Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 720 ggr
karisma
0

God morgon 2009-05-30

Morgon på er alla. Solen strålar och fåglar kvittrar så inte gick det att sova. Lördag morgon och inga grannar ute f-- så skönt, upp med dörrar ut med hundar och kaffekopp i högsta hugg i pyjamas ( den är snygg en gammal t-shirt från Grand National på Stömsholm 97 str xl) det här är livet. Blir väl halshuggen om någon granne tittar in på GIF och läser tråden, fast jag tror inte de vet vad russ är efter 10 år.

Ta hand om er där ute (en kram till C)

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Malu
0

Väckt vid 5.30 då sonen o sambon skulle bege sig med båten till Stockholm och Elitloppet nu på morgonen.Panik blev det för sonens mobil var borta och jag blev såklart beskylld för o flyttat på den..Jag har inte den blekaste aning om vart den är nånstans och särskilt inte så här dags på morgonen när man då också varit på fest igårkväll o inte hemkommen förren 01-tiden…puh!!
Vilken kalabalik!! Han fick åka utan mobilen iallafall annars hade båten gått ifrån dem..Bara dom nu kan hålla reda på varandra bland allt folk på valla så!!
Som sagt var jag på fest igårkväll med mina fd. arbetskamrater och vi åt "fruktbricka" och badade i vedeldad balja till klockan blev 23.Härligt!!
Idag ska jag o jobba extra en stund i Ljugarn och imorgon stundar körtävling i Stenkyrka! Ha en fin lördag-här skiner solen!

murkla
0

Go mOrgon!

Strålade sol här o varmt. SItter på jobbet nu. Sedan blir de marknad . Hästarna mår bra. Sedan blir de lungt i dag. NJuta av de fina väder!

Ha en bra dag! Cool

[Croneld]
0

Vackert väder, jag ska strax gå ut och titta till hästarna, igår fick min granne kolla dem. Senare idag ska vi åka till farmor, hon ville att vi i släkten skulle samlas hos henne och ta en fika. Inte lätt att vara 97 år och behöva vara med om att ens barn går bort.

Jag måste ta tag i hur jag ska göra med Toffans betäckning, har inte fått iväg henne till Skåne än, och nu känns allt upp och ned. Men jag tar en dag i sänder så ordnar det nog sig. Ingen som ska ned till Skåne och har platser över?

Ha en trevlig helg!

MagganS-B
0

God Morgon! Toppenväder här också,men har bara tagit en liten titt och tänker sova en stund till. C & C med vidhängande hästsläp och Brådis kom i natt, så det blev lite snack ända till 02! Får se vad vi hittar på sen, C har inte varit på Gotland sen Robin the King startade i SM, så det finns mycket att se!

Ha en underbar pingstafton!

Tänker på dig Christina!

hannabrink
0

Morrn morrn! Uppe tididgt för idag bär det av mot götet och vårt älskade Liseberg! Hoppas på att vädret håller i sig och att det inte blir allt för långa köer. Pappa ska ta hand ponnyn så de ska bli kul att se om han lyckas eller inte, hehe. Får rusa till bussen nu, ha en bra dag allihopa!

[Tjiwi]
0

Morron, strålande solsken, härligt!

Ska snart åka till min vän och tränare med Njord och köra ett pass, sedan ska vi  och en kompis till ha lite tjejmys och käka och fika och bara koppla av en stund hos henne då hon är ensam i helgen, mannen är i Lyksele och är banbyggare på körtävling där! Ha en bra lördag!

Tittut
0

God förmiddag!

Här har vi haft sovmorgon, så jag har inte ens hunnit med frukosten ännu.

Måste göra en artikel idag och städa.

Linus fick nytt damsällskap i hagen i går kväll, och jag ska åka och se hur det går för den. Han hade fått sig en repa i lacken i går, innan han kom på att det gjorde mindre ont att låta henne vara. Men med tanke på att han aldrig gått på fribetäckning innan, sköter han sig utmärkt.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Även här strålar solen från en klarblå himmel, det är ju helt UNDERBART!! Idag blir det stallet å sen blir det sola och plugg… Ikväll blir det nog lite grillning och en sväng in till stan, där det är Rix Fm festival ikväll.

Ha en underbar dag Cool

Hagelberg
0

God morgon!

Strålande sol har vi här, ser ut att bli underbart väder!

Idag har vi cykelfest i Väckelsång. Det är hela byn som är med och olika par bjuder på förrätt, huvudrätt och efterrätt. Man får i förväg veta vad man ska bjuda på och så i kväll får vi kuvert med information om vilka vi ska besöka. Sen cyklar vi runt här och har så kul. Efter sista anhalten möts vi upp på Björkeborg som är en samlingslokal.

Há en skön lördag!

Teja-Bea
0

God eftermiddag allihopa. Jag har vakat och matat lilla fölisen hela natten, men är trots detta är jagoförskämt pigg! Måste vara solen..!

Bäbisen äter och sover som sig bör. Hon är inte lika livlig som en helt frisk fölunge, men hon blir bättre och bättre. Det blir vaka inatt med så hon inte glömmer att äta.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

garrilina
0

Har skjutsat Therese till frissan och hämtat därifrån en strålande vacker dotter. Sedan bar det av till Järvsö för bal på anrika Järvsöbaden, i 30 gradig värme. Själv åkte vi hem och lagade middag och fixade med hästarna nu är det hundarnas tur att få komma ut sedan väntar sängen. Therese ska jobba i morgon så då får mamma skjutsa. Hon börjar kl halv sju med fodringen.

Impulz
0

#11 Vi efterlyser såklart bilderSkrattande

garrilina
0

Finns massor av dem på olika kameror, överlåter utlägg däremot till motivet själv. Hon gick i princip direkt från balen via sängen ett par timmar till jobb hela dagen idag söndag i stallet hos Persson. Dock ombytt.