Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1007 ggr
karisma
0

God morgon 2009-05-18

Morgon där ute lite grått men solen gör tappert försök. Ny vecka igen det bara rullar på snart är det midsommar och hö. Jag kommer att sakna träningen för treårstesten men den här veckan går vi över och tränar för utställning. Det är ju roligt när det händer något Och det händer massor där ute på tävlingsfronten, med alla duktiga russ.
Och det kommer nya föl på Lojsta hela tiden som gör mig glad

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!

Dags för lite arbete, senare ikväll ska jag dra en övertråd i sommarhagen, så den blir helt klar. Nu är det lite gröt som gäller.

Ha en bra måndag!

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Här strålar solen idag också, härligt! Vi var ute och red russen igår kväll, skönt att kunna rida i t-shirt vid åtta på kvällen…

Idag blir det ingen hovslgare, han lämnade återbud igår kväll, butiken för mig och sedan får vi se vad vi hinner med i hästväg ikväll.

Tittut
0

Morrn!

Känner mig ganska sliten efter en intensiv helg med ponnybedömning och veteranbilar, och mycket tungt föreningsarbete både före och som kommer. Just nu skulle jag vilja ta 14 dagars ledigt och åka till Lönnånger och bara vara.

Får väl knega på i mina pappershögar nu på förmiddagen, så blir det brädgårdsjobb i eftermiddag. Elin har ridskola, men den får pappa eller mormor fixa.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här regnar det idag Rynkar på näsan Men hoppas att det slutar så småningom…

Idag är jag ledig från jobbet och ska åka iväg och träna med Casper, så nu blir det lite frukost innan det bär av till stallet :)

Ha en bra måndag!!

Hagelberg
0

God morgon!

Idag lovar de regn. Jag borde försöka hinna elda lite nu när det regnar men det är en hel del på kontoret som måste göras. I eftermiddag är det hästkörning.
Just nu har jag allvarliga funderingar på att ta mitt foder själv. Bonden höjer priset till hösten, det blir dyrt, suck. Nu har jag ju sju ha åker själv fast jag har arrenderat ut det. Tåls att fundera på.

Ha en bra dag!

murkla
0

Go Morgon!

I dag är de ingen sol, de kan nog komma regn. Varit till hästarna, men tycker nog att Murklas juver börjar på att fyllas ut nu. Har gått över 1 veckan nu!  Så de är bara att vänta o vänta.

För övrigt ska jag till stallet o måla i dag lite allt möjligt. Men ska även åka till Vansbro hälsa på  ridgruppen som jag red med. O titta på bäbis.

Ha en bra Dag!

MagganS-B
0

God förmiddag…..

Sov länge, har släppt ut pållarna, mockat för fölisen och Dulilla, käkat frukost. Vädret är inte som i går, utan gråkallt och mulet, regn eller inte…..blir kanske lite mer städning eller bullbak, får se vad jag har lust med, har ju semester!Oskyldig

Alla andra har också en bra dag hoppas jag!

PernillaJ
0

God förmiddag! Kallt och ruggigt även i Leksand, regnet är nog inte långt borta. Jag håller på och kokar lunchsoppa, Maggans Linssoppa à la farbror Melker (se #9 i den här tråden) som har blivit en favorit hos mig. Tack för tipset Maggan! Billigt, lättlagat, och mustigt värmande - mums.

för ett år sedan hade vi ett par decimeter snö - idag är det vita på marken av annan sort…

Tittut
0

Nu har även Tea fölat!

Elin är sjuk, så jag har inte kommit iväg förrän nu, och hon har fölat under morgnen.

En brun hingstunge, en Pärk!

PernillaJ
0

#9 Grattis till tre fina Pelle-ungar! Är Pärk förste Pelle-sonen?

entill
0

Grattis! Så du fick användning för ditt hingstnamn i år.Flört

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

# 10 Tack, vad jag vet är det förste sonen, men det kan vara en unge till som jag inte vet om.

# 11 Jo, det blev en Pärk! En stor och rejäl unge, lite nordislik…..

MagganS-B
0

# 12 Grattis! Undrar om han kan få "kas ei baken"……

karisma
0

Vad pratar ni omObestämd

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Jag fattar! Grattis!
Jag gick inte ut i regnet för att dra tråd. Det får bli en annan dag!

Tittut
0

# 13 Den fattade jag inte, eld i baken kanske?

Men pärk är för den som inte vet, en helt obegriplig gotländsk bollsport.

Malu
0

Kas i baken heter det i gotländska bollsporten pärk!!Glad

Trots jag är gotlänning och bor 150 m från där "olympiaden" utförs varje år (Stångaspelen andra helgen i juli) så begriper jag inte pärk ändå..haha..
Kan det bero på att hästintresset gått före…???Skrattande

Tittut
0

# 9 Som går att läsa i god morgon tråden från igår, som klarade sig inte Teas fölunge. Han lades in på Ultuna under tisdagen, men trots intensivbehandling gick det åt fel håll och vi fick avliva honom.

Troligen var han sk fölsjuk av någon anledning. Det kan bero på en massa saker, svårt att veta, även om det är lätt att spekulera.

Frid över hans minne!