Godmorgon 09-05-29
Godmorgon i landet!
Här strålar solen från en nästan klarblå himmel, det bölåser bara litet och göken tjoar utanför idag igen.
Gårdagens travlopp slutade med ens eger för Sara och PRimula, jag tror Primula verkligen försöker leva upp till sitt namn, Solos Unika Primula…
Idag blir det butiken, laga bussen, packa och åka till Lycksele på första körtävlingen sedan 2002. JAg har inte haft tid att köra alls denna vecka, fås e hur det går…..
God morgon! Solen skiner och jag har just släppt ut Pippi och fölungen. Han är en liten buse och är väldigt kärvänlig. Idag glömde han bort mamma och ville prata med mig istället. Sedan tänkte han följa med mig ut ur hagen också! Mamma hade ju gått iväg så långt så det var ensamt! Jag var tvungen att följa med honom ner till Pippi som bara är intresserad av hingsten just nu… Fölet får bara hänga med.
Blomlina verkar må bra trots förlusten av sin fölis. Hon har nog slutat att leta nu men det var hjärtskärande att se och höra henne… Juvret minskar i alla fall och ingen feber har hon.
# 0 Lycka till i helgen!
Själv ska jag på begravning idag på förmiddaen, jobba sedan och avsluta dagen med studentuppvaktning. Lite spridda sysslor kan man säga.
Var uppe redan vid 5 och släppte ut fölstona och Deniz som stått inne i natt. Det fullkomligt vräkte ner regn i går kväll, så de fick bo inne, för säkerhets skull, men nu solar det igen.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Gomorgon!
Lycka till på körtävlingen o hoppas att ni får riktigt bra väder! Här är det lite grått på himlen men fåglarna sjunger för fullt i trädgården sädesärlorna kämpar för fullt med mask till sina små ..osv.
I dag har jag en ledig dag, hmm ska åka o titta/ev hjälpa till vid ultraljud-semin nu på morgonen då Annika är veterinär. Sedan är det förberedelser för Söndages konfirmation (Johns) och någon tur med vagnen mot kvällen. Hoppas att alla får en skön dag runt om!

Morgon på er, har så många måsten i huvudet så det blev tomt. Fast det är nog inga problem att få dagen att gå bara att börja i ena enden
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Godmorgon!
Här är det en underbar försommarmorgon, med solsken på en rentvättad värld efter allt regnande i går.
I dag ska jag förbereda för morgonens maskeradhoppning i stallet och försöka fixa någon sorts utstyrsel till mig och HJ. Vi ska bara promenera runt banan i sakta mak, tror jag, och vi får se vad vi kan hitta på i utklädesväg!
Ha det bra allesammans och lycka till med det ni ska göra - både roligt och tråkigt!

God morgon. Har just betalt alla räkningar, urk. Det är ju inte klokt vad allt kostar. Sedan blir det jobb, sista dagen på ett lite längre vikariat, lite sorgligt men jag lär nog få se dem igen.
Tror hästarna får en lugn fredag, Alva och stalltjejen red ut en sväng igår mellan skurarna.
Lycka till alla som ska tävla i helgen vare sig det är i körning eller maskerad!

God morgon!
Här ser det ut som om solen tänker tilla fram så småningom så det blir säkert en fin dag. Jag och Axel har legat och dragit oss för vi är lediga. Det är så mysigt att bara ligga och prata med och kittla en 4-åring på morgonen. Han har många roliga funderingar och så är han kittlig!
Igår kändes det som om det stormade och så åskade det. Var lite orolig för min fölis på betet men när jag kom dit var hon pigg och ifarten så det var nog ingen fara på taket.
Há en bra fredag!

God morgon
Här skiner solen idag och det är skönt , blåser fortfarande lite men det verka kunna bli en kanon dag och helgen ska ju bli super har jag hört.
Har fått ta hem Edwin från hans beta som han gick på hos stuteri Fridhem då han fått en skada på benen över hasen på insidan, som varar och är svullet så det är sårvård som gäller här för honom här hemma.
Idag ska jag jobba och sen åka och kolla till lite hästar .
God Eftermiddag!
Sol och varmt, lite vind!
Har inte haft tid med datorn innan, men jag väntar på saffran från affären…..Mitt skånefrämmande har ju beställt hur mycket saffranspannkaka som helst! Nu skall här bakas!
Ha en fortsatt bra dag!

Sitter på jobbet och väntar på att timmarna ska gå =) Dagen har gått fort hittils så jag hoppas att det fortsätter så! #0 Har vart inne på ponnytravprylar och beställt ett par boots i brist på sysselsättning =D Nu är det helg och fullt av planer med elitlopp på schemat =) Ha det så bra allihopa!
//Mickan

Vi har sorg, min far fick somna in igår efter många års kämpande mot sin sjukdom. Han blev hastigt sämre och det var över på en dag. Nu är hans lidande slut och nu har han änligen fått frid. Jag är ledsen men samtidigt känner jag en stor lättnad över att han nu får ro.
Vi har ställt in alla aktiviteter i helgen och mina åringar är visserligen vältränade inför utställning, men det får bli en annan gång. Russen blir ju så gamla, så jag har många år på mig.
Efter regn kommer sol och det stämmer, igår regnade det med storm och idag skiner solen. Jag saknar dig pappa!

#13 Beklagar sogen Christina , vet ju att han har varit dålig i många år och förstår att du känner som du gör. Kram på dig och din familj.
Beklagar sorgen! Ibland är det en lättnad när svårt sjuka människor får slippa att lida! En stor tröstekram från mig!

#13 Beklagar sorgen.
Nu har jag lagt sista stygnen på Therese balklänning, så morgondagen är räddad.
Legolas har fått sina tänder kollade i dag, var väl inte så jätteförtjust men fick gå förbi de brunstiga stona på väg tillbaka till betet igen och det uppvägde nog det hela.
#13 Beklagar sorgen, kramis från mig!
# 13 En stor styrkekram och hälsning från oss i Odensala också.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus