Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1311 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 09-05-20

Är jag först????? Oj då! Men i dag har jag lite "brådis". Skall släppa ut pållarna, duscha och sen åka och handla….."Barnen" kommer hem från Gbg efter lunch, och då skall det vara Kajpsoppa!

Ha en bra dag alla!

Tittut
0

fårklippning och brädgårdsjobb att göra idag och innan dess en artikel som skulle ha varit klar i går, men det får bli nu, bara jag sätter fart.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon där ute Vilken natt en av hundarna har mått dåligt och skulle ut stup i kvarten. Så har jag sovit två tmmar totalt får det va bra. Men vad gör det om hundra år. Slutspurt på hag jobb idag så är alla klara, till älg eller rådjur behagar riva dem. Kvällen avnjuts i ridhus

ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Wronca
0

I dag är det oroligt värre, min hund är sjuk & är på väg till vet med husse just nu…

Ha en fin dag

PernillaJ
0

God morgon! Molnigt och kyligt (12 grader) med enstaka regnstänk i Leksand. Jag har varit ute på betet och snackat med hästarna. Eller rättare sagt tittat på Hannicka och Deniz som inte är så sociala, och haft närkontakt med Dulsa som är ett riktigt gosedjur. Hon vill sniffa och buffa och bli kliad och gjord affär av. Verkar vara ett Granit-drag, det där kontaktsökandet; alla mina Granit-avkommor har varit födda tama, den där typen av fölungar som vill sitta i knät.

Dulsa, 2009-05-17. Foto: Pernilla Jobs©

Nu ska jag gå och titta till Hastig, sedan hoppa in i duschen och fara till Rättvik på lunchtrav. Idag tänker jag på och håller tummarna för två goda vänners hästar - ett sto som ska hältutredas och en fölunge som inte är pigg.

[cancan]
0

#0 Kajsoppa? Vad är det?

Jag vaknade klockan halv 4 i morse av världens åsk och hageloväder.. Bilarna som stod parkerade började larmet tjuta på.. Så, fick ingen mer sömn.. bara att kliva upp o köra o fodra hästarna…

Har bara en häst att köra idag, så ska försöka hinna med att städa och tvätta lite..

[Croneld]
0

Skönt med helg och klämdag så man blir ledig lite. Behövs verkligen för att ladda mina batterier. Ska flytta runt lite hästar i hagarna.
Igår var jag med min farmor på akuten för hon hade ramlat, så hon fick foten röntgad. Som tur var det inget brutet, men är man 97 år så bör man kolla en svullen fot efter ett fall. Jag kom hem sent så alla i familjen sov, bara katterna var vakna.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

God eftermiddag i landet!

Här var det sol, men nu är det molnigt, och de har lovat skurar. Har varit full fart idag, med besök hos kotknackaren i Luleå innan butiken öppnade, och sedan dess har det varit full fart. Nu har det lugnat ner sig med kunder, och jag stänger om en timme, ikväll är det ponnyridning på skolan då det är vårfest där.

Tittut
0

Är på väg för att hämta Tea på Ultuna. Hon åkte in dit igår med sin sjuka fölunge, som direkt sattes på intensivvård. Tyvärr var prognosen för dålig, och idag tog jag i samråd med veterinären beslut om att han skulle avlivas.

Jag gråter över tappra Tea som var så duktig och klok hela tiden.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Anna-Uppsala
0

Liselotte => Nej, vad ledsamt! och stackars, stackars Tea ….

I övrigt är det long time, no see härifrån. Hjördis är halt efter att ha skadat knäet, och står inne och är sk*tförbannad över detta. Hon rymmer så fort hon får chansen, och en sjukhage är inte att tänka på - så jag hoppas hon får komma ut i sin vanliga hage snart. Typ i morgon!

Om en månad hoppas jag kunna dumpa henne hos Liselotte, för tillverkning av ett fint föl med Linus 506!

