är fulla med midsommarblomseter och hundkex, så stämningen är på topp! Allt ligger framför oss och det är en härlig känsla.
Ha en bra dag alla!
Bilden är från fönstret på övervåningen, två små hingstar skymtas mellan buskaget.

Godmorgon i landet! Blå himmel och solsken idag med, det var litet varmare igår, skönt! Hoppas på litet värme idag med.
Idag är det butiken som gäller, och ikväll ska vi ingenstans, så kanske att även jag hinner ut med någon häst idag. Kankse man t.o.m lyckas få ner saltstenen till sjöhagen!
Godmorgon alla!
Regn utanför mitt fönster & kyligt inne i huset, nu börjar jag ruttna på detta.
I morgon har mina barn sin avslutning, så idag ska det inhandlas lite fina kläder.
Ha en bra dag allihopa!

Morgon där ute Visst gillar jag grått hundar, hästar, kor, kläder, mm men inte f-- grått väder som det varit länge och kallt. Inte roligt för barna som har skolavslutning fast de är väl glada för sommarlovet får vi hoppas. Idag ska unghästarna in och gås över sedan blir det lite trimmning under trådar för visst växer det.
Ha en bra onsdag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn! Regn och regn! Fy för den lede! Lilla Liven med sin mamma får nog faktiskt stanna inne i dag tills det slutar ösa ner…..Själv skall jag duscha och åka till jobbet!
Ha en bra dag!
Morrn ! Uppehåll just nu, hoppas att det håller i sig så att jag hinner köra "omöjliga russet" Tyke………………………
! Lite regndroppar som kittlar kan göra vem som helst GALEN tycker han !!!!!!
Ha det gott !
Go morgon!
Var är solen???? I dag ser de ut att bli regn. Tråkit för stundenterna bara! I dag ska jag passa syrrans pojk ´snart 2 år.. Sedan blir de väl att bara njuta av dagen med att man är ledig!
Ha de!

#6 Solen befinner sig på en sällsynt utflykt till norrbotten!
Här regnar det också - ett evighetslångt, blött regn … Usch!
Och jag är jättetrött, för båda hundarna och en katt hade bestämt sig för att sova i min säng i natt - hur många gånger jag än sparkade ner dem, så kom de bara tillbaka.
Nej, det får bli en tupplur mitt på dan i stället, den saken är klar! :)
Hoppas att ni all får en härlig dag! Man får försöka trösta sig med att ovanför de grå regnmolnen skiner faktiskt solen och himlen är klarblå!

God morgon. Ledig dag idag. Skolavslutningar avklarade i måndags kväll och i går morse. Dagen blir till att bygga sjuk hage i hagen. Den stora hästen som mina går med har lyckats vricka sig och ska stå lite still ett tag. Mina ska ut på nytt bete i efter ridturen. Till kvällen blir det fotbolls match för sonen. Ha det gott.
Regn här också, och en sliten själ i en sliten kropp. Har försökt få lite vila, men det har inte gått, så jag får väl återgå till mina RiLa förpliktelser innan eftermiddagen är här med jobb.
Skolavslutning blir det i morgon.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Lite mulet och lite regn idag. Har tvättstugan idag. Ska försöka få ordning på lite inför tentan. Sedan blir det så klart stallet. Kel och gos med fölungarna. Ska handbetäcka Willa idag med för att vara på den säkra sidan. Fick gå in till Castello igår. Han är supersnäll även mot denna fru och henne lilla föl. Han uppvakat så fint och länge och när man minst anar är han uppe. Supernöjd med honom.

Solsken i går och ösregn idag när vi bussade ut våra elever för en heldag på stranden med massa roliga lekar. Själv har jag stått och bedömt sandslottsbyggen, tyvärr utan regnbyxor, så baken blev rejält blöt. Byxorna är borta antagligen kvarglömd på någon travbana. De kämpade på bra iallafall och vi bröt för hemfärd tidigare. Nu väntar fika med kollegor, brännbollsturnering i morgon och avslutning på fredag!
De fyrbenta ska nog få sova inne i natt.