Grattis Norge!
Säger då de GRATTIS Norge till segern !
Suber bra låt.
Sverige var oxå super bra men gick inte hela vägen. Ser ut som vi får kvala in nästa år i Oslo…
Jag gillade inte alls norges låt.. usch!
Island var helt klart bäst!
Grattis Norge, dottern fick rätt hemma hos oss.

Deppad idag över Sveriges placering
Det var en låt som vunnit mitt hjärta Men får väl säga grattis Norge han var ju en svärmors dröm
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Svärmors dröm kanske men ingen höjdarlåt i mitt tycke tydligen tycker de flesta inte som mig.

Grattis Norge!! Kanonbra låt! Jag gillar verkligen Malena och det svneska bidraget, men det gjorde inte resten av Europa. Jag är arg över att jag tittade på finalen, jag hade ju lovat mig själv att inte göra det…. Det är ju de svenska deltävlningarna som är bra…
Riktigt synd oxå att det fälls så mycket nedlåtande kommentarer om artisterna typ att Malena inte kan sjunga, att hon ser ut som en f.d porrskådis….

Får väl också gratulera grannlandet. Man vad var annat att vänta? En klämkäck låt, en söt dockpojke med egen fela och som dessutom gjort låten själv. Måste ju vara optimalt. Rent musikaliskt var Sverige i alla fall bäst.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Jag gratulerar Norge men tyckte inte alls att deras låt var bra. Jag gillade Tyskland, Finlands och Islands låtar och Sveriges förstås!!
Håller med #5 om att de är det svenska deltävlingarna och finalen man ska se ….
Ha en skön söndag!!

#1 Då tycker vi precis likadant! Han var inte bra alls och han var inte ens i närheten av söt som alla sa!
Sveriges placering var ingen överraskning alls för mig.
Nej, Island skulle vinna, hon kunde dessutom sjunga!

Nu blir det väl olidligt på jobbet (jobbar i ett norskt företag). Det visade sig att min annalys (finns i tråden Sverige i Final) tydligen stämde ganska bra. Låten är dessutom väldigt "hocki", smetar fast i skallen på en.
Sverige lag 2 kom iallafall trea (dvs aserbagan) Alla utom den kvinliga sångerskan var svenskar. Upphovsmännen lär ha skickat in låten även till svenska uttagningen men blev ratad. Vad säger det om låtvalen till melodifestivalen? Skall vi vinna ESC igen får vi nog byta ut de som väljer låtar till svenska delen.
Min favorit Island kom tvåa vilket är en ganska optimal plats, dom får uppmärksamhet men behöver inte arrangera nästa års festival. Det skulle aldrig Islands stadsbudget klara just nu, bättre att norge för användning för sina oljemiljoner istället……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Norge var klar redan efter två länder, att det var vinnaren! Island har varit min favorit sedan semifinalen i tosdags, och jag tänker hedra Johanna genom att sjunga Is it true på nästa trettondagskonsert.
Väldigt duktiga båda länderna!
Apropå det där med att kvala in, alla länderna måste kvala utom de som betalat en viss summa i hela projektet. Som jag förstått det som.
Grattis till Norge :)
Grattis Norge! Helt rätt låt vann. Att han är söt och charmig gjorde ju inte saken sämre.

Jag gillade också Norges låt och är glad att han vann, gillade ju även Islands låt så mina favoriter var på topp.
Ja du Sveriges låt hamnde väl ungefär vad jag trodde att den skulle hamna om jag ska vara ärlig.
Tror fortfarande att Saras låt hade funkat bättre , den är ju skitbra och det är väl därför den ligger på topp på listorna här hemma