God morgon 2009-05-11
Morgon till en ny vecka och allt nytt som händer. Väderet ser lite ostadigt ut på ena sidan huset sol den andra sidan gråa moln. Jobba borta några timmat sedan är det löshoppning i kväll Det är så skönt nu när nästan alla hästar är på bete.
Ha en bra ny vecka alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel! Härligt!!!!
Idag är det butiken för mig, packa halm och hö innan jag åker också. Det blev inget staketkollande igår, men westernträning, det är verkligen kul att rida western!!!!
Det åskade en sväng, och regnade massor och så var det sol, omväxlande!

Här är det också strålande sol!
I dag är det jobbet. Jag sitter redan med en hög av tentor, skall hinna med lite till innan jag åker! Här hemma förbereder jag unghingstarna inför avfarten till Hallands Väderö. För vår del blir det ordinarie färjan på onsdag morgon. I morgon, tisdag, då dem andra åker är det allt för mycket inplanerad redan.
Bild från i går på småkillarna som vilar med halvblodet Hilton. Tur att Hilton är dominant. Han håller ordning på dem så de vet sin plats i hierarkin. Han kommer sakna dem!

God morgon
Idag är dagis och fritis stängt så barnen är hemma. Vi har lite att pyssla med så vi får nog inte tråkigt.
Nu blir det till att ordna frukost, ha de gott alla!
Morrn!
Här har det börja regna igen. Typiskt, eftersom jag glömde ta in tvätten i går.
Det är skrivarbete på schemat idag, och ridskola på kvällen. Måste åka och kolla om Tea har fölat, men tror nog hon håller inne i det här regnvädret.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Godmorgon på er!
Ny medlem här, vi var & kikade på en mysig valack igår som kommer hem till oss om allt går vägen. Nu ska jag läsa på om rasen.
Liselotte: Tack för din uppbackning
.
Här i södra Sthlm började dagen väldigt solig, men nu mulnar det på…
Ha en fin måndag.
MVH W

# 5 Välkommen till russvärlden den är helt underbar
Tack Malin!

#5 Välkommen säger jag med :-)
Godmorgon . Här är det sol med stora moln , om det är varmt eller kallt kan jag inte säga något om då jag inte har satt min fot utanför dörren ännu.
Min förkylning blev inte kurerad i helgen snarare sämre än bättre men bara att bita ihop och jobba vidare idag.
I kväll ska jag in på Halmstads travbana och kolla trav igen då syrrans häst ska starta idag med och jag håller tummarna för att hon vinner idag .
Ha en bra dag allihopa
Solen lyser här, mend e är inte varmt!
Har varit o tränat o get hästar frukos. Allt som vanligt! ska sedan jobba i kväll. Så nu blir de lite lungt!
Ha en dra dag!
God förmiddag!
Jag hann inte titta in i morse, sen hade vi dragit ur alla sladdar för vi har haft åska lite titt som tätt sen igår eftermiddag. Man vet ju aldrig när den slår till, så det gäller att vara säker.
Ha en bra dag!
# 8 Har du prövat att ta receptfria antihistamintabletter????? Ex.vis Loratadin…..Gör det!!!!!
God eftermiddag! Har jobbat! Om ni visste vad många det är som tror att dom är jätteförkylda och hängiga, som i själva verket lider av allergi! Symtomen kan i många fall vara väldigt lika!
Här har ännu inte kommit nån fölis fast mjölken rinner. Tror att om jag släpper henne i skogen så fölar hon direkt…..men tji får hon! Jag vill ha full koll!
Ha en bra kväll!

#11 Nä det har jag inte , får ta och köra inom apoteket en dag och testa :-) Tack
Här är en till som är snuvig av pollen.
Dagen har jag ägnat åt div, samt kikar på körutrustning för fullt. Håller även tummarna för att lilla herrn fixar Vet bes…
MVH W
Här tar vi den tabletten som du förslog! Fungerar mkt bra!

!2. 13. 14 Hästalleri eller
Nix, bara mot pollen!;)
Jag fick resultatet på kolla masken, och jag behöver avmaska mina ungston. Så jag hämtade ut på apoteket idag, samtidigt som jag köpte nya pollentabletter. Lite till mig och lite till dem.

#15 hm jag är ju dammallergiker, pollen , gräs och hö hm man borde kanske sälja hästarna och flytta .
Jag har varit jättebra länge faktistk och klarat mig bra utan några mellor men nu när jag jobbar på skolan och där är verkligen dammigt och dåligt luft , sofforna står det stora moln runt om barnen råka klappa i tyget så det kanske inte är så konstigt att man mår som man mår