God morgon 2009-05-21
God Kristi Flygare-morgon! Okristligt tidigt och jag är på språng, ska fara till Dyltabruks RK och titta på nationell ponnydressyr, första start kl 8. Såg tämligen russ-fritt ut i startlistorna tyvärr. I går kväll var det löshoppning på programmet, bifogar en tyvärr väldigt suddig (ljuset i ridhuset räcker inte alls till) bild på Hastig som är så bussig och läraktig. Ha en bra dag allihop.

God moron börjar dagen med grått väder och massor av flyfän. Får vara lite lugn på morgonen då grannarna är ute mitt i arbetsveckan De vill inte bli väkta av traktor eller skramlande bilsläp. Ska flytta på Tmon med fruar idag för första lilla hagen är slut på bete, nu hamnar de i en stor som räker länge. Till kvällen gör jag ett nytt försök att åka till ridhuset då det inte blev något igår
Ha det där ute och var rädd om er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Här skiner solen och det känns nästan lite växthuslikt efter regnet som kom i går. Mot kvällen blev det dock jättefint och vi åkte en sväng, var bl.a. ute på Asunden, en liten ö utanför Slite dit det går en bro. Jättefint var det där, massor av fåglar, bl.a. en häger!
Alla sover utom Lusen och jag…..vi får väl fixa pållarna nu!
Ha en fin Kristi Himmelsfärds Dag!
# 1 Det är inte värt att störa sommargästerna, då kan man bli anmäld…..
God morgon
Här är det soligt än men dom säger att det ska komma regn senare idag.
På schemat idag är att skjutsa gubben till jobbet (valt att jobba fast han e ledig, hmm hur dum får man va :-))
Sedan blir det att åka till stallet och fixa en hage som vi inte hann bli klar med i höstas.
Ha en bra dag!
Morrn!
Idag kommer Linus! Det känns skönt att ha något positivt att tänka på efter det jobbiga med fölet som dog.
En strålande fin morgon här, och jag ska sätta mig ute med frukosten och bara njuta.
# 0 Är det månne 3-årstest i sikte nästa år?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Ingen sovmorgon här, hundarna struntar i om det är ledigt för matte. Grått idag var dimma vid tretiden i morse och nu ser det ut som det ska bli regn. Ska stänga klart hagen så jag ser gärna uppehåll.
Ha en bra dag!
God morgon!
# 0 Det gäller att börja i tid, han ser riktigt alert och fin ut.
Ha det så bra och lycka till med allt ni gör idag, med flyttningar, hingstar och hagar! För mig själv blir det lite tråddragning vid ett djupt djupt smalt dike. Ska försöka komma ut snart.

Godmorgon i landet!
Här strålar solen från en klarblå himmel, ser lovande ut för dagen!
Här är det hagbyggande på tapeten, vår nya häst ska komma idag så en hage är ju bra att ha då.
I eftermiddag är det westernclinic som jag och Sara ska rida på. Annars ska vi väl bara ta det lkugnt idag.
Godmorgon!
Idag ska jag åka & hämta mitt NSV sto som skall lånas ut för att ta ett föl på. Hon kommer att bo i uppland under denna tid. Lite sorgligt då det betyder en lång tid framöver…
Sen är jag ledsen för min älskade lilla hund som nu är inlagd på en klinik…
Så denna vecka har haft nog med elände, inkl lilla söt Pärken som Liselotte förlorade.
Hoppas på att det vänder uppåt snart.
Godmorgon! Vad ni är tidigt upp allesammans …?! Duktigt av er, själv tänker jag läggamig och sova en stund till tror jag, efter en kort hundpromenad och lite kaffe. Nån glädje ska man väl ha av att man är ledig? ;)
Hos oss ska vi ha dressyrfest i dag - programridning med 32 starter - och det blir säkert spännande! Min gubbe ska sköta grillen och själv ska jag dokumentera både det ena och det andra under dagens lopp.
http://www.stallsurmulen.se är adressen om någon vill veta mer.
Hjördis står fortfarande inne och är fortfarande arg. *nån som är förvånad?*
Knäet är svalt och fint, men fortfarande en aning svullet, så det blir fängelse en stund till. Sju dagars boxvila sa veterinären, men eftersom det varit sju dagar med ständiga rymningsförsök, har hon nog rört sig en aning för mycket … Suck!

