Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1143 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 2009-06-02

Tiden springer iväg så här års - tänk att det redan är den 2 juni! Bara fyra arbetsdagar kvar till semestern - tjohooooo vad skönt! =)

I natt fick HJ sova ute, för det var en sån vidunderligt vacker kväll i går. Annars brukar hon få komma in på nätterna, för att inte bli alltför tjock och riskera fång.

Det är lite dubbelt det där - man vill ju att de ska få vara ute så mycket som möjligt, och samtidigt är alltför mycket god, grön mat inte bra för små trinda russfröknar …

Nej, dags att skutta iväg till jobbet.

Ha det gott allesammans! :)

[Croneld]
0

# 0 Samma här, jag är rädd om gammeltanterna nu i början av sommaren. Fast mina har fått gå in en stund på dagen, passar bra idag med då hovslagaren kommer.

Vi har ätit marsipantårta för dottern fyller 12 år idag, grattis grattis! Hon fick en ny ridhjälm bland sina presenter.

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Här ser det ut att bli en fin dag, himlen är helt blå och solen skiner. Speciellt varmt är det dock inte.

Idag är det butiken, och ikväll ridning.

Hagelberg
0

God morgon!

Idag är jag trött, sovit dåligt. Tror det beror på värmen, man är inte van vid att det blir så varmt när man ska sova.
Sara fick sitt diplom och sitt märke från ponnytravskolan igår och var stolt som en tupp, för att citera henne -Mamma! Jag körde inte på en enda kon!

Ha en bra dag!

PernillaJ
0

God morgon! Regn i Leksand - uppfriskande och skönt efter gårdagens värme. Jag är också trött, kunde inte somna igår, kväljande varmt i sovrummet. Snokade fram en fläkt och ställde den att blåsa mot sängen, tuppade av så småningom i det behagliga draget.

Idag väntar lunchtrav (11 lopp + 2 kval, puh) i Rättvik och en ID-kontroll därefter, annars inget speciellt på schemat. Ha en bra dag!

#0 Tänk nästa år, när hon är digivande till sitt prickiga föl, då har Hjördis högt näringsbehov och kommer att kunna gå på det allra saftigaste mumsigaste betet och smaska i sig allt vad hon orkar utan negativa följder.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Varit och lämnat taxe-Lusen för operation av bråck på ändtarmen……får hiskeliga följder för honom eftersom han samtidigt måste kastreras för att det inte skall komma tillbaka!

Skall säga hej då till trevliga skåningar som skall "göra stan" och Dahrves tills båten går i em.

Själva skall vi åka till Stånga med Deli som skall stå hos Lena Martell för seminmed Tyson! Håll tummarna för att hon blir dräktig!

Ha en fin svalare dag!

[Tjiwi]
0

Morron ute i landet!!

Idag är det ingen sol…Rynkar på näsanska visst vara sämre ett tag här nu, tyvärr! Jag blir lite "off" när vädret blir sämre och får inget gjort….ha en bra dag!!

garrilina
0

Nyss hemkommen från en under gårdagen3 mil lång vandring med 33 st. 13-15 åringar, sovit på en sandstrand under bar himmel inatt. Eller sovit har slummrat och lyssnat på ett muntert gäng som kom på att de kunde vara vakna hela natten för de var ju lediga idag. Vi var tre lärare med dessa elever och har haft ett toppendygn. Var hem och duchade i morse och åkte iväg på ett möte om kultur i skolan. Nu ska jag gå ut och titta lite på våra fyrbenta.

Ha en bra fortsättning på dagen.

Tittut
0

Tvärtrött efter två fina och intensiva dagar på Gotland. Hemma igen med runt 500 bilder i kameran, bla på Viras pinfärska hingstunge som vi hittade nere vid Mallgårds Källmyr i förmiddags. Han var precis kommen ur påsen när jag fick syn på honom.

Ni får ha tålamod med bilderna…

Tack Malin för en trevlig resa och om Carola och Börje läser detta vill Elan och jag också tacka för allt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~