Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1876 ggr
Torpets
2009-04-16 12:00
0

Häststam.com

Vet ni ngn nåt om haststam.com om sidan är seriös och vilka som handhar den?

För allpedigree är ju inte alltid uppgifterna korrekta…

MagganS-B
2009-04-16 12:39
0

Det lilla jag kollade stämde inte helt heller…..men dom som lägger ner jobbet är hedervärda!

[Croneld]
2009-04-16 13:11
0

Jag har uppdaterat mina egna hästar genom att ha mailat dem. Det går bra att skicka in en bild också. Snabbt svar får man också, och de gör allt för att de ska bli rätt. Så de lägger ned otroligt med tid för att få det rätt. men om man ser något som inte stämmer får man maila dem.

Sidan trevlig ut!

Hovgarden
2009-04-16 19:43
0

#2 håller med dig! Har mailat in mina hästar dit och jag tycker dte är en mycket bra sida! De lägegr ned mycket arbete så all heder till dom, tyvärr dyker fel upp (har inte sett något där) men på de flesta sidor är det ju så…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

rebeccajansson
2009-04-17 00:21
0

På allbreedpedigree kan vem som helst gå in och ändra uppgifter, det är busekelt. man skriver in hästens namn, klickar på den sedan klickar man på maintenance - edit information skriver in vad som skall ändras/läggas till sedan add/edit. Vill man lägga in en häst så klickar man på add a horse.

Jag var medlem på ponnysajten.se men valde att gå över till haststam ist. Men jag använder mig av ponnysajten ibland när jag skall leta efter gdk hingstars värdebokstav mm. Haststam är en kanonsida tycker jag. Är det något som är fel så säg till mig så fixar jag det, dock har jag ej behörighet att lägga in bilder. Jag har letat efter travrekord på stamboksförda ston från förr i tiden och lagt in.

Hovgarden
2009-04-17 09:33
0

#4 va roligt! Då måste jag genast gå in o titta!

/Katja

MagganS-B
2009-04-17 09:42
0

Jättebra Rebecca, du lägger ner ett fantastiskt jobb! Hur hinner du mellan alla kakor och tårtor?????

rebeccajansson
2009-04-17 12:21
0

#6 ja du. Jag betar av lite varje dag helt enkelt.

Erja
2009-04-17 13:19
0

Har ni tittat på Finska Sukuposti? Det är också på svenska. Där kan man inte uppdatera infon själv men man kan också bjuda att nån ändras / läggas.

Hovgarden
2009-04-19 13:25
0

#8 hur gör man det, alltså bjuder någon att ändra/lägga till, har klurat på det lääänge…

/Katja

Junction
2009-06-02 10:57
0

Jag var den som startade Häststam.com för några år sedan. Utan Zuzzi hade inte sidan varit vad den är idag, hon har lagt ner så många timmar på databasen att det förmodligen inte går att räkna till.

Vi försöker så gott vi kan att få in allting korrekt, till vår hjälp har vi diverse stamböcker, kataloger, tidningar och annat. Självklart sitter inte vi på varenda stambok till varenda hästras. Man får tigga hjälp runt om på internet, bland annat.

För att göra databasen så korrekt som det bara går, så uppskattar vi om ni meddelar oss, så klart.

kia@haststam.com eller zuzzi@haststam.com kan ni alltid nå oss på.

Om någon känner sig seriöst intresserad av att lägga in hästar i databasen & rätta sådant som felar är ni också välkomna att höra av er.

//Kia