Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 863 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 09-05-22

Åhå, bara jag som jobbar i dag alltså?

Nå, kanske inte så konstigt att ingen skrivit någon tråd än - klockan är ju bara fem på morgonen och många har klämdag.

Här är allt bra. HJ fick gå i hagen för första gången i går och det gick väl sådär. Hon och de andra sprang ett par rundor innan de stannade och betade, och det var väl mindre lyckat - men knäet var fortfarande svalt och inte svullet efteråt, så …

Och frågan är om det inte är bättre att gå med de andra i hagen med näsan i gräset, än att ständigt försöka rymma och ta sig ut? HJ har stått i box i åtta dagar, och på den tiden rymt tio gånger- om inte fler …

Hjördis har hoppat ut ur sjukhagen, gått igenom staketet i sjukhagen, lärt sig öppna boxdörren, smitit förbi fodraren och ut …. Ja, att stänga in ett russ är sanerligen inte lätt!

Ha det bra i dag allesammans!

… och NJUT av ledigheten ni som är lediga- jag är avundsjuk på er!!!

PernillaJ
0

God morgon! Jag är ledig men vaken ändå, har tydligen skaffat mig tidiga morgonvanor efter gårdagens 04:30-uppstigning. Märkligt eftersom jag normalt är en morgontrött typ.

Jag följde med en granne på ponnydressyr igår och hejade på hennes welshhingst Henfynyw Tywysog, och det gick jättebra. Två starter i L:A, först en andraplats och sedan en seger, och på 67,78% vilket förhoppningsvis betyder att SM-starten är säkrad. Skoj!

Henfynyw Tywysog och David Ahvenlampi Svensson, Dyltabruk RF 2009-05-21. Foto: Pernilla Jobs©

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Nu är jag också vaken, och även jag jobbar idag, men jag öppnar inte min butik förrän tio så jag kan sova litet längre Skrattande

Här är världen helt dimmig, så vädret är fördolt.

Vid halv tolv igår kväll kom vår nya ponny, Trixi. Hon är parkerad i tallet och får komma ut litet senare. Sara ska på westernclinic med Yazzå, så vi tar in henne först. Unghästrana och Mmimmi släpptes ut påb etet igår, de verkade helt nöjda, nosen i bakcen och inget spring för att kolla hagen ens…

karisma
0

Morgon ombytta roller, jag har sovit ända tills kvat över sju. Lite trött efter jagat min 12-åriga Youki som på gamla dagar lämnade tomten för att söka upp en friare vilken dam. Idag får jag kolla att huset ser något så när ut  för i morgon får jag fin främande från Gotland om allt funkar.

ha en bra fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Jag är ledig idag och det är sååå skönt :) Nu blir det snart kaffe och promenad och sedan blir det lite träning och massa plugg innan jag ska träffa ett par gamla kompisar från gymnasiet. Funderar på att gå på bio ikväll så får väl kolla vad det går för filmer…

Ha en bra dag :)

MagganS-B
0

God Morgon!

Äntligen! I dag känns halsen lite bättre! Vädergudarna har dock satt ett stort streck i räkningen för oss i dag…..det regnar. Ca. 10 mm har det kommit hittills, och vi som skulle röja runt elstängslet i sommarhagen! Ingenting blir som man tänkt…..får hitta på nåt annat i stället.

Ha en bra dag, hoppas ni har bättre väder än vi…..

murkla
0

Go morgon!

Sitter på jobbet nu.  Idag var de dimma ute igår var de oska o regn.

Lungt med hästar. I dag vet jag iinte vad man ska göra men bode nog sätt upp nya hagen kanske!

Ha de en bra fredag!

[Croneld]
0

Sent på kvällen i går fick hästarna gå över till den nya sommarhagen, bara en väg skiljer den från vinterhagen. Ett brett dike med rinnande vatten leds in i hagen från sjön som ligger ett stenkast därifrån. Där skulle de genast klafsa runt och dricka.

De fick lite insektsmedel först, det gillar inte Susamarula.
Då ville hon inte bli tagen, sprang runt med svansen rakt upp och kutade runt och visade upp sig. Jag tog över de andra och stod och väntade ut henne. Till slut gav hon upp och kom till mig. Nu på morgonen så hade hon i alla fall glömt sprayen och ville bli kliad på.

Ha en bra dag!

[cancan]
0

Godmorgon!

Har nyss ätit frukost på jobbet.. Blev inte mycket sömn inatt, först åskade det.. Sen hade någon mindre smart person parkerat på gatan mitt i natten och hade värsta musiken igång.

Idag ska Lizter köras en liten runda.. Sen ska det packas inför tävlingen på Tomelilla med honom i morgon.. Får hoppas att det går bra! Årsdebut för hans del.

Fjonkan håller på att vänjas vid gräs, nu till helgen åker hon på betäckning. Sista gången för hennes del.. sen får hon gå i pension!

SigneK
0

Godmorgon!

Jag ska åka till universitetet idag och lämna in mitt bachelorprojekt.  Ååååå fantastisk!!!

Silja fyller 17 år idag! Så roligt att ha båda henne och hennes gamla mor kvar i hagen och tänka tillbaka på att det var med de två som allt som har med russ att göra började för oss Glad

Parky har vaxproppar nu! Hon är en otrolig häst, allt går liksom efter boken med henne. Så nu blir det nog föl i morgon bitti! Det är en stor unge om man dömer efter magen, så hoppas allt går bra!

Tittut
0

Linus går i hagen och längtar efter damerna, och Tea har åkt på feber och väntar veterinärbesök. Hoppas på det bästa, trots allt.

Jobbar hela dagen, dessutom.

Ha en bra fredag allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Inga synliga fel på Tea. Man kanske kan få feber av sorg?…

Få se vad blod och leverproverna visar.

Wronca
0

*11 Tänker så på vackra Tea, hoppas är provsvaren är bra.

Jag tror att man kan få mkt av sorg, krama henne från mig.

MagganS-B
0

# 11 Stona får lite feber eftersom väl mjölken inte riktigt försvunnit heller……mjölkstockning, juverinflammation? Kan bli även om dom får spruta så att mjölken skall försvinna…..Hoppas allt ordnar sig! Vi håller tummarna!

Tittut
0

# 13 Ingen varken juverinflammation eller mjölkstockning till synes, livmoder ok, inga flytningar, äter, bajsar, det mesta verkar ok.

Ännu inget svar på blodproven.

Hon har sinat bra själv, så det har inte behövts några sprutor.

Hoppas hon repar på sig av sig själv.

garrilina
0

God kväll, här har vi haft så fullt upp så jag ej hunnit kika in här före, ändå tycker jag att jag inget gjort. Sambon dök upp i går kväll efter jobb borta i två månader, han tog mig på orden så nu har han varit och köpt ny tvättmaskin istället för den som gick sönder. Blev nått stort och dyrt hoppas den är bra att tvätta i också.