God Morgon, här är grått och mulet, regntäcken på på alla hästar, hästarna ute och stallet skottat, nu väntar en skön långfrukost.
Hörde göken i dag när jag släppte ut, det känns trots vädret som vår. Ha en skön ledighet.
Här är de mulet kommer in mörka moln så de kan nog bli lite blixt o duner. Har varit o gett hästarna mat, sedan målat ett föntser. Nu frukost o måla lite till … Jobba kväll sedan!
HA de bra!

Godmorgon 
Kom precis in efter en skön morgonpromenad, så nu blir det frukost och sen bär det av till stallet. Ska rida Casper och sen ska Elvis få ha grimma på sig för andra gången :)
Här växlar det mellan sol och mulet, så vi får väl se vad det blir för väder idag. Hoppas vi slipper regn efter gårdagens blixtar, dunder, hagel och regn…
Ha en skön dag allesammans!

#9 Man får väl säga välkommen tillbaka till GIF!
Själv har jag haft sovmorgon idag, vaknade med en arg hals och ett tungt huvud… Suck
Menmen, massor av stallgöra idag oxå och sen hade jag väl tänkt att försöka hinna med att städa lite här inne oxå
Igår släppte vi småtjejerna (eller ja, yngst är de iaf) och den pensionerade travaren Shiva på betet för första gången. Shiva har inte fått gått på gräs på många år och han tyckte att det var jättekul att dessutom få 2 egna brudar i en större, grön hage
Vi ska släppa dit dom ett par timmar idag oxå, annars så äter dom nog lite väl mycket…

God morgon , här tog jag sov morgon och låg och drog mig länge , skönt.
Idag ska jag åka upp till hingstarna och kolla hur mycket päls de har kvar och se om man kan fotografera dem snart. Russ åringen var jag hos igår och han har inte fällt av så han kan fotograferas , han och mina 2 welshar går ju hos Ulla och Janne Claesson på Fridhemsstuteriet, vi bor ju nästan grannar och de vill ha några fler hingstar som sällskap till sin fina 2 års hingst så då körde jag dit de 3.
Ska titta på fotboll idag , mellan pojken ska spela DM match .
Sen så är det väl en del pyssel och annat med hästarna, måste borsta päls på åringen(shettis) då hon ska på utställning början på juni och hon har bra fåra päls kvar *S*
Ha en trevlig dag alla :-)
Här har vi varit vakna länge, redan hunnit åka och tävla och kommit hem igen..
Tävlingen började kl 8 och det var bara drygt 2 mil dit. Amaretto och hans ryttare kom på andra plats med 63.33%, superbra, deras första lokala dressyrtävling tillsammans. Snart ska jag tillbaka dit och se ryttarens storesyrra när hon rider deras d-ponnier.
ha en fortsatt bra dag
#9 Har du kvar nordisen?
God Lunch på russvänner!
Vi var också på löshoppning med Pernilla igår, russ tjejerna hoppade utmärkt på 95cm höjd för att vara ganska nybörjare, (det var 5:e gången) tjejerna tycker det är kul med löshoppning!
Idag är det gräsklippning som gäller på fm.sedan ska vi ut och rida på em
Rabarbern har kommit upp så det blir rabarberpaj till em fikat!
Njut av dagen 
#13 vad härligt det ser ut! Vi släppte också fölstona och Vidalin i ny hage i går, o vad lilltjejen sprang och roade sig. Ska bli jättekul när lillebrorsan blir lite äldre, då kan de nog busa tillsammans. Stackars Vidalin har nog haft en lite tråkig vinter som enda unghäst bland dräktiga och gamla tanter som inte ids springa med henne.

Godmiddag får man väll säga så här dax….
Har precis fått hit två ston för betäckning. Kantarell eFridhems Jonatan 401 uStumpan 2865 och Pia-Lotta eTemp Av Allgunnen G 478 u Princess. Skall bli intressant att se vad det kan bli för avkommor efter dessa framöver.
Annars är det räns och utestäddag idag….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Goddag :D
Idag har jag varit i stallet och kört Rezit, han gick superbra så längtar tills vi ska tävla på jägersro den 31 Maj :D
Idag har det verkligen varit underbart väder :) har varit ute en hel del faktiskt :)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

*avdelningen för värdelöst vetande* Även här tjoar göken för fullt, vi behöver inte gå på gökotta för att hitta den, den huserar i träden runt huset…