Nytagna dräktighetskort!

I år kanske hon spricker har funderat om hon ska göra det dom två föl som hon fick hos mig. Men det har kommit stora men friska föl. Är det Röskva som är i bakgrunden på bilden på Wiva. Så här såg Wiva ut föra året den 8 juni .Har för mig att Wiva fölade runt midsommar.. Du får gärna skicka något kort på Röskva till mig..

ingen som har nya bilder på sina ston
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Murkla Mitz ska föla sitt förtsa föl mellan 9-11 maj. På bilden är hon något smutsig o bilen är tagen i dag. Inte världes bästa men. Tycket mig se lite aktivitet i magen i dag, de har jag inte sett förut!

Vilka tjockisar du har, Malin……..

#13 Ja visst har de magar men Anna är tunn över revbenen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Ramiina fick idag kl 21.25 sitt först födda föl!! 11 dagar över tiden.
Det blev en fuxfärgad liten flicka e: Uron G med mjölmule som kommer att heta Palmbackens Rubiina=) Jag hade lyckan att få vara med under hela fölningen! Blev dock väldigt rädd när huvudet och benen kommit ut och fölet såg helt livlöst ut med tungan hängande ut från munnen.. men levde gjorde det och fullt frisk=D Vi är stolta över våran fina Ramiina som fått ett så fint litet stoföl!!
Bilder kommer i morgon då jag inte orkar lägga in dom 500 bilder jag fick på fölningen idag;P

#21 #22 oj ser tungt ut! 

#22 Kul bild, den skulle passa i almenackan…..så är jag ju lite svag för Tea oxå!!
# 24 vilken fin bild! Grattis.
==================================
#24-25. Fina bilder!

ja tycker hon ser dräktig ut helt klart!!:)
okej tack man är ju orolig det är mitt första föl.
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

#35 oj vilken mage hon har. 

oj! när är hon beräknad?;P
#32 o #35 När ska hon ha?
#35 Om man ska dömma enligt mina fölmagar så kanske det är ett sto. Vet inte om man kan se könet på magen men….. Som sagt VÄLDIGT tjock

#35 jisses vilken mage :o) nu är det inte många veckor kvar, spännande!

#35 Ååh ni måste skriva här när lilla bebisen har kommit så man kan kila förbi stallet och kolla =)
//Mickan

Om en vecka, den 11 juni, har Primusa gått 320 dagar. Dvs om den tänker hålla sig därinne tills dess. Hon stånkar och flåsar när hon går och är jättesöt :o) Det är jättespännande, men nu är jag nervös och hoppas att allt ska gå bra! Hon är rutinerad, men inte vi i familjen….