Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1161 ggr
CarinaA
0

Godmorgon 2009-05-16

Gomorgon !

Molnigt o blåsigt men ändå sådär lite "sommar"ljust ute !

Igårkväll när jag skulle natta hästarna så var ponnybarnet o tränade dressyr , vilken syn ! En lika envis uppsyn på den 11-åriga ryttararinnan som på det 4-åriga russet !Båda var helt övertygade om vem som skulle "vinna" ! Båda förlorade………..Tungan ute !

Båda blev bortlurade av en vuxens diplomatiska pedagogik, istället var det 2 nöjda kompisar som stod i stallet efteråt pysslade om varandra !!

Dom e´ för goda våra russin !!!

[Croneld]
0

God morgon!
Idag blir det en tripp till Vätö för att titta på treårstest, hoppas det blir en härligt fin dag med solsken. Igår flyttade jag en del av staketet upp på grannens tomt så hästarna ska beta av en slänt. Sen ska det dit ett befintligt staket. De har grävt för ett nytt värmesystem så det har varit tillfälliga plaststolpar en bit.

Men oj vad glada de blev! Så de har säkert bott där hela natten.

Ha en bra lördag!

garrilina
0

God Morgon! Valparna tyckte inte att sovmorgon var något att ta så det var bara att lyda och kliva upp ur den sköna sängen. Hade en tanke på att krypa ner igen men avstod. Mulet ute idag, alla utesovare är kvar i sina hagar.  Ska stänga in lite gräsytor i dag bl.a. del av gräsmattan så de får lite grönt, gräshagarna bör få vänta en vecka till innan de släpps dit. Blir en tur till stan med släpvagnen för att köpa torvbalar.

Ha en bra lördag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här srålar solen från en klarblå himmel och jag hopps det förblir så :) Tyvärr har det ju en förmågan att blåsa nordan och när man bor vid vättern brukar det kännas som man bor vid ishavet när det är den vinden…

Efter att ha startat dagen med att fixa med tvätten och slänga igång ett par maskiner så blir det nu kaffe och en morgonpromenad. Sen blir det stallet där Elvis ska få grimma på sig för första gången och jag ska verka Maninas hovar. Det blir även en liten ridtur på världens bästa Casper :) Sen är det plugg som gäller innan det är dax att fixa till sig inför en festkväll med järngänget.

Hoppas ni alla får en härlig lördag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Mulet här idag, Sara ska iväg på westernträning mitt på dagen, medan jag får stå över denna gång, jag ska ju jobba. Får hoppas det är mer folk på stan idag, slutet av veckan har varit en smula trög.

Hade en tanke på att vi ska ut med resten av hästarna efter jobbet, och kanske hinna se över sommarhagen.

Wronca
0

Godmorgon!

Soligt  idag, vi ska städa strandområdet som hör till vägföreningen där vi bor.

Inom kort kommer vårat första russ. Skrattande, letar dock utrustning som en toka. Antingen är det på tok för dyrt alt i ett för dåligt skick.

Önskar er en fin dag & helg.

MagganS-B
0

God förmiddag!

Har stått jättelänge ute i snålblåsten (mulet också!) och tittat på lille Dax när han racat runt i hagen…..Man skulle kunna stå där i flera timmar…..Han tar en stor sväng runt sin mamma och sen blir det en massa piruetter och bakutsparkar, slår efter sin mamma ocksåSkrattande

Första dan på min 14-dagarssemester! Vi firade i gårkväll med grillning och vin! I dag måste jag röja lite, och Kjell skall åka till Ljugarn och göra i ordning båtmotorn!

Ha en bra lördag!

Blokaruss
0

God Morgon! Upptäckte när jag tittade ut i hagen att Pippi fått sitt föl på utsatt tid! Undrade just om hon skulle spricka med den jättemagen. Härlig morgon med sol och ett litet nyfött, blött föl att titta på! Kan det bli bättre? Fölpresentation kommer via rätta vägen när jag fixat ett foto. Fick härliga nyheter igår också - Bloka Jokers första föl föddes igår och det andra och sista för i år kom alltså idag. Båda svarta hingstar.

garrilina
0

#7 Grattis till föungen. Här har vädret ändrat sig kom en regnskur och nu skiner solen, men det blåser kallt som vanligt.

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag! Kyligt i Leksand, växlande molnighet. Jag håller på och vänjer mig vid att det är tomt hemma nu när Hanna och Vaquila är borta för betäckning och Deniz och ettåringarna ivägskjutsade till betet. Bara tvåårige valacken Hastig kvar hemma.

I kväll är det stor Eurovision-final, glitter och glamour på TV. Utöver Malena hejar jag på unga Kejsi från Albanien; gillade hennes discodänga (Carry Me In Your Dreams).

Kanske dags att damma av de högklackade pjucken Förvånad, kvällen till ära?

Hagelberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermidag!

Vilken dag jag haft! Inget nytt med hästarna på morgonen. Lill Nina + föl lastades och jag körde dem till hingst. Framme hos hingsten ringer det och Fina har fölat ett stoföl e: Engelbrekt. Den gamla damen väntade på att jag skulle åka iväg! Det är Finas 19:e fölunge och hennes sista föl. Det blev ett sto och hon ser pigg och fin ut.
Nu måste jag iväg till hagen igen, hon är ju så söt!

Tittut
0

# 7 och 10. Grattis till fölen. Även här har det fölats. Welinda fick sitt 16:e föl, ett brunt stoföl efter Pelle-Russ 611. Långa fina ben och en vit baktass efter farmor.

Vi har varit funktionärer på veteranbilsrally och har nyss kommit hem. Vi ska iväg på middag innan jag måste hem och kolla Tea och försöka komma i bingen skapligt. Det är 3-årstest i Örebro på schemat i morgon.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Wronca
0

Grattis till alla fölungar!! Kyss

garrilina
0

#10 och 11 grattis till era föl.