Godmorgon 09-05-27
Godmorgon i landet! Här är det mulet och grått, och regnar. Varmt är de tinte heller, men fåglarna kvittrar på som tusan och göken tjoar, idag bakom stallet.
Trixie var med på ridningen, och skötte sig bra. Märks dock att utbildningsnivån inte är så hög, men det funkade bra ändå.
Idag hade jag tänkt hinna köra ikväll, få se hur vädret ser ut också…

God Morgon! Över oss skiner solen just nu, det regnade i går kväll och ser ut att bli någon skur idag också. Jobbar lång dag i dag avslutar dagen med möte med mitt arbetslag, alla lektioner är "göra klar" lektioner just nu. Vi gick ner på betet med hingstarna i går de var mycket nöjda.
Ha en bra dag!
Godmorgon!!
I dag är jag lite putt, stallplatsen som var tänkt till vårat blivande russ, finns inte längre kvar. Så nu måste jag försöka hitta en annan lösning..Som inte kostar 3000 kr & uppåt.
Nyss var det soligt, men nu verkar molnen tillta.
Ha en fin dag.

God morgon!
Oj vad det blåser idag.
Idag kommer lännstyrelsen till mig. Jag söker tillstånd för min hästverksamhet så nu ska en insp. komma och "besikta". Får jaga på barnen lite så jag hinner hem igen innan hon kommer!
Ha en bra dag!

God Morgon! Här stormar det så man knappt kan gå rakt, inget hö stannar mer än 2 sekunder, fast det är 14 grader och ganska soligt… Nu vill vi har regn!
Är tänkt att 3st ska springa snabbjobb idag men om detta stormande fortsätter så lär det nog inte bli så, vi får helt enkelt vänta och se.
Ha en bra dag!
God Förmiddag!
Här skvätter det med regn och blåser riktigt ordentligt, inget skönt väder alls…..Stora hagen blev klar i går, så Dulilla och fölet är utsläppta dit, kommer fler efter hand…..I dag är det vet. som gäller, måste åka dit med Lusen-tax, han har problem med sina körtlar bak i rumpan!
Nu kommer solen! Ha det!

Jag hade en lång dag igår. Ena stoet överraskade med att föla tidigare än beräknat. Jag kom ut i hagen precis när fölningen var klar, men hinnan var inte spräckt. Jag slet upp den och den lille tog ett stort rossligt andetag. Jag hörde att hon hade slem i luftvägarna, men hon andades i alla fall. Och så kom regnet… så vi bar in henne, 400m med 25kg fölunge i famnen blir jobbigt för armarna!
Väl inne märkte vi att hon var svag. rosslade fortfarande i andningen och gjorde inga seriösa försök att resa sig.
I 4½ timme arbetade vi med att försöka få henne att dia, men hon förstod verkligen inte vad hon skulle där under magen att göra. Nappflaska var heller inte alls gott. Vi sprutade i henne lite råmjölk, men självklart fick hon inte i sig tillräckligt..!
Nu står hon med plasma och dropp på Strömsholm och vi håller alla tummar och hovar vi kan att hon ska repa sig och börja dia själv…
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
# 6 Nej, inte ni också! Det verkar vara ett riktigt s**itår i år med russungarna.
Hoppas verkligen på det bästa!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här blåser de o solen tittar fram o de regnar.
Idag ska de fixa med hagen så de kan gå ut lite.. #6 tråkit att höra om fölet, men hoppas den kryar på sig o de klar sig.!
#2 Tråkit att höra ang stallplatsen. Livet är inte lätt varken för männsikor eller djur!
Ha en bra dag iallafall.
#6 Usch, hoppas det går bra för lilla fölisen.. Håller tummarna för er!
#6 oj, hoppas det går vägen, berätta hur det går.
Själ har man jobbat sen 07.00 kommer inte igång fast kl snart är halv tolv.
# 6 Tänker på er och hoppas att det går bra!
# 6 Hoppas det går bra med lilla fölisen…..håller med Liselotte att det måste vara ett s**tår när så många fölisar blir/är dåliga…..
Fick faktura på min fölunges vistelse på Ultuna idag. Drygt 21000:- kronor, varav försäkringen tog 12 och jag får ta resten.
#6 Hoppas det går bra med fölungen…..Vi miste också ett hingstföl e.Manicken u.Jullette för ett par dagar sedan…han blev bara 1 dygn gammal :(
Åh men säg inte så, jag som fortfarande vänter på mitt sista föl 
Beklager sorgen för ni som mist föl och hoppas lilla Teja fölet klarar sig!

Kvälls på er Har varit till den stora staden Norrtälje och uträttat massa ärenden. Sedan har åskan vandrat över här och då får inte min data vara online
# 6
# 13 
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 14 Stackars gamla Jullette, vad ledsen hon skall vara, hon som är helt betuttad i allt vad föl heter…..
Oj, Liselotte! Vilken smäll! Fast du har försäkrat!
# 6 håller tummarna för att fölet ska klara sig.
Det var riktigt gråmulet idag på morgonen men lustigt nog kom inget regn, istället har det blås och blåser fortfarande jättemycket ute, solen skiner i alla fall nu :)
har varit i skolan idag och gjort klart ett grupparbete som ska redovisas nästa vecka, ska göra några inlämningsuppgifter nu ikväll så att jag slipper sitta med de nästa vecka. har precis kommit från stallet och har ridit rezit som är ruskigt pigg inför söndagens tävlingar ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
# 17 Så är det. Jag valde en högre självrisk för att få ner premien, det kostar på då. Lätt att vara efterklok…