Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 813 ggr
karisma
0

God morgon 2009-05-08

Morgon på er alla  till en fredag med srålande väder här i roslagen. Forsatt hag jobb och försöka få lite ordning här hemma skulle inte skada Annars får det bara vara fredag

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morning!

Nyuppstigen och väntar på frukost. Ska jobba på brädgården hela dagen fram till 18.15. Undrar just hur man hann med att jobba heltid förut?

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Om man tittar ut genom köksfönstret ser vädret trevligt ut, litet blå himmel och vita moln. Men tittar man ut här i kontoret är himlen svart, och det ser ut efter regn… Fem-sex grader varmt och fåglarna kvittrar glatt, väcktes av fåglarna i köket i morse, de hade en intern diskussion med koltrasten utanför.

Idag blir det butiken, och PEter och Sara får väl motionera hästarna. Om vi inte gör det ikväll när jag kommer hem.

UllisT
0

God Morgon

Här skiner solen och inte ett moln på himlen. Ser ut att bli ett kanonväder idag. Skönt att det kommit lite regn i veckan och att det tagit lite fart på växande bete.

Idag blir en lugn dag, ikväll är det fodring i stallet men det finns ju inget mer underbart att vara i stallet en sådan här fin dag :-)

Ha en bra dag ute i landet!

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här är det rätt kallt och grå moln!

Jag har pratat med Indien i morse - bra med Skype! Mine skogsnomadvänner i Himalaya har problem. Deras betesmarker i skogen vid trädgränsen omvandlas till nationalparker och de får inte längre tillträda till dem. De campar nu utanför eller får vara kvar i hetten i låglandet och djuren svälter! Jag tänker på dem! Sådant  förstår man nog bäst när man själv har djur.

Bild på betet högt uppe i bergen där djuren skulle ha varit nu

I dag blir det jobb som vanligt.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Efter att ha varit ute och kollat fölmärr kl. 5, så har jag sovit sött på örat tills telefonen ringde för en stund sen….Nu är hästarna ute och kaffet urdrucket! Sol och skönt väder har vi i dag! Det blir stadsresa för att köpa färg till huset och en ny postlåda i stället för den som snöplogen spräckte i vinter….

Ha en fin fredag!

[Tjiwi]
0

Morron

Strålande sol och blå himmel idag. Skönt! Ska ta en tur med Tjibus, Njord är hos Centri för återbesök…..

Ha det så bra idag!

murkla
0

Soligt o lite moln på himmelen. Igår hade vi blixt o dunder med hagelregn. O de var ju inte ens varmt igår så de var konstigt. Sedan kom solen.

Sitter på jobbet o sedan ska man åka till Dala- Järna för att handla foder och sånt till nya stallet!  O inge föl än!

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God förmiddag!

Ser ut att bli trevligt väder idag, lite sol och lagom temperatur. I kväll  har vi åldergille i byn och nästa år är det vi som är ålderman och får hålla i kalaset. Det brukar vara en trevlig kväll.

Ha en bra fredag!

garrilina
0

Dagens sol har bytts ut mot grått och regnstänk. Har jobbat mina två pass med elever idag och även hunnit med att vara på begravning. En mycket jobbig men vacker begravning. Nu är hästarna insläppta och för mig blir det tv:n ett tag framöver.

[Croneld]
0

God kväll! Jag har varit på en heldags turridning idag ute i Nyköpings skärgård. Vi fick åka båt ut till den bilfria ön, där 8 islandshästar strövar fritt året runt på hela ön. Vi fick rida i skogen, på ängar mitt ibland hjortflockar och längs havsvikar. Det var underbart och nu väntar sängen!