Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1450 ggr
karisma
0

God morgon 2009-06-07

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute lite svalt idag och mulet. Idag ska det komma folk och provrida irlands inporten, få se hur det går hon är en jätte trevlig häst med mycket motor Annars är det bara söndag Så än vad ni gör lycka till med det.

Foto M Havdell  Glitter på Lojsta

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!
Här ska vi ha barnklas för dottern som har bjudit in sina vänner. Inget mer inplanerat.

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här strålar solen från en klarblå himmel så känns ju rätt surt att man ska sitta inne och plugga hela dagen… Blir väl ett litet avbrott i pluggandet med att gå och rösta då det e val idag å sen blir det även att åka upp en sväng till hästarna och rida lite.

Ha en skön söndag!

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

Har redan gjort en skogspromenad för att leta efter ett sto som kom i går…..naturligtvis stod hon och sov i skogen! Tar en stund att leta…..taxen och jag var helt slut!

Nu skall jag jobba!

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Skönt med en ledig dag!

Här är det halvmulet och inte så varmt, men solen överväger just nu. Idag blir det städning hos smådjuren som snart ramlar ur burarna. Kanske får jag ut någon kanin i betesburen också, har just fått veta att mina samtliga gotlandskaniner är värdefulla för genbanken, och så har de inte fått ungar på flera år, kanske borde para någon hona…

Annars står det mest "lata sig" på schemat idag, gårdagen var en intensiv tävlingsdag med omväxlande väder. När Sara skulle försöka kvala Trixi kom det en hagelstorm, så under de fyra minuter loppet höll på täcktes Bodentravet av 1,5 cm tjockt hageltäcke… Behöver jag säga att hon inte klarade kvalet? Två sekunder för långsamt.. Trixi ville stanna och vända rumpan mot vinden… Bättre lycka nåsta gång!

Cara-Mia
0

God morgon! Idag blir det ytterligare en heldag i stallet precis som igår. Igår körde vi två new forest ston till betäckning samt hämtade hem fyra hästar från sommarbetet. Dom släppte vi ihop tillsammans med fölstona. Lite spring men allt lugnt. Cara Mia blev glad att se mamma igen. Ungstona är som alltid glad åt fölen.

Idag kommer det ett sto till Castello, vackra Rapsodi. Så först är det motagning av henne och sedan ska jag köra unghingstar till sommarbetet. Ska ta en tur till vallokalen också och göra min plikt, rösta. För första gången har jag faktiskt läst på lite…..

Det blir ju även mys och hantering med föl och ston.

Tittut
0

Har legat i sängen och läst en bok halva förmiddagen. Mysigt!

Pontus är på crosstävling och Elin ska till en kompis. Själv ska jag till hästarna, ev åka och hjälpa en gammal bekant att klippa lite gräs, och senare i kväll ta emot ett par hingstar till betet.

Ha en bra söndag och glöm inte att rösta!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~