Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 867 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon fredag 5 juni 2009

I dag tar större delen av Uppsala studenten, så det blir nog spännande att köra buss i stan! :)

Kul med omväxling - jag gillar när det händer saker, så att inte alla dagar blir likadana.

I går kväll fick hästarna komma in. Till och med HJ kom gående och meddelade att hon kunde tänka sig att sova inne, eftersom det var sån´t ruggigt väder.

Fortfarande ingen brunst i sikte, men vi spanar varje dag och har hittat en stilig kille i stallet att nosa på som test, när det kan vara dags.

Nej, mot jobbet! I dag är dan före dan - sen semester!!! *tjohooooo*

Tittut
0

Morrn!

Även här har hästarna sovit inne i natt. Welinda stod och frös i går kväll, så de fick faktiskt boa inne. Därav denna tidiga morgon för mig, som sommartid gärna sover om jag kan.

Idag är det jobb i stort sett hela dagen. Det är flera borta på brädgården, så det är bara för mig att pallra mig dit och börja när jag har tid. Har lite annat att göra först, men sedan så.

Ha en fin fredag och hoppas ni slipper det regn och rusk som vi har.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon även här är det bara grått och blött. Så jag vet inte i vilken ända jag ska börja, kl två är det ridlektion ialla fall Tvätta två hästar inför morgon dagen de skall utställning om allt håller. Annars är det bara fredag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Morning!

Mulet och blött, men det har slutat blåsa i alla fall. Hästarna har inte varit inne, dom har några tunnland tät skog förutom sitt änge, så skydd finns det. Skall strax gå och kolla om Lova fölat…..Visst är det konstigt? Står dom på stall så kollar man som en galning flera gånger på kvällen och jättetidigt på morgonen, men är dom ute så blir det ett par, tre gånger per dag…..Jag kanske tar hem henne i morgon när det kommer nya ston till Brådis…..

I går togs det studentexamen även här på Gotland. Fast vi bor ett par mil från stan så hörde vi all dunka-dunka från högtalarna på släpen hem hit  eftersom det var västlig vind…..snacka om decibel!

Var och mätte en D-ponny i gårkväll och passade på att plocka liljekonvaljer på hemvägen! Dom står på köksbordet och doftar!

Ha en bra fredag, här skall jobbas!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Även här är himlen grå, men det är inte blött. Träden flaxar i den nordliga vinden, som nästan klirrar av is. Igår kväll var det avslutning på westernkursen, och vi fick prova att rida mönster, det vär inte alls så kompicerat. Nu gäller bara att lära hästen galoppera långsamt…

Idag blir det butiken och ikväll ska vi inte iväg någonstans, skönt!!!!!

Wronca
0

Godmorgon på er!

Nu börjar jag bli rejält trött på regnrusket.

1# Hur mår Tea?? Förresten, kan du maila över bilder på din vackra fölunge (kommer inte ihåg vad hon heter) samt på Tea?

Jag är tok allergisk på morgonen. I kväll ska jag & titta på en dressyrträning, skoj blir det.

Ha en fin fredag!

Blokaruss
0

Mulet och blött ute. Pippi och lillen fick vara inne men resten var ute, fast de har ju ligghallar de flesta av dem och de använder dem faktiskt nu. Det var bara Totte och Kasper som fick vara utan tak men det klarar de bra. I helgen ska Totte köras - kanske Kasper också de har ju fått vila ett tag nu. Gullviva kan behöva en liten köromgång hon med. Tigra är hos Yes men är inte brunstig ännu - dessutom vaktar Blomlina och Fedra henne mot hingsten - han får inte komma nära än!

Nu ska jag jobba lite också!

Ha en trevlig dag!

Tittut
0

# 5 Emelie har börjat skritta igång Tea, och det verkar som hon tycker det är skönt att komma igång med lite jobb. Ska åka och hälsa på dem när vi kommer upp till sommarstugan efter midsommar.

Har ni tänkt på att det är juni och snart midsommar?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Wronca
0

Ja jösses amalia så fort det går, snart är det även skolavslutningGlad.

Gnistra
0

Go morron!

En grå mulen dag men än så är det inget regn… Är ledig i dag och ska fixa lite här hemma på gården på förmidagen. Vid 17.00 ska jag köra 1a passet för Marie Kahrle ( kusk från Skåne) med Kiara och senare med Soja i Gropen Stånga. Marie ska vara här hela helgen och hålla kör/ tömmkörnings lektioner.

murkla
0

God morgon!

