Godmorgon 2009-05-07
Godmorgon därute!
Nu har äntligen Manina fölat vid 4-4.30 på morgonen :) Allt gick galant och det blev ett svart sto med fyra vita fötter och lykta… Så nu ser jag fram att efter å ha vakat i fyra nätter äntligen få sova en hel natt i min säng. Nu blir det lite kaffe å sen bär det av till jobbet…
Ska fixa lite bilder till fölgalleriet sen i em/kväll :)
Hoppas ni all får en toppendag!
# = Vad kul, ser fram emot bilder till kvällen då!
Jag har hovslagen på besök i eftermiddag och brännboll i dotterns klass till kvällen. Här dricker jag morgonfika för att ladda mig inför dagens arbete.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet! Regnet har dragit vidare, igår var det inte kul ute, 2+ och ösregn ända till kvällen. Så värst mycket varmare är det inte ännu, men vi ser iaf solen! Det börjar bli grönt i beteshagarna, så jag hade en plan på att se till staketet i helgen, så kanske vi snart kan släppa ut alla unghästarna.
På dagens schema står butiken, och Peter och Sara gör ett nytt försök att köra russ i em, Primula tappade en sko och hovslagaren måste komma och spika fast en ny.

God Morgon! #0 grattis till fölet.
Här var det minusgrader i morse när jag släppte ut hästarna. Allt var vitt och is på bilrutorna. Enligt väderprognosen ska det bli regn i dag också men just nu skiner solen från en klarblår himmel. Kom på jobbet idag och kom enbart in med passerkortet genom ytterdörren, min nyckel låg inlåst på mitt skrivbord… Så går det när man lånar ut den och sedan inte kommer ihåg det. Vaktmästaren kom efter en kvart.
Ha en bra dag!
# 0 Grattis, det låter som en liten fining!
Här väntar 8 timmars arbetsdag på främmande ort, inget speciellt vanligt här, men det ska nog gå bra.
Kommer att börja jobba halvtid från onsdag och fram till midsommar, så det är väl bara att börja lägga sig i selen och dra.
Möte efter jobbet också, så det blir en lång dag idag.
Ha en bra dag allihop!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon blev väkt av telefonen att Romatica hadde fölat ett stoföl på morgonkvisten Några timmars borta jobb sedan blir det löshoppning till kvällen 7 russ och 3 andra ponnyn bor jag där det finns mycket russ eller
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå!
Efter regnandet i går ser det ut att bli en fin dag! Har vattnat i växthuset och släppt ut damerna som blev jätteglada att det var blött i hagarna så dom blev riktigt geggiga när dom rullade sig…..Dulillas juver är som en fotboll, så fölet kommer inom de närmaste dagarna….det är snart 14 dagar över tiden enl. beräkningarna.
#0 Det låter som en jättesöt fölis, Grattis!
Jobbet gäller i dag också! Ha en fin dag var ni än är!

God Morgon!
Solen lyser idag, hästarna ville som vanligt väldigt gärna gå ut. Hyppsen är i sitt esse just nu, har ännu mer koll på grannens fullblodsto än resten av året. Fast vårat varmblod brunstar som en galning och tycker att han ska spränga staket in till henne. Men henne skiter han i
God Morgon! Sitter nu i skolan. Det är lagom varmt ute för min del. Ska vara en del i skolan idag och sedan blir det att förbereda resan till Gotland. Fredag-söndag. Hundutställning samt besök hos stuterivänner och givetvis Lojsat Hed. Väntar på fölungar. Willa är riktigt stinn och Pepsi har äntligen bestämmt sig för att fylla juver. Willa är beräknad till nästa helg så jag vill att hon håller igen några dagar till så att jag får vara med. Annars får mamma och Nina ta hand om det. Ska kolla henne innan jag börjar min resa imorgon.
Castello är så nöjd med sin fru som nu inte längre är brunstig, förhoppningsvis dräktig.

God morgon!
Jag har blivit förkyld, känner mig lite hängig.
Finas juver läcker lite nu så det är nog inte så långt kvar, jag hoppas ju på en svart men är lycklig för vad som!
Idag ska Axel och jag städa lite på gårdsplanen. Vi ska köra bort bark från vedhögarna och lägga det i hålor vid sidan av min nybyggda paddock (är så glad för den). Vi ska även köra undan lite större stenar (som jag orkar), för röjaren, plogen mm inte ska köra i.
Ha en bra dag!
#0 Grattis till stofölet! Och ovanligt med svart och stora tecken. Vem är pappan till lilla då?
Här skiner solen, men jag får sitta inne och studera…

Jag jobbar lite idag, någon hade missat att meddela mig om att mina elever hade nationellt prov så jag väntade på dom förgäves… Så det är lugnt och skönt idag, haha
Funderar på att ta mig en körtur med Bandith när jag slutat, det lär regna och vara mysigt antar jag :/
I dag är de regn väder, o har varit o jobbat.Hemma nu ska gå ner o måla bräder. Sedan blir de pollen o titta om de har hänt något nytt.
Ha de bra!

#10 Det är Ursus som är pappa :)
Aha, jamen då är hon ju lite lik farbror Xter va 

Go'afton! Jag har kikat på fint welsh cob-föl idag, man får ju fölsjuka…
Mina ston ska iväg till hingst nästa vecka, hoppas jag har russföl att gulla med om ett år. Idag fick jag svar på träckprovet som jag postade igår, snabba ryck. Det visade 0 ägg/gram träck - jaha, ingen avmaskning alltså? Känns ovant att inte avmaska innan betessläpp. Har bokat in reparation av bilen, som behöver litet handpåläggning för att gå igenom besiktningen. Nu väntar jag besök av min systerson från Västergötland som är i grannskapet.
#0 Grattis, läckert med svart sto med vita tecken - jag vill se bild!