Gerda är utlånad till en familj i Norduppland, där en 8-årig tjej har hand om henne. Gerda går ständigt klädd i rosa saker med glitter i man och svans och hon lever ett synnerligen behagligt liv som mycket älskad barnponny! Hon är fortfarande min, och när jag hittat en gård på landet (har börjat leta igen!) och barnet vuxit ur henne, ska hon också få komma hem och bli avelssto.

Chirak-96
0

#8 Nej så tråkigt… Vet du vad felet var?

#9 Hade börjat undra vart du tagit vägen, kul att du hittat tillbaka!

Själv har veckan bestått i att underhålla en sjuk dotter och en icke sjuk tre åring :S. Vet inte varför jag skulle ha honom hemma när han troligen haft det roligare på dagis men när man jobbar heltid och knappt träffar sina barn så tänkte jag att det skulle vara lite mysigt…. Har iaf röjt i hallen och skruvat ikea byrå som sväljer barnens skor, kepsar och div annat. Jösses så stor hall vi hade!!!

För övrigt var jag på min första träningstävling i precision i söndags, det gav helt klart mersmak….

[Grabbarna-A]
0

#8 Näe fy vad tråkigt Gråter.

#9 Jag har oxå undrat var du varit…Tungan ute

Har semester hela denna vecka, så skönt. Har precis varit nere i ridhuset med Amaretto och hans ryttare och slipat formen inför morgondagens dressyrtävling. Det såg bra ut så jag hoppas det går bra imorgon. Ska snart ut och rida Aramon och hoppas jag sitter kvar idag Cool, ramlade av sist jag red. Fick ett litet blåmärke på knät då jag tydligen landade på det.

Ha en bra dag

Wronca
0

Liselotte: Tänker på söta lilla Pärk, så himla sorgligt att han inte fixade det. Hoppas nu att allt går bra för Tea, klokheten själv.

Rolla
0

#8 Nej vad sorgligt trist liselotteGråter

[Croneld]
0

# 8 Tänker på dig och på Tea, vet själv hur det är och hur man våndas för stoet. Sänder många många kramar till er!

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Så sorgligt! Stackars fina Tea.

Jag har en gladare nyhet! Idag fölade Linéa ett mycket vackert och stort hingstföl. Så det var vad jättemagen gömde! Han är superfin och som sin storasyster tam och kelig från första början.  Glad

Rolla
0

Grattis till det fina fölet Signe!

garrilina
0

God kväll! Ser fram mot fyra dagars ledighet från jobbet, den ska fyllas med fixande av hagar och släpp av småhingstarna och förhoppningsvis fåren också. De sista behöver klippas klart först.

Har hänt en del i denna tråd i dag ser jag, grattis till en fin fölis #15, kul och se #9 tillbaka. #8 Vad tråkigt att Tea misste sin fölunge.

Nu väntar sängen för mig.

MagganS-B
0

# 8 Synd på fölet Liselotte, men ibland är det ju bara så jäkligt…..

# 5 Kajpar= "vild purjolök" skogslök som växer på Gotland, mycket mild och fin i smaken…..passar till mycket, bl.a. soppa som gör att livsandarna vaknar på våren! "Råkar" faktiskt ha en bild…..jag tog den för ca. en vecka sen!

Anna-Uppsala
0

Hej igen! Ja, dygnet har ju bara 24 timmar, och jag jobbar mer än heltid, plus har en massa djur, två tonåringar och numera också en (hästintresserad!) pojkvän - så det är full rulle dygnet runt! :) … och då blev det tyvärr GIF som fick stryka på foten lite grann.

Men nu ska det bli ändring på det!

På bilden: Hjördis i hagen i slutet av april, tillsammans med ett fjordsto som heter Pärlan.

[Tjiwi]
0

#8 Nej, så tråkigt Liselotte. Tänker på dig och Tea!

MagganS-B
0

# 19 Tro inte för mycket på det receptet…..så gör i alla fall inte jag, morötter, fy! Vanlig lök, fy!