Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 1115 ggr
murkla
0

Kom fölet på rätt datum?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läste just dräktiga ston 2009. Och man fick skriva när de var beräknat att de skulle föla.

Nu är min fråga! Kom fölen den dagen som de var beräknat till??????  före eller efter de datumet!??

Jag kan ju bara säga att Murkla Mitz skulle ha fölat mellan den 9-11 maj. Men fölade inte förens den 23 maj. Murkla gick ju över lite.

Intressant att läsa bara!

MagganS-B
0

Händer väl nästan aldrig att det kommer på "rätt dag"…..Under alla år med fölisar så har det nog kommit mer före och efter…..

rebeccanisse
0

Vår shettis fick sin förstfödda den 24 mars, hon var beräknad till den 25:e så där skiljde det sig inte mycket :)

SigneK
0

Förra året och förförra ¨ret fick vi föl precis på datum!

I år har det varit lite för och efter, men inte mycket.

Linea fölade 20 maj, var beräknat till 27. maj

Parky fölade 25 maj, var beräknad till 23. maj

Akleia fölade 27. maj, var beräknad till 15. maj.

Stallmima
0

Zenitha beräknade vi till 15:e april enl ultraljud, hon gick över 8 dagar och fölade den 23:e april. Samma datum fick Rovald Zuschi även hon föl. Kul att dom kom på samma dag  Glad

Cara-Mia
0

Willa och Wirka fölade för tidigt ca två veckor innan beräknat datum. Pepsi har det blivit fel betäckningsdatum på toligen så hon fölar när som helst och då stämmer det.

palomia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen av våra har varit i närheten av beräknade datum dom har kommit både före och efter… Men nu är vi klara 5 st blev det, 2 ston och 3 hingstar.Glad Alla efter Vick's Extra 472.

murkla
0

Hur de kan bli! Men de ju roligt när de slår in på nästa de dag  som de är tänkt!

crazycattiz
0

Sunrise fölade (om jag räknat rätt) på dag 335 så nog tycker jag hon var ganska precis :)