I dag ser de ut att vara bättre väder än igår! De regnade så o jag var ute så jag blev blöt ända in på skinnet så de tog tid innan man blev varm igen! Tog lite sov morgon i dag. Idag är man ledig,  ska väl fortsätta på hagen, Skulle ha besökt granngåden för köpe av betfor o torv…..

Nä nu är de väl ändå pollarnas tur för frukost!

Ha en bra dag o Trevlig helg!

[Croneld]
0

Morgon även här! Jag har skjutsat barnen till skolan och nu ska jag fixa utrustningen till morgondagens utställning, plocka lite och ringa en del samtal.

Sen blir det att köpa present till min gubbe som fyller år i morgon och sen tvätta häst beroende på väder. Annars blir det torrschampo, lite vinterpäls finns det kvar också att beskåda. Men det ska väl synas att man kommer med en unghäst!Flört

Ha en bra dag!

bubbe
0

Även våra hästar fick sova inne i natt. När vi kom hem från studentuppvaktning igår kväll, kom de springandes och gnäggade åt oss, och jag tror nog att samtliga frös. Hoppas på lite torrare väder under nästa vecka, så att maratonbanan hinner torka upp till nästa helg.

garrilina
0

Här håller vi på att blåsa bort, det är full storm och har varit hela natten, fick plocka säckar som smitit och låg lite här och där i morse. Alla våra har också stått inne i natt, utom Kurant och gänget som har mycket skog runt sin hage.

Sista fredagen detta läsår, nästa fredag är det avslutningsdag. Då ska jag hinna med min egen klass avslutning och åka till Ljusdal på Therese student.

Ha en bra fredag!

[Tjiwi]
0

Här är det kallt och regn! Fy och blääää…….Wilda och Hallon får ännu komma in på kvällen och de är fortfarande inne….regnet vräker ner så de får vänta med att gå ut. Tänk så fort vädret kan slå om…i måndags var det ju värsta värmen här.

Förresten måste jag berätta en häftig sak…i förrgår kväll ca 20.45 när jag var nere i stallet hos Wilda så började det mullra dovt, lät nästan som det galopperade en hjord hästar utanför stallet, vi blev jätte paffa och undrade vad det var, inte åska. Nettan som var med sa , kanske var jordbävning och så skrattade vi åt det….dagen efter stod det i tidningen att det VAR jordbävning!!

VeronicaP
0

God morgon.

Sitter och vänta på att det ska komma ett sto till Madgic här hemma idag , sen så ska jag jobba .

Här har inte kommit något regn ännu men det är väldigt grått och kyligt idag. Jag hoppas vädret är bättre på söndag då vi ska åka på utställning är det ju tänt ;-)

CarinaA
0

Uppehåll just nu men kallt o blåsigt !

Var o hopptränade med min 4-åriga Skotteunge igår, han var superduktig, kanske lite väl ivrig men vilket klipp i sprången han har !!!! Skrattande 

Ska äta det sista av Gotlandsmaten Maggan skickade med mig idagGråter! (grön sparris o saffranspannkaka)

Ha det gott !!

florence-S
0

Inget regn här än så länge, men fyyy vad kallt det är 5+, bara att ta fram "långisarna" igen.

Idag kommer Exacts första ston, det är två stycken, och imorgon kommer en till, kul. Hoppas han vet hur man gör bara. Får rapport senare av Marika. Ha en bra dag i kylan.

Pernilla-N
0

Lite småkyligt och lätt regn även här i Blekinge. Russen har varit ute inatt som vanligt, de har gott om skydd i hagen. Halvblodet står kvar i boxen med sin fång. Han är smärtfri nu och jag hoppas han fortsätter vara det efter sista dosen Metacam på lördag.

Hela förmiddan har jag tillbringat med att leta upp/skriva frakthandlingar för 15 kg stenprover som ska till Norge. Kunde väl aldrig tro att det skulle vara så komplicerat och omständigt med tullhandlingar och annat bara för att Norge inte är med i EU. Hoppas nu vi får en order så de här timmarna betalar sig. Fast då hoppas jag innerligt att kunden står för transport och handlingar…

Ha en bra helg med förhoppningsvis varmare väder!