Underbara häst!!!
Skulle ut och köra Arvak, satt på huk och fixade med hovarna. vrider mig lite och PANG så bara smäller det till. Det brukar göra så ibland men det är bara att resa sig och räta ut klnät så går det över… Men det gick inte över utan det gjorde så in i h-e ont. Jag höll på att svimma… Kunde inte stå själv. Tack och lov stod den underbara hästen blickstilla så jag kunde hänga på honom.
Dum som jag var hade jag lagt ifrån mig mobiltelefonen 5 ynka meter ifrån mig…. Jag knäppte loss Arvak och fick honom att gå ett steg i taget medan jag hände på honom… underbara häst, gjorde EXAKT rätt!!!
Fick tag i mobilen och ringde en kompis osm kom och tog ut Arvak i hagen, in med hunden och hämtade mina saker. Sen tog jag taxi till akuten…
Förbannade skit… jag ska ju åka med stoet till hingsten imorogn och lite till…. Jaja… så kan det gå….
Underbar häst har jag iaf :) Ja, alltså nu räddade han inte livet på mig.. men nästan…lite iaf 
Har du problem med knäna som låser sig när du sitter på huck?
Måste bara fråga!

Ja, det är det som händer…eller hände tills det här hände. Men inte alltid, bara ibland.

Gu va härligt att höra! Visst är de underbara våra härliga russ!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jo då, djuren fattar mer än vi tror…..Krya på dig!
Visst är de helt underbara våra djur!
När jag var liten älskade jag att vara i skogen (vilket jag i och för sig fortfarande gör). Ett bekymmer bara - jag gick i mina egna tankar och gick vilse jämt. Men min underbara hund hjälpte mig hem. Det var bara att säga åt henne: "gå hem", så gjorde hon det.
Du får krya på dig! Du får tacka din häst för hjälpen med en stor morot i morgon. 
#2 . ok. Har samma problem med knäna. De är som ett lotteri varje gång man ska göra de monetent! Men de är tur att de går så bra!

Angående mina knän… Jaghar aldrig varit med om maken! Jag hade jätteont igår, hoppade på kryckor och hade ont. Senare på kvällen låg jag i soffan och kollade på TV. Låg stilla en ½timme ungefär. Sen var det onda som bortblåst. Det var som på den här gamla filmen ni vet; "Jag kan gå, jag kan gå". Märkligt, men skönt givetvis! Min teori är att nånting hoppar snett i knät …. Helt otroligt iaf!
Så nu ska Ozzy till Vidar idag 
Jag var ute och tackade Arval igår…underbara häst 
Vilken historia! Du får ha honom som tjänstehäst, istället för andra som har hundar till hjälp!
Lycka till hos Vidde!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag vet minihästar som använd som blindhästar (liknande blindhundar) Fungerar utmärkt. Är övertygad om att dessa små naturraser är betydligt klokare än vi kan ana.
När Malena gick omkull och bröt benet då hon fick Monita över sig sprang Monita ända hem något hon aldrig gör annars. Hon gjorde ettlitet stop hos en av grannarna för att påkalla uppmärksamheten så de gick ut, sen spranng hon hem till gården där närmsta grannen ,Göran, kom ut och släppte ut henne i hagen. HAn åkte direkt till Malena och då var redan den andra grannen där. Själv var jag på skolan i stan och kunde inte komma lika fort som dom. (Det gick nog rätt fört genom staden ändå den gången).
Efter den olyckan och även före har väl Malena (eller någon annan), ramlat av några gånger men Monita har alltid stannat kvar även om man tappat taget om tyglarna. Jag torr helt säkert på att MOnita visste att Malena behövde hjälp.