Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 818 ggr
murkla
0

God morgon 09-05-31

Får man vara först i dag?!

De  är iallafall kanon väder här o jättevarmt. Som att vara utomlands nästan.

Nu är man på jobbet. Sedan blir de lite marknad. Igår var jag oxå  på marknad o då köpte jag gammla draglinor som jag har varit på jakt efter länge!… Sedan blir de bara att tuta o köra!  Natuligt viss blir de hästarna oxå senare i dag. Fortsätta att fixa med hagen o så. Ska ju oxå gratta Mamma!!!

Ha en bra dag o  Grattis på Mors dag.

PernillaJ
0

God morgon! Solskenet lyser upp försommargrönskan, ser ut att bli en kalasdag. Idag avgörs Elitloppet på Solvalla, för stora och små. Undrar hur fort russen kommer att gå på den superpreparerade banan?

Jag fick meddelande igår att Deniz är betäckt med Linus. Ett tigrerat föl är beställt. Mina andra ston har gått i kärleksstrejk verkar det som, suck, så det var skönt att åtminstone ett av stona är med på noterna.

Idag måste jag ägna mig åt att gå igenom bokföringen och kolla att allt är i ordning eftersom jag har träff med revisorn i morgon förmiddag.

karisma
0

Morgon solen lyser och det blir nog en varm dag. Idag får jag ordna med alla djur för i morgon bär det iväg till Gotland på snabb visit. Ladda kamran så att det blir lite bilder fast jag har ju ett proffs med mig så mina kort på halva hästar och fötter får jag ha till egna minnen Annars får jag låna ut kamran till Ellan så blir det bra bilder för ni har väl kollat på hennes bilder ( hon blir nog fotograf)
www.liselottesruss.se/Elinsbilder.htm

ha det där ute

Fölgalleriet håller stängt 1och 2 juni

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Tyson II 536 vann Elitloppet på kanontiden 1.37,5a, nytt svenskt rekord, nu är han världens snabbaste russ (igen)! Tvåa Micklas 571, trea Tokajer ML 606 som putsade sitt personliga rekord rejält.

Hittade den här listan på ponnytrav iFokus:

1. Tyson II 536, 1.37,5

2. Micklas 571, 1.42,7

3. Tokajer ML 606, 1.43,3

4. Lexius, 1.43,5

5. Gumino 607, 1.44,3

Vilka fantastiska russhingstar, grattis alla!

Läs intervju med segerkusken Mikaela här

Wronca
0

Godmorgon på er alla!

I dag är det fotboll, samt fixa tomten som gäller.

Väntar även svar på en stallplats till vårat lilla russ som vi ska hämta snart.

Ha en fin söndag

[Tjiwi]
0

Middag får väl jag säga då! Kom i säng vid ett efter att varit hos Wilda och hennes nyfödda hela kvällen. Känns nästan som man är "bakis"……strålande solsken och varmt idag. Härligt! Ska ut och ta en tur med Njord i solen nu.

Grattis till alla duktiga elitlopps ponnyer, ett extra till segraren!

MagganS-B
0

God Eftermiddag!

Jätteskönt och soligt! Varit och betittat Marelds föl e. Vick's Extra! Vilken fining! Hon har sen jag såg henne sist blivit en riktigt liten tjockis! Tycker överlag att "Vickes" föl ser jättefina ut! Återigen en underskattad hingst e. Granit och med en mamma som en gång i tiden gick svenskt rekord, 1.47!

Nu är det dags att göra lite fölannonser i väntan på stora elitloppet! Grattis alla fina russhingstar till superprestationer i Lilla Elitloppet!

Ha en fortsatt fin dag!

Tittut
0

Oj, vad det gått undan på Elitloppsdagen. Ett stort grattis till alla inblandade.

Själv är jag lite mör efter dagens hundutställning. Morris gick och fick en 1:a med HP, jättebra med tanke på att han har ett par tänder som är lite sneda, men hon måtte ha gillat hnom trots det.

Ska försöka jobba lite och fixa inför morgondagens hämtning och Gotlandsresa.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

Grattis till alla duktiga Elitloppsponnier.

#7 Grattis Glad. Det gick väl bra för honom förra gången oxå?! (minns jag rätt?)

Själva har vi varit på ponnyutställning hela dan. Amaretto fick 40p och BIR, Aramon fick oxå 40p och BIR. Nu är vi lagom stekta av solen och möra. Ligger nu i soffan med min undulat som sällsis på datorn, han älskar datorn, en riktig fågeldatanörd…

Ha en bra kväll

[Croneld]
0

Vad snabbt det går nu för tiden, grattis grattis!

# 8 Grattis, tänkte på er i värmen idag!

Jag har precis kommit hem från en liten kvällspromenad ned till stranden, sonen är mkt intresserad av alla grodyngel och skräddare. Badat har de också gjort idag.

Jag har varit hos en kompis och fikat, handlat presenter till dottern som fyller år i veckan. Hon önskade sig en ny ridhjälm, så hon har faktiskt tänkt att rida lite i sommar, kul då kan vi rida tillsammans.

Norrveda
0

# 8 Grattis och tack för hjälpen med våran lite envisa grabb idag Flört
Kan tänka mig att det var varmt resten av dagen.

Åkte hem nöjda över grabbarnas kritik och fortsatte arbeta hemma.
Både Turbo och Vind tyckte det var skönt att komma ut i hagen igen men visst syns det vilka som har varit på utställning idag trots vinterpälsenOskyldig

Lyckades fylla bilen lite extra på väg till utställningen då vi längs vägen plockade upp en sadel Förvånad och senare en domarsekreterare, inget var planerat sedan tidigare men båda skulle levereras till utställningen Glad. Världen är liten ibland!

[cancan]
0

Har någon bilder från utställningen? Är nyfiken =P