Undrar om Raider 448
Har nyss suttit och läst i ponnytravets tidning SP (Springspår och Ponnyronden) där det fanns ett repotage om Raider och vad han gör nu för tiden ..
Sökte lite på internet med om honom och så sent som ifjol kunde man använda honom i aveln. Min fråga nu är då, om Raider fortfarande kan/får användas i aveln? Eller om han har lagt den biten helt till sidan nu och enbart jobbar som travskoleponny som han gör.
Vart ju lite sugen på honom .. 
Läste också den artikeln! Var jätteroligt att läsa om Musses pappa, dom verkar vara väldigt lika och Musse har ärvt en hel del egenskaper. Särskilt det där med körningen - att dom inte är svåra eller elaka, utan bara lite hårda och vill väldigt mycket helt enkelt. Passar bra att Musse är lite döpt efter sin far också, han heter ju Razmus Raid, och Raid kommer ur Raider.
Hoppas verkligen att han fortfarande brukar i aveln! Skulle så gärna vela ha en Raider-bebis till, den jag har är då helt underbar!

#1 Ja verkligen jätteroligt att läsa om honom. Jag tror att Raider skulle kunna komplettera upp Polentas lite sämre egenskaper väldigt bra, och gärna en lite större hingst då hon är liten med. Jo, det där med Musses namn har vi listat ut ;) Men på svehast.se så står det att Musse enbart heter Razmus :O
Han betäckte fyra ston 2008.
# 1 & 2 I såväl dataregistret och föreningens papper så heter han bara Razmus. Jag antar att det står så även i passet, och att han kallas Razmus Raid på travet. Jag har i alla fall inga noteringar om namnbyte här.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~