Sverige i Final
Tänk att det finns andra i världen som tycker som lilla jag
La Voix Marlena Ernman till final
Jippi
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Mycket bra! Men också väntat. Ernman är ju en av favoriterna, sägs det.
Ett bidrag som gav mig rysningar genom hela kroppen, det var ju Islands sångerska Johanna som är ett år äldre än mig. Hon sjöng som en dröm! Och låten var perfekt!
Maltas Chiara var väldigt duktig med.

#1 Det var ett ovanligt bra startfält, eller vad tycker du?
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#2 Jo, den var riktigt bra faktiskt. Men vissa var det synd tycker jag att dem ens skickar vidare från vissa länder och väntar sig att komma till final.
Så på torsdag hoppas jag på Norges bidrag. En mycket söt kille med en söt låt, mycket passande!

Instämmer med att Sveriges bidrag är bra, såg inte längre än dit då sängen väntade på mig.

Alla de nordiska länderna som var med i denna semifinal gick vidare. De visade oxå på en oerhörd spännvid rent musikaliskt.
Det som irriterade mig oerhört är att de som bestämt hur det svenska bidraget skall mixas är totalt okänsliga för hur man får tryck i en låt. Har man en så duktig sångerska som Marlena skall man inte dränka sången i en jv 80-tals diskotrumma. Som gammal ljudtekniker blir man så upprörd…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det var kul! Heja Svedala!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Verkligen kul!
Jag är djupt impad av malena, hon är proffsig, duktig och ödmjuk! Rolig dessutom!
Oj, vad bra!

Jättekul tycker jag också!! Hoppas det går bra i finalen!!
Malena är urproffsig tycker jag, men en del andra länder? Blir nog bättre bidrag på torsdag. Men smaken är som baken, tur är väl det!
Kul att hon till final! :)
Klart vi hejar på Malena!

Vad tycktes om torsdagens semifinal?
Norge gick vidare, samt Danmark. Så nu är alla länderna i Norden vidare, väldigt roligt!

#13 Även island gick vidare vilket jag gillar då det var en fantastiskt bra låt. Tyckte nog att Torsdagens semifinal höl högre kvalité än tisdagens.
Norge lär bli farliga i år, ung vacker grabb med glimten i ögat och en riktigt medryckande låt. Kommer tilltala många yngre kvinnor och slagerbögar (obs, inget nedsättande) vilka enligt statestiken lär vara de som röstar mest.
Sedan håller jag tummarna stenhårt på Finland, förutom Sverige då givetvis.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#14 Åh gud ja. Island har ett starkt bidrag iår dem med, sjunger den låten hela dagarna.
Men det år många bra låtar i årets final!
Och jag håller med om det du sagt om Norge.
Ja, nu är det ju avgjort - Norge vann rekordstort! Mycket snyggt med 16 st 12:or och första landet som fått poäng av alla andra länder! GRATTIS Norge!