Guldruss, vad är det?
Jag är så nyfiken på vad guldruss på skansen är.
Har hört att alla guldbelönade russ under året får anmäla dit. Är det så eller hur fungerar det? :)
Nån som kan berätta lite om Guldruss?
Man kan kalla den en elitutställning, alla som fått guld på utställning under året får komma och möta varandra på Skansen.
Dessa får deltaga:
l. Utställningen är öppen för gotlandsruss som erövrat guldplakett under 2009 på utställning arrangerad av Svenska Russavelsföreningens lokalföreningar (även på övriga av S H godkända utställningar) och för gotlandsruss som är kvalificerade för jubileumsklassen.
2. I utställningen ingår Skansens fölmönstring, klass 18. Den är öppen för russföl som är födda 2009 och har riksstamboksberättigad härstamning.
3. Utställningen är även öppen för ettåringar och tvååringar som erhållit 39 poäng under 2009.
4. Utställningen är även öppen för treåriga russton, som erhållit diplom 2009.
Här hittar du mer information om de olika utställningarna på SvRAF:s hemsida!
Tack för svaret! Tyvärr har jag inte word på denna dator så kan inte öppna dokumenten.
Får ta och låna en annan dator och kika !:)
Måste min 09:a hingst ha fått guld på annan utställning för att kunna delta i fölmönstringen på skansen?
Om inte: Han ska på fölmönstringen på Julita den 27/6. Kan han anmälas till fölmönstringen på guldruss då också. Eller får de endast visas på 1 fölmönstring?

#3 Du behöver inte få något guld på fölungen för att delta i fölklass på Guldruss
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#4 så han kan ha visats på fölmönstring en gång innan för att få va med på guldruss men behöver inte ha belönats med guld? :)

# 5 Ja
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 5 okej, tack så jätte mycket för svaret! :)