Godmorgon 09-06-08
Godmorgon i landet!
Här är himlen blå och solen skiner, hur varmt det är vet jag inte än, igår var det hela sju grader ute!
Idag blir det butiken, och så får vi se omvi hinner ut med några hästar ikväll.
Morrn!
Här är det tandläkarbesök om en stund, så Elin måste upp och utfodras innan, även om det verkar trögt.
Brädgårdsjobb på eftermiddagen idag också.
Ha en trevlig måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

morron!
Här är det grått, får nog en del regn i dag. Ska försöka köra Gnistra o Kiara nu på förmidagen o sedan fixa lite med bokföring osv, en ledig dag från jobbet, men det fins alltid saker att göra.
Ha det bra runt om i Sverige!
Go morgon!
Jus nu är de uppehåll men de kommer nog att komma regn senare i dag! Get pollarna frukos inne, måste hjälp med utsläppet som fölet inte stannar i hagen när grinden ska stängas. Var lite lös i magen i dag. Bruntsen har nog gått över men ska uppsikt på han o se!
Annars blir den en lugn dag, Ska väl jobba natt i natt igen! Sova lite sedan!
HA en bra dag !

Morgon ännu så länge sol men tv-4 vädret sa att så ska det inte vara senare idag. Min dator lever ett eget liv idag stor text som jag inte får bort Skall sätta fart och åka till min granne (85år) som vill ha hjälp på morgonen för det var något som trasslade.
Ha en bra dag fast det är måndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morning!
Här är det grått och mulet, regnet hänger i luften, men dom kalla vindarna har i alla fall dragit vidare…..
En röd liten fröken med bläs stod i Lovas box i morse! Lik morfar eller farfar (Vagabond eller Parat)? Rapport kommer senare, fixa det Malin!
Jobbet väntar, i em. blir det fölvisning!
Ha en bra dag, den här måndagen var i alla fall toppen hittills!
#3 & 6 Grattis till en fin tävlingsdebut och till ungen!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#7 Tack
Grattis till fölungen Maggan !!

Go middag……
Gör inte så många knop idag efter en intensiv helg. I lördags var det trav på Lindesberg där Tejas Zorrina Pi och Mikaela fick ta sin första seger tillsammans. Igår åkte vi med "Izze" o Alassë till hingstbetet hos farbror Jonis. Izze ville först inte på transporten, men efter att ha stått där i 37 mil ville han absolut inte av…..
Vi var inte hemma igen förrän fram mot femtiden i morse, så det känns idag…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God morgon eller god middag. Idag blev det en sen morgon då jag kom i säng tjugo i fyra imorse :) Jag hade ju som sagt en heldag i stallet igår och det blev det verkligen. Allt gick bra med Rapsodi som kom igår. Vi släppte hingstar på betet, men av nån anledning trillade en tråd ner, för första gången, dom tog sig inte ut ur hagen men för att vara på den säkra sida så bestämmde vi att vi tar hem dom. Efter två vändor med transporten hade vi tre hingstar kvar (klockan hade passerat tolv vid det här laget.). En gick in men dom andra ville absolut inte gå in. Vi gav upp och min kompis började vandra hemåt med dessa två. Jag körde hem den jag hade i transporten och åkte sedan och mötte henne. Sen hade vi sällskap dom sista fem-sex kilometrarna. Dom var jätte duktiga att leda och allt slutade ju bra. Jag vet några som ska lasttränas i sommar…..
Godmorgon (?) eller godkväll :)
hehe Idag har jag varit i skolan och målat på några lakan som vi ska ha på lastbilen under fredagen då man tar studenten :)
Efter de så har jag varit hemma och tvättat en massa kläder och hängt upp på tork utomhus! solen skiner så grant och ingen ponny att köra.. För första gången på lääänge så är jag hästlös.. Känns lite tomt och ensamt!

God kväll. Idag har det varit rena kaoset på jobbet, sista arbetsdagen för eleverna. Vad mycket som lämnas till sista dagen, det innebär att vi har dubbellt med elever då även andra kommer för att göra klart, inte bara den klass man har, öppet hus kan man nog kalla det.
Grattis till föl och segrar i tidigare inlägg.
Oj, här händer det mycket!
Jag sitter och rättar högvis med matematikböcker, så allt ska vara tipptopp innan sommarlovet. Bara två skoldagar kvar, skönt för alla barn, vi lärare arbetar en vecka till. Sen går jag på semester, jag ska bada, fiska, rida, köra och gå ut i skogen.
God kväll!