Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: månadens-russbild
Läst 3295 ggr
Teja-Bea
0

Vinnande Russbild Maj 2009

Det var jämt genom hela omröstningen men precis som spänningen i tävlingen ville medlemmarna se spänning även i kalendern!

Vinnarfotograf i maj är en tjej som vunnit tidigare i denna bildtävling, nämligen 16-åriga Marika Jansson från Alunda.

Marika har fotat sedan barnsben och förra sommaren kunde hon köpa sin första systemkamera, delvis tack vare insprungna pengar från sin ponnytravare Grann.

Marika fotar så mycket hon hinner på ponnytravtävlingarna och det var just på en av hennes egna tävlingsdagar som hon fotade maj månads vinnarbild.

Bilden är tagen på Gävles första heldag för säsongen, den 3 maj. Marika hade lite tid över innan sitt eget lopp och självklart gick den tiden åt till att fota lite andra hästar! 

På bilden syns invändigt Luffa Ess och Marlene Gustafsson med Winst och Emma Lindqvist utanpå sig. En fight där Winst gjorde skäl för sitt namn och gick segrande ur striden och vann loppet.

Ett varmt grattis till Marika från ledningen på Gotlandsruss i fokus. Eftersom du vunnit två av årets bildtävlingar, så har nu nått din kvot för deltagande detta år. Men Tack för dina fina bilder!

Läs även Marikas vinnarintervju från Månadens Russbild Januari 2009

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

MagganS-B
0

Grattis Marika! Du tar jättefina bilder! Dessutom är ju Luffa med också…..och Winst tog en vinst, jättekul!

Katitzi
0

Grattis :P

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Chirak-96
0

Grattis till ytterligare en fin bild!

murkla
0

Grattis . Bilden är jättefin!

Tittut
0

Grattis, det blev den jag röstade på. En toppenfin bild!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

marika-J
0

Tack ska ni ha allihopa!Skrattande

Tusen
0

Grattis! Ser fram emot nästa års kalender. Den verkar bli lika fin som årets.

jessssica
0

Grattis! Jättefin bild! =)

MartinaFrick
0

Grattis! Fin bild!

Jennie_A
0

Grattis Marika, du tar väldigt fina bilder!

hannabrink
0

Grattis! :)

marika-J
0

#10 tack ska du ha Jennie, jag försöker att göra mitt bästa.. ;)

C-Ainerud
0

#12 Grattis Glad