God morgon 2009-06-01
Det var länge sedan jag fick göra en godmorgontråd!
Elin och jag väntar på att bli uppfiskade av Karisma. Sedan blir det två intensiva dagar på Gotland. Det är hingstsläpp på Lojsta i kväll och Malin är förstås nyfiken på Timon-fölen.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 0 Vad härligt det låter och ha det så bra på Lojsta!
Själv ska jag ta det lugnt, kanske tvätta bilen och vattna mina plantor.

Godmorgon i landet! Tillbaka hemma igen efter en trevlig helg i Lycksele. Yazzå var riktgit duktig, och gick bra att tävla i körning med också. Eftersom vi inte hade reflexer på vagnen när vi körde dressyr blev den en nionde plats iställer för en delad femte, men det tog vi igen i precsionen där vi blev delad etta. MAraton blev vi femma i, och total femma också. Fjorton startande ponnyer så det var klart godkänt!
Två andra russ deltog, Kålmans Pirat e, Polar och Troll e. Othello G.
Idag är det butiken som gäller, och allt det andra vanliga. Hästarna har fått gå ute inatt, så de ska väl ha någon form av foder så småningom. Vinterhagen är inte så grön 
God Morgon!
Ni som är på väg till Gotland kommer att få en härlig dag! Solen skiner och det blir säkert + 25!
I går kväll släppte vi Brådis med Lova och Dulilla och det gick jättebra. Lite pip blir det ju i början, men mat är viktigare än social samvaro just nu…..Deli har stått och gnäggat i stallet i natt, men tyvärr kan man ju inte betäcka syskon med varandra……skall strax gå och släppa ut henne i en liten hage.
Får se vad dagen har i sitt sköte, i kväll blir det i alla fall hingstsläpp på Hajdi!
Ha en bra dag!
God morgon.
Idag har jag tagit ledigt ifrån jobbet. Skall äta lite frukost sedan införskaffa en ny digitalkamera till ett bra pris tänkte jag. Sedan bär det av till Börje Johansson och fota lite hästar till hans hemsida bla Narciss fölunge sedan en bättre bild på Quilt. Jag skall ju självklart snygga till Lego-Lasse för hans Lojstdebut ikväll. Hoppas att allt går bra, han har fått betäcka ett ungt sto iår "lammkött" precis som han vill ha det haha…skämt åsido. Mamma & syrran kommer i em med russet smågodis som är tillsalu. Syrran har kört in henne själv så nu skall hon hem igen och köra uppvisning för Börje på åkern. Sedan skall dom visst ta med sig Skoj hem och påbörja inkörning på henne med. Det är en bra början ialf.
Ha det bra och hoppas att vi ses ni som skall på Lojsta.

Go´morron!
Gotland bjuder på en riktigt bra dag i dag! strålande väder o vackra hästar i sitt rätta element - skogen. Ett stort pluss för dagen är även alla mäniskor som delar Russ intresset ochsom troligen samspråkar under denna ljuva kväll ute i Lojsta-skogen. Hoppas nu att vi kan få ihop bra bilder att visa för de som ej kan vara ute i skogen i förlje med oss. Ha en bra dag i vårt avlånga land!

God morgon!
Här skiner solen och de har lovat sol och värme hela dagen. I kväll är det avslutning med travskolan där Sara går. Ska bli roligt att se henne köra precisionsbanana.
Há en bra dag!
Morron
Härligt med strålande solsken idag med, bäst att passa på att vara ute för i tidningen står det att det blir sämre här i veckan……
#0 Ha det så härligt på Gotland, är inget sugen alls på att hänga med!!
Hälsa Marita med en stpr kram från mig är du snäll!!
#2 Ett jättegrattis till en jättebra tävling. Usch, vad retligt med reflexerna…men man kan ju inte komma ihåg allt, eller hur!! Hoppas det smakar mer nu så du fortsätter-igen!

Idag skiner solen även här, men jag får väl nöja mig med att titta på den innifrån kontoret.
Hemma i stallet står mitt halvblod på boxvila med förmodad fång. Jag har tre russ men det är halvblodet som fått fång. Inget riktigt akut stadie men med tydliga symptom. Står på Metacam i 10 dagar sen ska vi upp till ATGkliniken i Tingsryd och röntga när han är smärtfri. Mitt första russ Rällan hade fång ett flertal gånger så jag vet vad det innebär att sköta en fånghäst och det är inte alls roligt. Han är 17 år gammal och vår mycket kompetente veterinär vill ta blodanalyser för att se om det finns någon annan orsak än gräset tex hormonella då kan det finnas andra möjligheter att medicinera. Jag hoppas på det. Elliot får stå inne som sällskap några timmar på dagen, han kan behöva vila gräsmagen lite och verkar tycka det är skönt att slippa flugorna.
Igårkväll fick Idunn ett litet arbetspass i paddocken med tömkörning och dra lite däck. Embla sprang lös och busade. Idde ska göra ridprov på premieringen i juli så det är nog dags att börja förbereda henne för det nu. Hon är ju både riden och körd men har knappt inte gjort något sedan i höstas.

God morgon. Här tog jag en behövlig sovmorgon , är trött och sliten efter gårdagens tävlingar på jägersro. Det är jobb som står på schemat idag och förhoppningsvis ska jag hinna borsta lite päls senare ikväll på några hästar.
Vi ska till Albins dagis och grilla ikväll då det blir en liten avslutning , hans dagis ska läggas ner och det är lite sorligt , då det är ett kanon dagis , med bra personal och nära naturen(jag gick själv i lekis där), som tur är så ska han börja i F-klassen till hösten så han slipper byta om man säger så.
God morgon!
Klockan är bara 10 och solen skiner ute, kommer bli riktigt varmt idag. Själv så är man hemma idag och ska göra klart sina rester, har bara 2skoldagar kvar sedan börjar sommarlovet<3
ha en bra dag :D
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Blev ledig idag för första gången på flera månader. Passade på att åka och handla, tvättar lite med. Det torkar ju så fort i solen!
I kväll blir det ridskolan för Alva, ska rida igen en missad lektion.
Hoppas allt går bra på Heden i kväll! Vill se bilder sen!!!