Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1001 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-05-15

Godmorgon i landet!

Solsken idag igen, hoppas på litet värme också. När man är i lä är det slönt men annars…. Igår så var träden på väg till jobbet knappt utslagna på morgonen, och igår kväll när jag åkte hem var hela världen grön. Är det riktigt varmt missar man våren, det blir sommar direkt Skrattande

Idag är det butiken som gäller, och får se om vi hinner ut med hästarna ikväll. Sara körde PRimula igår iaf.

[Croneld]
0

God morgon!
Sista dagen innan helgen, härligt! Nu är det bråttom till jobbet. Har precis anmält mina åringar till utställningen 31/5 i Färentuna, det blir som en spark där bak för att börja träna dem lite…

Ha det gott!

Tittut
0

Morgon!

Solsken men kallt i luften. Heldag med städjobb på förmiddagen och brädgårdsjobb på eftermiddagen. Barnen har lovat bjuda på tacos i kväll, skönt det!

Får se om Welinda behagat föla idag. Hon var jättespänd i juvret, men ingen vit mjölk, men man vet aldrig. Nära är det i alla fall.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Wronca
0

Godmorgon på er!

Jag snörvlar som bara den idag av pollen.

Soligt värre är deet hos oss.

Ha en mysig fredag.

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här är det också solsken men lite kallt!

I onsdags åkte vi över med unghingstarna till Hallands Väderö - och allt gick bra. Men nu är det lite tomt i hagarna vid gården, inga busiga småkillar, endast halvblodet och Gottfrid och Dansa som hälsar när man kommer ut på morgonen.

I morse fick jag en mycket bra nyhet från Indien! Nomaderna som jag brukar besöka fick sina tillstånd i går och kan börja vandringen med sina djur till betesmarkerna högt uppe i Himalaya. Vilken lättnad det måste vara för dem!

I dag blir det jobbet i stan

Ha en bra dag!

Tittut
0

# 4 Jag kan inte låta bli att fascineras över ditt jobb, Pernille! Vilket intressant arbete med alla dessa kontakter med olika folkslag runt om i världen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

murkla
0

Go morgon!

Solen lyser även här,Vet ej om de är kallt än. Vilken sov morgon vaknar av att få  sms o trodde natuligtviss de var något om föl kommit. Men nej då de var bara reklam. Måste sova mera som jag ska jobba natt i dag!

Annars blir de inte så mycket ska på massag. Sedan blir de pollarna o sedan vet jag inte!.

Ha en bra Fredag!

MagganS-B
0

Förmiddag…..

Grönt här också, blåsigt, molnigt, sista dagen på jobbet, sen semester 14 dagar! HURRA!!!!!!!

Ha en bra fredag, grilla lugnt!

garrilina
0

Idag ställde jag fram väckningen en timme och somnade om, klev upp och skjutsade Therese till bussen och åkte hem och tog hästarna. Bra ibland med att ha en senare lektion. Sonen ringde från Norge igår kväll så det blev sent i säng. Kurant var piggare i morse men fick stanna inne även idag.

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God förmiddag!

Här skinner solen och det är skönt i solen om man sitter i lä.

Idag blir det kanske lite hästkörning. Får se vad doktorn säger om mitt knä. Igår låste det sig i 90 grader. Efter att gubben baxat hem mig från betet och in i bilen så släppte det halvvägs in till sjukhuset. Det var ju skönt att slippa åka in till akuten men de får väl titta på det så jag vet vad jag klarar.

Ha en skön helg!

karisma
0

Go förmiddag djuren klara och frukost intagen.Nu skall jag åka och hjälpa min 84-åriga granne lite, sedan får jag nog planera lite häst tvätt för morgondagen

Ha en bra fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt väder idag, skulle passa bra för en fölning, men här dröjer det nog några dagar. Dagens bild: Akleia 4648 betäcktes första gången idag för precis 11 månader sedan. Nu är det inte långt kvar, lilla tösen!

Russtoka
0

God middag. Ja nu är bästa tiden på året, varmt, grönt och inte så mycket insekter än. 1 och 2-åringen går och klipper min gräsmatta, har beställt finklippning. De är så duktiga så…

Igår körde jag Leil Gaist och Leil Blixt i par för finvagnen runt lite varstans i byn. Han går i lära för att gå fram på alla möjliga ställen, förbi får, brummande maskiner och för trafik. Backa, vända och stanna till och hämta posten. Bättre läromästare än Gaist kan man inte ha. Jag njöt i fulla drag av åkturen.