Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1230 ggr
[Tjiwi]
0

Funktionärer sökes!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi, Åkerbo rid och körsällskap anordnar stor körtävling på Ekenäs terrängbana utanför Linköping den 23-24 maj. Vi behöver massor av funktionärer, främst till söndagen då det är maraton, ett femtiotal går det åt bara på den dagen. Det är ju många här inne som varit nyfikna på hur det fungerar på en körtävling, nu har ni chansen att få vara med…det är jättekul att vara funktionär på maratondagen och se alla ekipage i full fart!! Inget betalt-förstås-men ni som kommer får fika och mat! Ekenäs är en vacker bana och vi brukar ha tur med väder oxå! Tveka inte att hjälpa oss…vi kör både lätt och medelsvår klass denna helg så det kommer flera toppekipage! Hör av er till mig om ni vill hjälpa till.

Tack på förhand/Ia

Teja-Bea
0

Får man ha kamera med sig när man står som funtionär? Finns det tid att fota?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Tjiwi]
0

Det finns inget hinder att ha med sig kamera. Det beror på vad du har för uppgift hur mycket du hinner att fota. Är du intresserad går det säkert att hitta en uppgift som passar det. Vi behöver fö en fotograf, jag skulle höra med en annan tjej men är du intresserad så kan ju du ta den uppgiften. Vi vill ha en fotograf så att vi kan erbjuda kuskarna att köpa bilder från tävlingen, alltså, vi betalar inte fotagrafen men fotografen får alltså sälja sina bilder.

entill
0

Skulle inte rekommendera att man försöker hinna med att fota när man står som hinderfunktionär. Man skall nog helst vara helt fokuserad på sin uppgift. Bättre att vara där enbart som fotograf.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

[Tjiwi]
0

#3 Nä, inte om man är hinderfunktionär, det menade jag inte heller, men det finns andra uppgifter som man kan ha och samtidigt hinna fota.Jag vet mycket väl att det krävs full fokusering när man står i hinder men vi behöver inte bara personal till hinder, det finns många andra uppgifter där det går åt människor.

entill
0

#4. Jodå. Vad jag menade var bara att har man anmält sig som funktionär så är det det man är i första hand och man får missa "den perfekta bilden" om funktionen kräver något annat av mig. Talar av erfarenhet, har försökt göra båda delarna, funkade inge vidare.Skrattande

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

[Tjiwi]
0

#5 Ok, då förstår vi varandra igen!Flört

Sa-An
0

Ställer gärna upp om det finns möjlighet till boende. Kan bo i bilen om det finns någonstans bra att ställa den. Har viss vana som funktionär både på maraton och precision.

[Tjiwi]
0

#7 Jättebra, kan kolla boende. Annars går det bra att ställa bilen där. Vi har även tillgång till både toa och dusch på tävlingsplatsen. Vi kan väl återkomma till varandra när det närmar sig./Ia

[Tjiwi]
0

Då det närmar sig tävling så puttar jag upp detta. Vi har fått 50 starter och kör lokal, regional och nationell klass.  Då vi fortfarande behöver fler funktionärer så ropar jag nu efter hjälp!! Främst till söndagen och maratonmomentet.

Vill du komma och hjälpa till och få se massor av duktiga ekipage…..hör av dig!!

Tack!!

karisma
0

För långt bortRynkar på näsan

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~