Godmorgon 2009-06-03
Morrn morrn allesammans!
Här regnar det lite just nu, även om himlen faktiskt ser tämligen blå ut och solen skiner lite. Det ser ut som det har kommit en del regn inatt så hoppas att det slutar så småningom. Ikväll ska vi ha gårdsfest och Casper ska få följa med så barnen får rida lite :) Brukar alltid ha Manina annars, men hon har ju Elvis å ta hand om nu.
Ha det gott 

Morgon där ute Åter till vardagen i Norrtälje efter två underbara dagar på Gotland med hingstsläpp på Lojsta. Och tittat på alla ljuvliga Timon barn gisses så bra de är och vilka gångarter. Bott på förstaklass hotell hemma hos Börje och Carola. Som resesälskap hade jag Elin med mamma Liselotte samt min hund Glitter så allt har gått lätt som en plätt och varit tevligt det är då man orkar fara fram och tillbaka på kort tid och tillbringa en kväll och en förmiddag på Lojsta.
Tack alla på Gotland och Elin med mamma för min mini semester som ger så mycket energi

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är himlen nästan helt svart på ena sidan huset, och över sjön är himlen blå, jag tror jag tittar dit!
Värme har vi inte, nästan tio grader ute…
Vi hade med Trixi och Mysli på ridningen igår, Trixi var mycket coolare nu när det var andra gången vi var iväg.
Idag blir det butiken, och vad som hinns göra ikväll får vi se, borde ut med några hästar,

God Morgon! I dag blåser det isvindar och mätaren har orkat upp till knappt åtta grader. Skulle gärna ta lite regn, det är så torrt. Har precis landat på jobbet, idag väntar de sista slöjdpassen med mina mellanstadieklasser för detta läsår. Ska försöka gå upp på högstadiet med år 6 för att se redovisningen av vår enhets två elevens valdagar. Där eleverna har haft vandring, ponnytrav, bild, musik, bollspel och reportage. Det är ett mycket uppskattat avbrott i det vanliga.
Ha en bra dag!
# 1 Tack själv! JUst nu känner jag mig bara trött och skulle behöva en hel del energi, men det kanske kommer.
EN massa skrivjobb idag innan jag ska iväg och jobba på brädgården kl 14. Bara att lägga sig i selen, med andra ord.
Ha en bra onsdag, fast det känns som en måndag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i vårt avlånga land.
Soligt men blåsigt här i värmland, sitter och väntar på att hovslagaren skall komma. Blir en heldag med att gå över våra 14 skydslingar här……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Förmiddag!
Blåst och regn, skillnad mot i måndags när det var jättefint väder och en härlig kväll på heden…..
Sista dagen jag är ledig, i morgon börjar slitet (!) igen! Får väl fixa lite med all ren tvätt som skall läggas in och smutsig som skall tvättas, jag ser knappt tvättbänken!
Lova har tiden ute i dag, får se när det blir nåt föl…..Brådis har det bra med sina damer i alla fall, lugn som en filbunke, går bara och myser och betar!
Ha en bra dag!
Morron, utanför vräker regnet ner nu, nyss sken solen!!
Ska oxå ta tag i ren tvätt och köra en maskin smutsig…..tänk vad man skitar ner och ändå är vi bara två vuxna….hur har ni det som har barn kan man undra…..??? Vildhallon mår bra, tycker han är så liten bara, men jag har ju inte så mycket att jämföra med men han går under Wildas mage lätt….hur som helst så är han en pigg krabat!
God förmiddag !
Hemma igen efter några härliga dagar på Gotland !! Stort tack till Maggan o Kjell för er fantastiska omtanke !
Finns väl inget som slår Maggans söta gäststuga, hennes GODA saffranspannkaka,rabarberdricka o salta(
) sparrisprimörer !!!
O det kändes skönt att lämna Brådis när han gick så lugnt o fint o beta med sina damer ! (kommer bilder)
Ha det gott !!
# 8 Ingen orsak, det var enbart kul att ha er här! Och, ok, den vita sparrisen blev väl lite för salt, men du får salta den du fick med dej hem "efter behag" i stället…..
Tack för oförtjänta blommor!
#7 jo man säger väl att går de under magen lätt, så är de små, och går de inte under, så är de stora
hehe vad som finns mittimellam vet jag inte.
Här blåser det men solen är framme.
#5 Här ska det också bli "nagelklippning" i dag. Lite nytt för småfölen att titta på.
Ha en bra dag alla!
God eftermiddag! Sitter hemma och skriver på en hästbok - kul omvväxling till busskörandet! :)
HJ har fått sova ute två nätter i rad, men i kväll tror jag hon ska få komma in och vila magen. Bra om hon inte är allför tjock när hon ska träffa Linus! Jag tror att hon är på väg in i brunst också, håller noga koll så vi vet när det är dags.